Bir şirketiniz ve WordPress tarafından desteklenen bir web siteniz var. Siz de işinizi büyütmek istiyorsunuz değil mi?
İşletmenizin seviyesini yükseltmenin, elde tutma oranını artırmanın, yeni müşteriler çekmenin ve daha iyi bir müşteri deneyimi sağlamanın harika bir yolu, mükemmel müşteri hizmetine sahip olmaktır. Bunu, biri chatbot’lar ve canlı sohbetler gibi iletişim araçlarını kullanmak gibi birden çok yolla başarabilirsiniz.
Tidio buna benzer bir çözümdür; canlı sohbet, sohbet robotları, çoklu entegrasyonlar ve işinizin fırlamasına yardımcı olduğu kanıtlanmış özelliklere sahip çok yönlü bir iletişim aracıdır.
WordPress web sitenizde Tidio gibi bir iletişim aracına ihtiyacınız olduğuna tam olarak ikna olmadınız mı? İşte karar vermenize yardımcı olabilecek bazı istatistikler ve gerçekler.
WordPress’e Canlı Sohbet ve Chatbot Eklemenin Faydaları
-
ABD’li yetişkinlerin %74’ü müşteri hizmetleriyle canlı sohbet yoluyla iletişim kurma konusunda diğer tüm yöntemlerden daha rahat hissediyor (Harris Research).
-
Şirketlerin yaklaşık %61’i, online sohbetler aracılığıyla geliştirilmiş müşteri desteğini satışları artıran bir etken olarak görüyor (SAP Müşteri Deneyimi).
-
Küresel canlı sohbet yazılımı pazarının 2030 yılına kadar 1,7 milyar dolara ulaşması bekleniyor (Allied Market Research).
Konu Özeti, WordPress işletmenizi Tidio gibi bir iletişim aracıyla entegre etmek isteyebileceğiniz birçok neden var – daha düşük kayıp ve sepet terk oranları, daha hızlı yanıtlar, birden çok dilde 7/24 kullanılabilirlik ve daha iyi genel müşteri deneyimi.
Fakat Tidio eklentisini WordPress web sitenize tam olarak nasıl eklersiniz? Nereden başlıyorsun?
Seni koruduk!
Aşağıdakilerin nasıl yapılacağına ilişkin gerekli tüm bilgiler için okumaya devam edin:
-
Tidio eklentisini kurun.
-
Bir Tidio hesabı oluşturun.
-
Widget’ı özelleştirin.
-
Yönetici panelini kurun.
-
Üçüncü taraf eklentileri entegre edin.
Bu yüzden-
Hadi okumaya başlayalım!
Tidio Eklentisini WordPress’e Kurmak
Tidio’yu yüklemek için, WordPress hesabınıza giriş yapmanız ve eklentiler listesinde Tidio’yu bulmanız yeterlidir. Eklentiler bölümüne gidin ve Yeni Ekle’yi seçin.
Arama çubuğuna Tidio yazarak eklentiyi bulun ve Yükle düğmesine basın.
Aferin, eklenti şimdi yüklendi! Bir sonraki adıma geçmeden önce Etkinleştir düğmesine tıkladığınızdan emin olun.
Bundan sonra, eklentiler bölümünüzde Tidio’yu göreceksiniz.
Tidio’da Hesap Oluşturma
Tidio kayıt sayfasına gidin ve hesabınızı oluşturun. Sonsuza kadar ücretsiz seçeneğini veya ihtiyaçlarınıza uygun ücretli bir planı seçebilirsiniz. Eklentiyi denemek ve ardından ücretli bir seçeneğe geçmek için ücretsiz planı da kullanabilirsiniz.
Tidio ücretsiz planı, canlı sohbeti ayda 50 tekil ziyaretçiyle sohbet etmek için kullanmanıza ve aylık 100’e kadar tekil kullanıcıyla sohbet robotu görüşmeleri yapmanıza olanak tanır. Tidio destek uzmanlarından, masaüstü ve mobil uygulamalardan, üçüncü taraf entegrasyonlardan e-posta yardımı alacak ve ziyaretçileriniz hakkındaki bilgilere (örn. konumları) erişebileceksiniz.
Ücretli planlar ayda 15,83 EUR’dan başlar ve sınırsız görüşme, canlı sohbetiniz için özel olarak belirlenmiş sayıda operatör, Tidio’dan canlı sohbet desteği, analizler, sohbet robotu şablonları ve daha fazlasını yapmanıza olanak tanır.
Kaydolmak için, hesabınızı ayarlamak için bir e-posta adresine ve bir şifreye ihtiyacınız var. Varsa Facebook, Wix veya Shopify’ınızı kullanarak kaydolma olasılığı da vardır.
Alternatif olarak hesabınızı doğrudan WordPress panelinde de oluşturabilirsiniz.
Şimdi, Tidio’ya sizin ve web siteniz için çalışan bir kurulum vermenin zamanı geldi.
Tidio Widget’ınızı Özelleştirme
Yeni bir kullanıcı olarak bir ürün turu boyunca yönlendirileceksiniz. Adımlardan biri, Tidio widget’ınızın görünümünü ve hissini seçmek olacaktır. Endişelenmeyin, daha sonra kolayca değiştirebileceksiniz, bu nedenle bu adımı basitçe oynamak ve eklentinin neler sunabileceğini görmek için kullanabilirsiniz.
İyi özelleştirilmiş bir müşteri desteği widget’ına sahip olmak, sunduğunuz müşteri deneyiminin tutarlı olmasını ve destek aracınızın işletmenizin tarzına uygun olmasını sağlayacaktır. Estetik nedenlerle de harika.
Bu adım sırasında, adı ve widget renginizi seçebilirsiniz. Aralarından seçim yapabileceğiniz 5 varsayılan renk ve paleti göstererek herhangi bir renk oluşturma imkanı vardır (üç noktaya tıklayın). Web sitenizin dilini de seçebilirsiniz. Aralarından seçim yapabileceğiniz 140’tan fazla dil var, bu yüzden kendi dilinizi bulamama konusunda endişelenmeyin.
İşiniz bittiğinde Devam’ı tıklayın ve widget’ınızın ana odağını, destek temsilcisi sayısını ve sektörünüzü seçmenin yanı sıra şirket bilgilerinizi eklemek için devam edin.
Daha sonra web siteniz için bir karşılama mesajı oluşturmak isteyip istemediğinizi seçebilirsiniz. Ziyaretçilerin WordPress web sitenize girdikten sonra göreceği bir sohbet botu tarafından otomatik bir mesaj olacaktır.
Tidio sohbetiniz kişiselleştirilip işinizle eşleştiğinde, nihayet onu WordPress web sitenize ekleyelim.
Yönetici Panelini Kurma
Yönetici paneliniz, Tidio ile çalışmanızın çok önemli bir parçası olacaktır. Burası, müşterilerinizle olan tüm etkileşimlerinizi yöneteceğiniz, özelleştireceğiniz ve takip edeceğiniz yerdir. Orada ayrıca web sitesi ziyaretçilerinizle sohbet edebilecek, yapay zeka destekli sohbet botlarınızı veya gerekirse e-posta kampanyalarınızı kurabileceksiniz.
Tidio widget’ı her zaman WordPress sitenizin sağ alt köşesinde bulunur. Fakat değiştirmek isterseniz, yönetici panelindeki Ayarlar bölümündeki konumunu değiştirmeniz yeterlidir. Ayarlar’da, canlı sohbetiniz için çalışma saatlerini de seçebileceksiniz.
Gerekirse Üçüncü Taraf Eklentileri Entegre Etme
Canlı sohbetler, nerede olursanız olun size hareket halindeyken müşterilerinizle iletişim kurma özgürlüğü verir. Fakat bunu yapmak için WordPress Tidio eklentinizi bir mobil ve masaüstü Tidio uygulamasıyla entegre etmek isteyebilirsiniz. Bu şekilde, destek ekibiniz müşterilerinizi bilgisayardan uzaklaştırmaya devam edebilecektir.
Mobil uygulamayı yüklemek için Android 4.1 ve üzeri ya da IOS 9.0 ve üzeri sürümlere sahip olmanız gerekir.
Masaüstü Tidio uygulamasına gelince, bir tarayıcının açık olmasını istemediğiniz halde yine de ziyaretçilerinizin sorularını yanıtlamak istediğinizde kullanışlı olabilir. Uygulama, hem Windows hem de MacOs bilgisayarlar için çalışır.
Tidio uygulamaları dışında, destek eklentinizi Facebook Messenger ile entegre edebilir, Instagram chatbot veya connect CRM sistemi ekleyebilirsiniz. Bunları araç setinize eklemek kesinlikle müşteri memnuniyetini daha da artırmanıza olanak sağlayacaktır. Hatta farklı platformlardaki tüm müşteri etkileşimlerinizi tek bir yönetici panelinde bulundurarak destek ekibinizin reaktif olmasını kolaylaştırabilirsiniz.
Ve bu kadar! Artık müşteri desteği için Tidio’yu kullanma kolaylığının keyfini çıkarabilirsiniz ve ziyaretçileriniz olağanüstü müşteri hizmetleri düzeylerini deneyimleyebilir.
Bununla birlikte WordPress web sitenizde bir iletişim aracına ihtiyacınız olduğuna hala tam olarak ikna olmadıysanız, işte bazı istatistikler ve gerçekler.
Tidio’yu WordPress’e Kurmak: Özet
Gördüğünüz gibi, Tidio’yu WordPress destekli web sitenize entegre etmek gerçekten çocuk oyuncağı. Canlı sohbetler ve sohbet botları özellikle yeni değil. Fakat birçok işletme hala sahip olmak için hangi adımları atması gerektiğini bilmiyor. Fakat sizin için harika bir fırsat olabilir!
Tidio’yu WordPress’e eklemek için gerekli adımları gözden geçirelim:
Adım 1. Tidio eklentisini kurun.
Adım 2. Bir Tidio hesabı oluşturun.
Adım 3. Widget’ı özelleştirin.
Adım 4. Yönetici panelini kurun.
Adım 5. Üçüncü taraf eklentileri entegre edin.
Artık Tidio’yu işletmenize nasıl entegre edeceğinizi bildiğinize göre, devam edin ve müşteri deneyiminizi daha iyi hale getirin. Herhangi bir soru veya endişeniz olduğunda, her zaman Tidio’nun bilgi tabanına başvurabilir veya Tidio widget’ı aracılığıyla aracın desteğiyle iletişime geçebilirsiniz.