İçeriğiniz büyük olasılıkla WordPress web sitenize gelen trafiğin ana sürücüsüdür ve kaliteli içerik her şeyden önemlidir. Fakat madalyonun diğer yüzünü de ihmal etmemelisiniz: WordPress metrikleri. İçeriğinizin etkililiğini ölçerken vazgeçilmez olan yararlı bir araçtır. Halihazırda Google Analytics’i veya diğer analiz araçlarından herhangi birini uygulamış olabilirsiniz ve halihazırda üzerinde çalışabileceğiniz çok büyük bir ziyaretçi verisi yığınınız olabilir.
Fakat tüm bu verileri ayrıştırmak, özellikle de personel eksikliğiniz varsa veya çoğu kişisel blog ve web sitesinde olduğu gibi tek kişilik bir programınız varsa kolay değildir. Bunalmadan hepsini gözden geçirmenin bir yolu olmalı. Tüm veriler eşit yaratılmış olamaz. Elbette her zaman erişiminiz olan tüm bilgilere gerçekten ihtiyacınız yok. Eğer düşündüğün buysa, haklısın.
WordPress metrikleri ve hangilerinin hangi amaç için en önemli olduğu hakkında konuşmak için buradayız. İşte tartışacaklarımız:
-
Ziyaret sayısı
-
Ziyaret Süresi ve Süresi
-
Geri Gelen Ziyaretçiler
-
Menşe Ülkeler
-
En Popüler Gönderiler ve Sayfalar
-
En Popüler Google Arama Terimleri
-
Yönlendirmeler
-
Giden Bağlantılar
-
Diğer Trafik Kaynakları
-
demografi
Ziyaret sayısı
Ziyaret veya oturum sayısı, web sitenizin online varlığının ilk nicel ölçüsüdür. Bir ziyaret veya oturum, web sitenize erişen benzersiz bir ziyaretçinin tek örneğidir ve bir ziyaretçi web sitenizden ayrılmadan web sitenize göz atabileceği için birçok sayfa görüntüleme içerebilir.
Yalnızca ziyaret sayısından çok şey çıkarabilirsiniz: örneğin, ziyaretçi sayısının yükselip yükselmediği. Bu durum web sitenizin popülerlik kazanıp kazanmadığını ve sonuç olarak içerik oluşturma stratejinizde ayarlamalar yapmanız gerekip gerekmediğini size bildirir.
Ziyaret Süresi ve Süresi
Trafiğinizin çoğunu aldığınız günün saati veya haftanın günü, en çok ziyaretçiye ulaşmak için web sitenizde yayınlamak için en iyi zamanın ne zaman olduğunu güvenilir bir şekilde söyleyebilen WordPress metriğidir. Bu durum özellikle ziyaretçileriniz RSS beslemenizi takip ediyorsa veya otomatik Twitter veya Facebook paylaşımınız varsa yararlıdır.
Ziyaret süresi, web sitenizin hemen çıkma oranının iyi bir göstergesidir: çok düşükse, ziyaretçilerin web sitenizden istedikleri içeriğe sahip olmadığına ikna olma olasılığı yüksektir. Çok kısa bir ziyaret hemen çıkma olarak adlandırılır ve hemen çıkma oranının bir sıralama faktörü olduğu kalıcı bir SEO efsanesi olsa da, web sitenizin otoritesini dolaylı olarak etkiler.
Geri Gelen Ziyaretçiler
Ziyaretler söz konusu olduğunda, tekrar ziyaretlerin sayısına da bakmak isteyebilirsiniz. Çalıştırdığınız web sitesinin türüne bağlı olarak tek ziyaretçilerin geri gelen ziyaretçilere oranı, ziyaretçilerinizin içeriğinizi beğenmediği veya web sitenizin aradıkları bilgileri içermediği anlamına gelebilir.
Menşe Ülkeler
Uluslararası bir kitleye hizmet veriyorsanız, bu WordPress metriği çok önemlidir. Ziyaretçilerinizin nereden geldiğini bilmek, içerik oluşturma stratejinizi belirlerken yararlı olabilir, aynı zamanda web sitesi dil ayarlarınızı, pazarlama kampanyalarınızı, özel tekliflerinizi, sadakat programlarınızı vb.
Ve sadece bu da değil: bazı arama motorları bölgesel popülerliğe sahiptir. Örneğin ziyaretçilerinizin önemli bir kısmı Rusya’dan geliyorsa, bütçenizin desteklemesi koşuluyla, web sitenizi Yandex’in yanı sıra Google ve diğer uluslararası popüler arama motorları için optimize etmeye yatırım yapmalısınız.
En Popüler Gönderiler ve Sayfalar
Bilmeniz gereken başka bir yararlı şey de, hangi gönderilerinizin en çok trafiği getirdiği ve ziyaretçilerinizin en çok hangi sayfalarda vakit geçirdiğidir. En popüler gönderiler ve sayfalar, size tam da bunu söyleyebilen WordPress metriğidir.
Ziyaretçilerinizin tercih ettiği içerik türüne hakim olduğunuzda, daha fazla benzer içerik oluşturabilecek ve trafik sayılarını daha da artırabileceksiniz. Anahtar kelime araştırmanızı yaptığınızdan emin olun ve web sitenizin etkisini anahtar kelime yamyamlığı yoluyla sulandırmaktan kaçının.
En popüler içeriğinizi, özellikle mevsimsel veya zamana duyarlı değilse, özel bir en popüler gönderi widget’ı olarak kullanabilirsiniz. Her zaman yeşil kalan içeriğinizin pek çok kullanım alanı vardır ve bu içerikten elinizden gelen en iyi şekilde yararlanmalısınız.
En popüler içeriğinize gelen trafiğin tadını çıkarırken, düşük performans gösteren içeriği belirlemek ve düzeltmek için de bu metriği kullanmayı unutmayın.
En Popüler Google Arama Terimleri
Anahtar kelime araştırmasıyla ilgili olarak muhtemelen ziyaretçilerinizin web sitenize ilk etapta nasıl geldiğini bilmek istersiniz. Çoğu kişi için bu, sosyal medyadaki bir bağlantı veya başka bir web sitesi aracılığıyla olurken (sonraki bölümde daha fazla bilgi verilecek), diğerleri için web sitenize giden yol bir arama motoru olacaktır. Google, dünya çapında açık ara en popüler arama motoru olduğundan, ziyaretçileri size neyin getirdiğini anlarken ona odaklanmanız mantıklıdır.
Yönlendirmeler
Yönlendirmeler, diğer web sitelerindeki web sitenize, genellikle makalelerinize bağlantı veren bağlantılardır. Bunlar aracılığıyla yolunuza çıkan trafiğe yönlendirme trafiği denir. Hangi web sitelerinin sizinkine bağlantı verdiğini biliyorsanız, daha fazla benzer web sitesi bulabilir ve onlara işbirliği sunabilirsiniz. Diğer web sitelerindeki konuk gönderileriniz daha da fazla trafik getirebilir.
Web siteniz bu bağlantılardan trafik almaktan daha fazlasını alır: bir geri bağlantı şeklinde bir güven oyu alır. Geri bağlantılar, SERP sıralamalarında önemli bir faktördür ve yüksek yetkili bir web sitesinden bir geri alma fırsatını boşa harcamamalısınız.
Giden Bağlantılar
Giden bağlantılar, web sitenizdeki ziyaretçilerinizi başka web sitelerine götüren bağlantılardır. Web sitenizin içeriğinin başka web sitelerine bağlantılar içermesinin birçok nedeni vardır: belki başka birinin makalesine atıfta bulunuyorsunuz veya başka birinin yayınladığı bir şeye yorum yapıyorsunuz.
Giden bağlantılarınızın hangilerinin en çok tıklandığını belirlemek, işbirliği ve ortaklık için pek çok fırsat açabilir. İki fırsattan bahsetmek gerekirse, uygunsa web sitenize geri dönmelerini isteyebilir veya bir misafir posta değişimi ayarlayabilirsiniz.
Bu metriği, ziyaretçilerinizin ne tür içeriklerle ilgilendiğini anlamak için de kullanabilirsiniz. Bağlantı verdiğiniz içeriklere benzer içerikler üretebilirseniz, bunları web sitenizde tutabilirsiniz.
Diğer Trafik Kaynakları
İnsanların web sitenize ulaşabileceği diğer yollar, sosyal medya, e-posta, ücretli arama sonuçları ve diğer erişim genişletme araçlarıdır. Herhangi bir erişim programı yürütüyorsanız, bunun etkililiğini kontrol etmeniz mantıklıdır.
Örneğin kendinizi bir e-posta bülteni için içerik oluşturmaya çok fazla zaman ve çaba – ve muhtemelen para – yatırırken bulabilirsiniz. Size trafikte önemli bir artış getirmiyorsa, büyük değişiklikler yapmayı veya tamamen kapatmayı düşünebilirsiniz.
demografi
Daha soyut bir ifadeyle, ziyaretçilerinizin kim olduğunu bilmek, içerik oluşturma, pazarlama ve satış stratejilerinizi belirlemede çok yardımcı olabilir.
Demografi geniş bir terimdir. Fakat ziyaretçilerinizin ağırlıklı olarak belirli bir yaş veya cinsiyet segmentine ait olduğunu veya ağırlıklı olarak belirli türde bir cihaz kullandığını fark ederseniz, orijinal içeriğinizi ve reklam içeriğinizi onlar için daha alakalı veya ilgi çekici hale getirebilirsiniz.
Sağlık web sitenizin daha yaşlı bir kitlenin ilgisini çektiğini fark ederseniz, içerik stratejinizi belirlerken yaşlı sağlık sorunlarına daha fazla ilgi gösterebilirsiniz. Tarif blogunuzu öncelikle gençler mi ziyaret ediyor? Muhtemelen yeni başlayan ev aşçılarıdır, bu nedenle daha basit tarifler uygun olabilir.
WordPress Metrikleri Özetlendi
Gördüğünüz gibi, daha önemli olan veriler ve daha az önemli olan veriler vardır ve bunların tümü, ilgili web sitesinin türüne bağlıdır. Bu listeye önemli ve önemsiz WordPress ölçümlerinin kesin bir sıralaması olarak bakmayın: Büyük verilerdeki son artış bize bir şey öğrettiyse, o da hiçbir veri parçasının tamamen değersiz olmadığıdır. Bunun yerine bu listeyi neyin ne olduğuna dair bir rehber olarak düşünün ve son bir tavsiyede bulunabilirsek, en iyi kullanabileceğiniz şeye bağlı kalın ve yapabildiğiniz zaman genişletin.