Açılış sayfaları, genellikle tek bir amaç göz önünde bulundurularak yapılmış güçlü araçlardır – dönüşüm yapmak. Bu tür sayfaların amacı, izleyicileri belirli bir hedefe odaklamalarını sağlamak ve onlara somut bir çözüm sunarak harekete geçmelerini teşvik etmektir – onlar tıklama şansı bulamadan. Nihai hedef genellikle, sıradan ziyaretçileri gerçek, ödeme yapan müşterilere veya müşterilere dönüştürerek kar elde etmek veya diğer iş sonuçlarına ulaşmaktır. Bu yüzden dijital veya fiziksel bir ürün, bir web semineri, herhangi bir türden ücretsiz demo veya tamamen başka bir şey sunuyor olmanızın bir önemi yok, pazarlama odaklı hedeflerinize ulaşmak için bir açılış sayfası kullanmayı düşünmelisiniz.
Şimdi, diğer birçok içerik pazarlama örneğinde olduğu gibi, her dönüş sağlayan açılış sayfasının temeli, ikna edici ve iyi yazılmış bir kopyadır. Yani ürettiğiniz kopya, kullanıcıları istenen eylemi yapmaya teşvik edemiyorsa, bu durum dönüşüm oranınıza zarar verebilir.
Elbette açılış sayfanızın tasarımı da çok önemlidir. Uygun resim ve renkleri kullanmak, logonuzu eklemek, başlığınızı ve CTA’nızı vurgulamak – tüm bunlar markanızın görsel kimliğini geliştirmeye ve kopyanın kendisini vurgulamaya hizmet eder. Tasarım ve sayfa kopyası doğası gereği bağlantılıdır, bu nedenle dönüşümlerinizin başarısı için birlikte iyi çalıştıklarından emin olmak hayati önem taşır.
Fakat bu kez, özellikle açılış sayfası kopyasıyla nasıl ilgilenebileceğinize odaklanmaya karar verdik. O yüzden, daha fazla uzatmadan, açılış sayfanız için çekici ve işlem yapılabilir bir kopya oluşturmanıza ve dönüşümlerinizi hızlandırmanıza yardımcı olacak bazı yararlı yazma ipuçlarını burada bulabilirsiniz:
-
Dikkat Çekici Bir Başlık Oluşturun
-
Kopyanızın Faydalarını Vurgulayın
-
Kısa ve öz olun
-
Görüşleri Dahil Et
-
Net bir Harekete Geçirici Mesaj (CTA) ekleyin
-
İstatistiğin Gücünü Kendi Avantajınıza Kullanın
-
İnsanlar için yaz
Dikkat Çekici Bir Başlık Oluşturun
Diğer birçok online kopya türünde olduğu gibi, başlık, açılış sayfanızın dönüşümlerinizi sağlayabilen veya bozabilen temel öğesidir. Başlığınız genellikle ziyaretçilerin bir açılış sayfasını görüntülerken gerçekten odaklanacağı tek şey olduğundan, aynı zamanda tek satış noktanız da olabilir. Sonuçta, başlık bir şekilde ana mesajınızı temsil etmelidir, bu da başlığı oluştururken ekstra özen göstermeniz için daha fazla nedendir.
Büyüleyici bir başlık oluşturmanın sayısız yolu (ve ayrıca size yardımcı olabilecek birçok başlık analiz aracı) olsa da, mümkün olan en iyi sonuçları elde etmek için uymanız gereken bazı genel kurallar vardır. Bunlar şunlardır:
-
Bir değer önerisi eklemek. Teklifinizin temel faydalarını başlığınızda vurgulayarak, mesajınızın en başından itibaren doğru müşterilere ulaşmasını sağlarsınız. Bu yüzden insanların ürününüzü veya hizmetinizi kullanması için en az bir iyi neden başlığınıza eklediğinizden emin olun.
-
Kısa ve öz olmak. Bize sorarsanız, bu oldukça açıklayıcıdır. Başlık metniniz ne kadar kısa ve öz olursa, onu okuyanlara net bir mesaj iletmesi o kadar kolay olacaktır.
Elbette, hemen altına, başlığınızın ana mesajını daha fazla destekleyecek bir alt başlık da ekleyebilirsiniz (ve bu nedenle eklemelisiniz). Burada teklifinizle ilgili herhangi bir ek bilgi sunabilirsiniz. Hizmetin veya ürünün ne işe yaradığını daha ayrıntılı olarak açıklayabilir ve ayrıca onu neden kullanmaları gerektiğini (veya nedenlerini) ilk etapta listeleyebilirsiniz.
Kopyanızın Faydalarını Vurgulayın
Ürünlerinizin veya hizmetlerinizin kullanıcılara getirebileceği nihai “çözüm”den bahsetmenizde bir sakınca olmasa da, bunun yerine gerçek faydalara daha fazla odaklanmanızı tavsiye ederiz. Bununla kastettiğimiz, insanların genellikle “çözüm”ün ne olduğunu bildikleridir. Bu yüzden bize sorarsanız, tamamen potansiyel müşterilere güçlü bir değer teklifi sunmaya yönelik bir açılış sayfası kopyası oluşturmaya odaklanmalısınız.
Bunu yapmanın en iyi yolu, ürün veya hizmetinizin faydalarını net bir şekilde listelemek, açıklamak ve bunların müşterileriniz için ne kadar değerli olduğunu tam olarak açıklamaktır. İnsanların sağlıklı bir şekilde kilo vermelerine yardımcı olmayı amaçlayan gıda ürünleri sunduğunuzu varsayalım. Bu durumda “çözüm”, “insanların kilo vermesine yardımcı olan gıda ürünleri” olacaktır. Fakat ürününüzü kullanmanın faydalarının tümünü (veya çoğunu) da vurgulayabilirsiniz. Örneğin bazı hastalıklara yakalanma riskini azaltacağından, daha iyi uyumalarına, daha fazla enerji almalarına, bağışıklık sistemlerini güçlendirmelerine vb.
Hatta teklifinizin avantajlarını listelemenin birden çok yolu vardır. Örneğin memnun müşterilerinizden alıntılar yaparak (buna daha sonra değineceğiz), en önemli avantajlardan birini başlığınıza ekleyebilirsiniz (başlangıçta bahsettiğimiz gibi) vb. Tüm önemli bilgileri aynı anda sağlarken olabildiğince özlü olmak istiyorsanız, madde işaretli bir liste bile kullanabilirsiniz – bu da bizi bir sonraki noktaya getiriyor.
Kısa ve öz olun
Gerçek şu ki, insanların web’de buldukları her içeriği tüm ayrıntılarıyla okumaya zamanları yok ve aynısı açılış sayfalarınız için de geçerli. Çoğu insan bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmak ister, bu yüzden birçoğu sözde hızlı okuma veya hatta en önemli parçalarını bulmak için metni tarama ile uğraşır. Bu yüzden ister bir blog gönderisi ister bir açılış sayfası kopyası için yazıyor olun, taranabilir içerik oluşturmak her zaman önemlidir.
Genel kural, açılış sayfanızın kopyasını oluştururken açık ve özlü cümleler kullanmak olacaktır. Ürününüzü veya hizmetinizi ve faydalarını genel olarak anlaşılması kolay daha az kelime kullanarak tanımlamayı deneyin. İsterseniz, örneğin yukarıda belirtilen madde işaretli listeleri kullanarak da bunu başarabilirsiniz.
Alternatif olarak ürün veya hizmetinizin yalnızca en temel özelliklerinden bahsedebilir ve ardından açılış sayfanızda (başlığınızda, CTA’da vb.) bunlardan birden fazla bahsedebilirsiniz. Bunu yaparak, “tarayıcıların” teklifinizin önemli kısımlarını çok fazla bilgiyle çöpe atmadan kaçırmamalarını sağlarsınız.
Görüşleri Dahil Et
Açılış sayfası metnini dönüştürmek söz konusu olduğunda, bazen teklifinizi sunmanın, konuşmayı müşterilerin yapmasına izin vermekten daha iyi bir yolu yoktur. Teklifinizin güvenilirliğine ve değerine katkıda bulunmaya yardımcı olabileceğinden, açılış sayfası kopyanızda müşteri referanslarını kullanmanızı öneririz. Bu sayede ürün ve hizmetlerinizin en önemli noktalarından bahsetme ve aynı zamanda özgün olma şansına sahip olursunuz.
Özellikle bir referans eklentisi kullanıyorsanız, eklenmesi oldukça kolay olan referanslar, video veya metinsel alıntı şeklinde sunulabilir. Sosyal medya ağlarınızdan (Twitter veya Instagram gibi), blog yazılarınızdaki yorumlardan ve diğer online etkileşimlerden gelebilirler. Bunları açılış sayfanızın merkezine (başlığınızın bir parçası bile olabilirler), başlığınızın ve alt başlığınızın altına veya hatta en altına yerleştirebilirsiniz – seçenekleriniz neredeyse sınırsızdır.
Net bir Harekete Geçirici Mesaj (CTA) ekleyin
Harekete Geçirici Mesaj (veya CTA), dönüştürme hedefi olan her kopyanın temel öğesidir. Sağlam bir CTA, müşteri yolculuğunu kolaylaştırmaya yardımcı olur ve bir sonraki adımda hangi adımı atmalarını istediğinizi belirten net bir mesaj içerir. Aslında, tüm kopyanızın bu mesaj göz önünde bulundurularak yapılması gerektiğini söyleyecek kadar ileri gideriz, çünkü dönüşüm yapmak, bir açılış sayfası oluşturmanızın en baştaki ana nedenidir. Ziyaretçilerinizin sizden bir ürün satın almasını, bir e-kitap indirmesini, hizmetinizi kullanmasını mı yoksa sadece sunduğunuz ürünler hakkında daha fazla bilgi edinmelerini mi istiyorsunuz? Nihai hedefinizi göz önünde bulundurun ve ardından buna göre eyleme geçirilebilir bir CTA oluşturun.
Dönüştürücü bir harekete geçirici mesajdan bahsetmişken, CTA düğmesinin kopyasına da odaklanmayı unutmamalısınız. Yani CTA düğmeleri, ziyaretçilerin bir sayfaya göz atarken ilk fark ettikleri şeylerden biridir, bu yüzden anında harekete geçmeyi öneren ve ziyaretçilerin onlardan ne yapmalarını istediğinizi (satın alma, indirme vb.) açıkça bildiren bir fiil içerdiğinden emin olun. Hatta bir aciliyet duygusu yaratmayı denemeli ve eylem fiilinizin yanına “şimdi” gibi bir kelime ekleyerek kullanıcıları gerçekten o düğmeyi tıklamaya teşvik etmelisiniz. Son olarak CTA düğmenizi sayfanızda anında görünür kılacak şekilde tasarlamayı unutmayın, çünkü bu, dönüşümlerinize de büyük ölçüde katkıda bulunabilir.
İstatistiğin Gücünü Kendi Avantajınıza Kullanın
İkna edici bir açılış sayfası oluşturmaya gelince, rakamlar her şeyi değiştirebilir. Teklifinizle ilgili istatistikleri sağlamanızı öneririz. Fakat bunu hedef kitlenizde en iyi yankı uyandıracak şekilde yapın. Örneğin çevre dostu bir ürün veya hizmetiniz olduğunu söyleyin. Bunu kullanarak elde edilebilecek azaltılmış karbon emisyonlarının bir yüzdesini sunmak yerine, insanların sizin ürünlerinizi kullanmaları durumunda kurtarabilecekleri ağaç sayısını göstererek daha da spesifik olabilirsiniz. Daha canlı bir zihinsel tanım vererek ve bunu net bir rakamla birleştirerek, teklifinizi daha ilişkilendirilebilir hale getirebilir ve satın almaları için onlara gerçekten ilham verebilirsiniz.
İnsanlar için yaz
Belki bunu söylemeye gerek yok diye düşünürsünüz. Fakat bazı pazarlamacılar aslında bu basit kuralı unutuyor – açılış sayfanızın metnini makineler için değil, insanlar için yazın. Bununla demek istediğimiz, kopyanızdaki tonu olabildiğince doğal tutmaya çalışmanız gerektiğidir. Bunu, aşırı karmaşık bir dilden kaçınarak ve günlük yaşamınızda konuştuğunuz gibi yazmayı hedefleyerek başarabilirsiniz. Hatta daha kısa cümleler kullanmayı deneyin ve burada burada rastgele ifadeler kullanmaktan çekinmeyin. Robotik bir tondan ziyade sohbet tonu kullanmak kesinlikle ziyaretçilerinizde daha iyi yankı uyandırır ve bu nedenle dönüşümlerinizi artırma konusunda gerçek bir potansiyele sahiptir.
Konunun Özeti
Her başarılı açılış sayfasının arkasındaki amaç, ziyaretçileri yönlendirmek ve onları dönüşümleri artırmak ve satışları artırmak için harekete geçmeye teşvik etmektir. Tüm bunları yapmak için büyüleyici bir açılış sayfası kopyası oluşturmak çok önemlidir. Öyleyse devam edin – bazı öldürücü başlıklar oluşturduğunuzdan emin olun, teklifinizin faydalarını düzgün bir şekilde vurgulayın, mümkün olduğunca özlü olun ve açıkça fark edilebilir ve eyleme geçirilebilir bir CTA eklemeyi unutmayın. Bu ilkeleri takip ederseniz, bu ziyaretçileri müşteriye dönüştürme ve kar etme şansınız çok daha fazla olacaktır.