Bir web sitesinin toplulukların doğduğu bölümünden, spam gönderenlerin bağlantı attığı bir yere kadar, yorum bölümleri web sitenizin inanılmaz derecede farklı rollere hizmet edebilen bir parçasıdır. Birçoğu, yorumları denetlemek için gereken çabayı hak etmediğini düşünüyor, bu nedenle web sitesinde bir bütün olarak yorum yapmayı devre dışı bırakmaya karar veriyorlar. Fakat onları ilgili bir topluluk oluşturmak için verimli zeminler olarak gören diğer taraf da var. Bu durumda “yorumlara kapalı” mesajı istenmeyen bir görüntü olabilir.
Web siteniz veya blogunuz “yorumlar kapalı” olarak görüntüleniyorsa, endişelenmeyin – yardım etmek için buradayız. Mesajın görünmesinin birkaç yaygın nedeni vardır. Size bunları gözden geçireceğiz ve durumu düzeltme konusunda tavsiyelerde bulunacağız.
Ele alacağımız konular şunlardır:
-
“Yorumlar Kapatıldı” Mesajı İle İlgili Sorun
-
Yorumları Devre Dışı Bırakıp Kapatmadığınızı Kontrol Etme
-
Diğer Sorun Giderme Adımları
“Yorumlar Kapatıldı” Mesajı İle İlgili Sorun
Yorum bölümleri, herkesin bildiği gibi gezinmesi zor yerler olabilir. Birkaç yorum aralığında, pek çok sert sözler, başarısız mizah girişimleri, keskin dünya görüşleri ve çeşitli dolandırıcılık bağlantıları okuyabilirsiniz. Pek çok web sitesinde herkes için ücretsiz bir yorum bölümünün söz konusu olmaması şaşırtıcı değil. Bazıları ılımlı olmaya karar verir. Diğerleri onları kapatmayı seçer.
WordPress ve çevresindeki ekosistem, herkese kötü yorumlarla başa çıkmak için fazlasıyla yeterli yol sunuyor. WordPress, web sitenizde görünmesini istemediğiniz yorumları silmenize izin vermekten daha fazlasını yapar. Eklentiler ve WordPress sayesinde yorum bölümlerinizi sitenizin en canlı kısmı haline getirebilirsiniz.
Yorum Seçeneklerinin Harika Dünyası
Yorumlarla yapabileceğiniz bazı şeyleri görelim. Kendinizi çok eğilimli hissediyorsanız, resimlerle yorumları etkinleştirebilirsiniz. Yazarın yorumlarının öne çıkmasını sağlamak, etkileşimi teşvik etmenin harika bir yoludur. Web sitenizi yavaşlattığını düşünüyorsanız yorumları tembel olarak yükleyebilirsiniz ve yorumlar için de bir GDPR onay kutusu eklediğinizden emin olun – GDPR uyumluluğu oldukça önemli. WordPress’in yerel yorumlarını beğenmiyorsanız, Facebook yorumlarına geçebilirsiniz ve bu işe yaramazsa Disqus’u deneyebilirsiniz – seçimlerinizi iyi değerlendirdiğinizden emin olun.
Kullanıcıların bunlara abone olmasına izin vermek de dahil olmak üzere, daha fazla yorum çekmek için kullanabileceğiniz pek çok şey vardır. Elbette, tüm bu çabalar sonucunda size yardımcı olacak yorum yönetimi eklentilerine sahip olacaksınız. Bu bile işe yaramazsa, her zaman toplu olarak yorumları silip silebilirsiniz ve belki yeniden başlayabilirsiniz.
Gördüğünüz gibi, temel WordPress üzerinde çalışan kişilerin yanı sıra eklentiler ve temalar üzerinde çalışan kişilerin yorumlarıyla ilgili oldukça fazla gelişme oldu. Bu durum web siteleri yapmak için WordPress kullanan kişiler için, özellikle de bir kitleyi birbirine bağlayan ve harekete geçiren içerik oluşturmak isteyenler için yorumların ne kadar değerli olduğunun kanıtıdır.
Yorumların Değeri
Bir blog çalıştırmak kolay değildir. Bloga gönderi göndermek kadar basit bir şey bile, sürdürülebilir bir blog programı oluşturmak için altında pek çok planlama barındırır. Programlamayla ilgili sorun, bir hedef kitle bulmak ve gelip blogunuzda kalmalarını sağlamak için atlamanız gereken çemberleri açıklamaya bile başlamıyor.
Taranabilir içerik yazmak, eskimeyen içerik oluşturmak ve hatta blogunuz için doğru düzeni seçmek gibi şeyler zaman alıcı ve zordur. Daha sonra iyi çalışmayan içeriği bulmak, içerik denetiminin adımlarından geçmek ve okuyucularınıza değer sağlamak için elinizden gelen her şeyi yapmak var.
Yorum bölümü, bir blog sahibi olmak için harcadığınız tüm çabayı bankaya yatırmanın yollarından biridir. İnsanlar etkileşimi sever ve onlara içeriğinizle etkileşime geçmeleri için verimli bir yol sunarsanız, buna değdiğini göreceksiniz. Reklamverenler, adanmış ve aktif bir takipçinin kanıtı oldukları için yorumları da beğenebilir. Gelecekteki çalışanlar bunu ilgi çekici içerik oluşturabileceğinizin bir işareti olarak görebilir.
Yorumların etkinleştirilmesi çok fazla ek iş getirebilse de inanılmaz derecede tatmin edici olabilir. Bu yüzden birdenbire bir “yorumlar kapatıldı” uyarısı göründüğünde, haklı olarak ürkütebilir veya endişeye neden olabilir. Bunu kaldırmak ve insanların içeriğinizle yeniden etkileşime geçmesini sağlamak için hangi yöntemleri kullanabileceğinizi görelim.
Yorumları Devre Dışı Bırakıp Kapatmadığınızı Kontrol Etme
Web sitenizdeki gönderilerin altında “yorumlar kapatılmıştır” mesajını fark ederseniz, sorun giderme sürecindeki ilk adımınız onları devre dışı bırakıp bırakmadığınızı kontrol etmek olmalıdır. Bunu bilerek veya istemeden yapmış olabilirsiniz – her iki durumda da, neler olup bittiğini görmek için kontrol etmeniz gereken iki yer vardır.
Küresel Tartışma Ayarları
Özellikle birden fazla gönderide yorumlar kapalıysa ilk kontrol edilmesi gereken yer genel yorum ayarlarıdır. Bunları bulmak için WordPress web sitenizin arka ucundan Ayarlar > Tartışma’ya gidin.
Oradayken, gönderiler, yorumlar ve bildirimler için bir dizi seçenek göreceksiniz. Odaklanmanız gereken iki seçenek var. Varsayılan Gönderi Ayarları altında, “Kişilerin yeni gönderilere yorum göndermesine izin ver” seçeneğini bulun. Bu durum web sitenizde yorum yapmayı etkinleştiren ve devre dışı bırakan seçenektir.
Diğer önemli ayarı Diğer Yorum Ayarları altında bulabilirsiniz. “Daha eski gönderilerdeki yorumları otomatik olarak kapat” olarak adlandırılır ve bu konuda hiçbir şey yapmanıza gerek kalmadan belirli bir süre sonra gönderilerdeki yorumların kapanmasına olanak tanır. Bu ayarın sizin için uygun bir süreye ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin veya yorumların otomatik olarak kapanmasını önlemek için kutuyu işaretlemeden bırakın.
Bu seçenekleri ayarlamak sorunu çözdüyse harika. Değilse, post-belirli sorun gidermeye geçelim.
Özel Sonrası Tartışma Ayarları
Gönderilere, özellikle de belirli gönderilere yorum yapmayı kapatabileceğiniz başka yerler de var. Yalnızca birkaç gönderide yorumların kapalı olduğunu fark ederseniz, önce bu gönderilerin özel yorum ayarlarını inceleyebilirsiniz. Bunu Gönderiler > Tüm Gönderiler’e giderek yapabilirsiniz. Oradayken rahatsız edici gönderiyi bulun ve altındaki “Hızlı Düzenleme” seçeneğine tıklayın. Orada, yorumlara izin vermek de dahil olmak üzere bazı seçenekler göreceksiniz.
Bu gönderiye yorum yapmayı etkinleştirmek için, bu seçeneğin yanındaki onay kutusunun işaretli olduğundan emin olun. Aynı seçeneği yazı düzenleyicide, sağ taraftaki “Tartışma” menüsünün altında bulabilirsiniz.
Diğer Sorun Giderme Adımları
Elinizdeki seçenekleri kullanarak yorumları etkinleştirdiyseniz ancak “yorumlar kapalı” mesajı hala görünüyorsa, daha fazla sorun giderme adımı atabilirsiniz. Bununla birlikte bazı gelişmiş adımların web sitenizi bozabileceğini unutmayın. Elbette her şeyi yedekleyin. Fakat mümkünse web sitenizin bir kopyasını oluşturun ve ana siteye uygulamadan önce çözümü üzerinde çalışın.
Kontrol etmeniz gereken olası suçluların listesi şunlardır:
-
Yorumları engelleyebilecek güvenlik eklentileri
-
Yorumları doğrudan etkileyen eklentiler
-
senin teman
Yorum eklentileriyle başlayıp güvenliğe doğru ilerlemek ve nihayetinde diğer eklentiler iyi bir fikirdir. Temaya gelince, başka bir temaya geçebilir ve sorunun devam edip etmediğini görebilirsiniz. Eklenti veya tema geliştiricisiyle iletişime geçmek veya diğer WordPress kullanıcılarının deneyimlerine güvenmek, sorunun çözülmesine yardımcı olabilir. En azından sizi bir çözüm yönüne yönlendirmelidir.
Konunun Özeti
Güçlü bir yorum bölümüne sahip olmak web sitenizin stratejisinin bir parçasıysa ve kullanıcılarınızın içeriğinizle etkileşim kurmasında rol oynuyorsa, “yorumlar kapalı” mesajının görünmesi hoş karşılanmaz. Daha da fazlası, bunun neden olduğu hakkında hiçbir fikriniz yoksa. Fakat çok fazla endişelenmenize gerek yok – kendi başınıza veya geliştiricilerin veya diğer WordPress meraklılarının yardımıyla web sitenizdeki sorunları giderebilir ve sorunun nedenini bulabilirsiniz.