Web sitenizin trafiği büyük olasılıkla içeriğinizin hayranlarından gelir: web sitenizi duyan, ziyaret eden, barındırdığınız içeriği beğenen ve daha fazlası için gelmeye devam eden kişiler. Yapmanız gereken tek şey, gelmelerini sağlamak için onlara daha fazlasını sağlamak.
Fakat blogunuzu taze tutmak için sıfırdan içerik oluşturmaya devam etmeniz gerekmez. Eski içeriğinizin bir kısmını yeniden kullanmak için yatırım yapabilirsiniz ve bu makalenin konusu da budur. Ama neden içeriğinizi yeniden tasarlayasınız? Ve öncelikle yeniden kullanılabilir içerik nedir? Konunun özüne inmeden önce bu soruları cevaplayacağız. Genel olarak yeniden kullanılabilir içerik hakkında bilmeniz gereken her şeyi zaten bildiğinizi düşünüyorsanız, lütfen ilginizi çeken bölüme ilerleyin.
İşte hakkında konuşacağımız şey:
-
İçeriğinizi Neden Yeniden Amaçlayın?
-
En Popüler ve Eskimeyen İçeriğinizi Bulun
-
Liste yap
-
Eski Blog Yazılarını Diğer Yazılar İçin Kaynak Olarak Düşünün
-
Verileri Sunmanın Yeni Yollarını Bulun
-
Eski Yazıları Yenile
-
Eski Gönderileri Sosyal Medyada Yeniden Yayınlayın
-
Referansları Sosyal Medyada Kullanın
-
SSS Oluşturmak için Yorumları Kullanın
-
Eski Gönderileri E-postayla Gönder
-
Etkileşimli Sınavlar Oluşturun
-
Bir E-Kitap Oluşturun
-
Bir Podcast veya Video Oluşturun
-
Podcast Transkriptlerini Gönderi Olarak Kullanın
-
Videolarınızı Instagram ve TikTok için Yeniden Amaçlayın
-
Konuk Katkıları Sunun
İçeriğinizi Neden Yeniden Amaçlayın?
İçeriğinizi başka bir amaca uygun hale getirmenizin ilk nedeni zamandır: içerik insanları web sitenize çekerken, içerik oluşturmak zaman alır ve bazı eski malzemelerinizi yeniden kullanmak, işin bir kısmını önceden yapmış olduğunuz anlamına gelir.
Fakat eski içeriğinizi yeniden kullanmanın tek avantajı zamandan tasarruf etmek değildir. Eski içerikleri farklı anahtar kelimeler için optimize ederek web sitenizin SEO’sunu geliştirebilir, içeriğinizi farklı şekilde paketleyerek, sunarak ve dağıtarak daha fazla kişiye ulaşabilir ve son olarak web sitenizin arama motorlarındaki otoritesini, ziyaretçilerle olan marka otoritenizi pekiştirmiş olursunuz.
En Popüler ve Eskimeyen İçeriğinizi Bulun
Yine de eski içeriğinizin tümü yeni bir amaca uygun değildir, bu nedenle içeriğinizi yeniden tasarlamanın ilk adımı, kullanabileceğiniz içeriği bulmaktır. Bu muhtemelen her zaman güncel kalan içeriğiniz (uzun süre alakalı kalan içerik) ve en popüler içeriğiniz (yayımlandıktan sonra uzun süre sonra bile ziyaretçilerin ilgisini çeken veya yayınlandığında çok sayıda ziyaretçisi olan içerik) olacaktır. yayınlanan.
Her zaman güncel içerik oluşturmak hakkında söylenecek çok şey olsa da (yukarıda bağlantısı verilen makaleden öğrenebilirsiniz), içeriğinizin hangisinin en popüler olduğunu belirlemek kıyaslandığında kolaydır: sadece bir analiz aracı kullanın ve istatistiklerinizi alın.
Liste yap
Yeniden kullanılabilir içeriğinizi yeniden kullanmak için yapabileceğiniz en bariz şey, onu listeler halinde düzenlemektir. İçerik oluştururken, ona erişmek için daha iyi düzenlemeniz gerekecek ve bunu yapmanın yolu kategorileri ve etiketleri kullanmaktır. Eski içeriğinizden bazılarını ziyaretçilerinizin dikkatine sunmak için bunları kullanın.
En popüler etiketlerinizi veya en popüler gönderilerinizi bir pencere öğesi olarak görüntüleyebilirken, iyi organize edilmiş içeriğinizi belirli bir tür makale oluşturmak için de kullanabilirsiniz: listeleme. Etiketleri kullanarak veya kullanmadan, içeriğinizi ilgili konulara göre sıralayabilir, onlar hakkında yazabilir ve makalelere bağlantı verebilirsiniz.
Örneğin bir yemek blogu mu işletiyorsunuz? Neden bir temaya, bir malzemeye veya mevsime dayalı liste makaleleri oluşturmuyorsunuz? İyi bir örnek, En İyi 10 Vejetaryen Barbekü Tarifi veya Sizi Sıcak Tutacak 5 Tek Kaplı Yemek gibi bir şey olabilir. Bir moda blogu için ziyaretçilerinizi 2021’in En İyi 10 Yaz Elbisesine veya Belki de Eskiden Sevmediğimiz En Kötü 5 Modaya yönlendiriyor olabilirsiniz. Bir film inceleme sitesi, önceki on yılın en iyi filmlerinin bir listesini sunabilir, bir mağaza blogu en çok satanlar listesini derleyebilir. Potansiyel listelerin listesi uzayıp gidiyor.
Eski Blog Yazılarını Diğer Yazılar İçin Kaynak Olarak Düşünün
Önceki içeriğinizden bazılarını yeniden okumak, yeni gönderiler için fikirleri harekete geçirebilir. Belki önemli bir konuda fikrinizi değiştirdiniz ve geçmişinizi tartışmak istiyorsunuz ya da belki koşullar değişti ve yeni teknolojik veya politik gerçekler (örneğin) yeni bir bakış gerektiriyor. Bu şekilde, eski içeriğiniz yeni bir ışık altında görülebilirken aynı zamanda size eski araştırmaları yeniden kullanma fırsatı sunarak zamandan ve emekten tasarruf edebilirsiniz.
Verileri Sunmanın Yeni Yollarını Bulun
Metin gönderilerinin hepsi iyi ve güzel. Fakat belki bazılarını farklı, daha görsel bir şekilde sunmanın yolları vardır. Bir makale yazmadan önce zaten nicel araştırma yaptıysanız, neden verileri bir infografik parçası olarak sunmuyorsunuz? İnfografik kendi gönderisi olabilir ve ayrıca sosyal medyada paylaşılma olasılığı daha yüksektir.
Aynı şey daha sıkıcı kuzenleri olan talimat grafikleri için de geçerli, sadece renkli ve çarpıcı görselleştirme teknikleri kullanarak verileri sunmaktan daha fazlasını yapıyorlar: nasıl yapılır konusunda görsel yardımlar sunuyorlar. Bu görselleri eğitimlerinize veya gönderilerinize eşlik etmek için kullanabilir veya sosyal medyada paylaşmak için özel gönderiler veya görseller olarak kullanabilirsiniz.
Hatta sosyal medyanın Facebook, Instagram ve Twitter’dan daha fazlası olduğunu aklınızda bulundurmalısınız (bunlar belki de en etkili olanlardır): en iyi sonuçlar için grafiklerinizi Pinterest için optimize edin ve slayt gösterileri oluşturup Slideshare’de yayınlamayı düşünün.
Eski Yazıları Yenile
Daha önce de belirttiğimiz gibi, önceden çok fazla araştırma yapmış olmanın bir avantajı var: eski gönderilerinizden birini, bu tür veriler yayınlandıysa yeni verilerle güncelleyebilir veya daha fazla veya daha yeni görseller ekleyerek güncelleyebilirsiniz. ve belki de daha uzun bir gönderiyi birden çok sayfaya bölerek veya yapısında iyileştirmeler yaparak makalenin düzenini değiştirmek.
Eski Gönderileri Sosyal Medyada Yeniden Yayınlayın
Gönderinizin bir süredir online olması, tüm potansiyel okuyucularının bundan haberdar olduğu anlamına gelmez. Alakalı veya güncel olduğu sürece, onu yeniden yayınlayarak sosyal takipçilerinizin dikkatine sunabilirsiniz. Ne de olsa sosyal takipçileriniz zaman zaman değişir: daha eski bir gönderiyi takdir edebilecek yeni sosyal takipçiler kazanmış olabilirsiniz. Sadece sosyal medyada yayınlamak için iyi bir zaman bulun.
Büyük bir blog gönderisini daha sosyal medya dostu parçalara ayırmak ve eski içeriğinizin en iyi parçalarını bu şekilde yeniden yayınlamak için de kullanabilirsiniz.
Referansları Sosyal Medyada Kullanın
Yayınladığınız içeriğin sizden veya katkıda bulunanlarınızdan gelmesi bile gerekmez: ziyaretçileriniz size zaten bazılarını sağlamış olabilir. Web siteniz için bir referans widget’ı oluşturmak için ziyaretçi referanslarını kullanabilir veya sosyal medya hesaplarınızda ziyaretçilerinizin yorumlarını referans olarak kullanabilirsiniz.
Bu şekilde, sosyal takipçileriniz, sık okuyucularınızın okudukları bir gönderi hakkında neleri ilginç, faydalı veya eğlenceli bulduğunu görecektir – referanslar harika akran tavsiyeleri sağlar.
SSS Oluşturmak için Yorumları Kullanın
Yukarıda açıklandığı gibi, ziyaretçileriniz web sitenizi tam olarak beğendikleri gibi bulmasalar bile size bazı faydalı içerikler sağlamış olabilir. Web sitesi tasarımınızı ve içerik oluşturma stratejinizi ele almak ve bilgilendirmek için onların sorularını, yorumlarını ve incelemelerini kullanabilirsiniz. Fakat bir sorun veya sorunun devam ettiğini görürseniz, bunu web siteniz için bir SSS bölümü oluşturmak için kullanabilirsiniz. Bu şekilde, ilk başta bir sorun gibi görünen şeyi kendi avantajınıza kullanabilirsiniz.
Eski Gönderileri E-postayla Gönder
Bir e-posta bülteni oluşturduysanız, eski gönderilerinizi içeriğinin bir parçası olarak kullanabilir ve hatta ilgili gönderilere veya orijinal gönderinin kendisine bağlantılar ekleyebilirsiniz. Bülten abonelerinize daha eski ama alakalı içeriği beslemenin önemli bir avantajı, yinelenen içerik yoluyla SEO’nuzu olumsuz etkilemeden onlara gönderinizi okumaları için ek bir fırsat vermenizdir.
Etkileşimli Sınavlar Oluşturun
Ziyaretçilerinizin web sitenizde geçirdikleri süreyi artırmanın ve kullanıcı deneyimlerini iyileştirmenin yollarından biri de etkileşimli bir özellik sunmaktır. Bir WordPress Sınav Eklentisi kullanarak, ziyaretçilerinizi eğlendirmek ve meşgul etmek için basit (veya karmaşık) etkileşimli bir sınav oluşturabilirsiniz ve en yüksek puanı almak için ihtiyaç duydukları tüm bilgiler zaten eski gönderilerinizde bulunur. Yanıtlar sayfasındaki her birine bir bağlantı ekleyin ve ilgili okuyucular daha fazlasını öğrenmek için kolay bir zaman geçirecekler.
Bir E-Kitap Oluşturun
Tüm ziyaretçileriniz, özellikle zayıf internet bağlantılarıyla ilgili sorunları varsa, içeriğinize blog biçiminde erişmekle ilgilenmeyebilir. Onlara en iyi içeriğinizden oluşan bir e-kitap, hatta bir temaya veya konuya göre seçilmiş içerik sağlayabilirsiniz.
Bir Podcast veya Video Oluşturun
İçeriğinizi dağıtmak için tamamen farklı bir yol oluşturmanızı önermenin kolay olduğunu anlıyoruz. Fakat adil olmak gerekirse, bir podcast oluşturmak veya video çekmek ve üretmek muhtemelen her zamankinden daha erişilebilir. Bir podcast’in veya bir video dizisinin profesyonel görünmesi ve kulağa hoş gelmesi için yapılması gereken çok iş var ve profesyonel yazılım ucuz değil (yine de ücretsiz podcast eklentileri ve ücretsiz video düzenleme yazılımları var). Fakat bir şeye sahipsiniz tam size göre: iyi araştırılmış konulardan bir seçki.
Podcast Transkriptlerini Gönderi Olarak Kullanın
Önceki bölüme tersten bakıldığında, podcast’lerinizi veya videolarınızı metin gönderileri olarak yeniden kullanmanın bir yolu var. İster deşifrenizi kendiniz yapın, ister bir deşifre hizmeti kullanın, kazanılacak çok sayıda kaliteli metin içeriği vardır. Podcast transkript gönderileriniz daha sonra yılların en iyi listelerinin, e-kitaplarının ve diğer yeniden tasarlanmış içerik biçimlerinin bir parçasını oluşturabilir.
Videolarınızı Instagram ve TikTok için Yeniden Amaçlayın
Video prodüksiyonuna giriştiyseniz, çok sayıda uzun biçimli içerik elde edebilirsiniz. Elbette, bu YouTube için harika. Fakat birçok online video tüketicisi Instagram ve TikTok’ta kısa biçimli içeriğe bağlı kalıyor. Elbette, TikTok ve Instagram video izleyicilerinin alışık olduğu zaman dilimlerinde karmaşık sorunlar hakkında kapsamlı bilgi sağlamak çok zordur. Fakat bu, onları fragmanlar ve sesli alıntılar için harika kılar. TikTok ve Instagram takipçilerinize ilginç ve heyecan verici kısa videolar sunabilirseniz, markamızın varlığını ve otoritesini geliştirirsiniz ve bazıları içeriğinizin tam sürümleri için web sitenize mutlaka gelir.
Konuk Katkıları Sunun
Son olarak kendinizi bir konuda otorite olarak kabul ettiyseniz, bir konuk gönderisi yazmanız istenebilir veya hatta işbirliği sunan başka bir web sitesine ulaşabilirsiniz. Örneğin yalnızca adınız ve “So-And-So.com Editörü”nün yazar açıklaması, ziyaretçileri web sitenize çekebilir. Fakat yeni barındırıcınızın izniyle, misafir sayfanızdaki bazı seçilmiş parçalara da bağlantı verebilirsiniz. kendin gönder
Konu Özeti
Gördüğünüz gibi, mevcut içeriğinizin yeniden kullanılabilir olmasının çok çeşitli yolları vardır. Bazıları yalnızca biraz çaba gerektirirken, podcasting ve video gibi diğerleri maddi yatırım bile gerektirebilir. Her iki durumda da, sizin için çalışmasını sağlayabilirseniz, içeriğinizden en iyi şekilde yararlanmanın bir yolunu ihmal etmemelisiniz.