Sümüklü böcek hakkında konuşalım. Hayır, her bahçıvanın en az sevdiği omurgasız hayvan değildir: WordPress sümüklüböcekleri. Slug, WordPress tarafından çalıştırılanlar da dahil olmak üzere tüm web sitelerinin bir özelliğidir ve diğer şeylerin yanı sıra gönderilerin, sayfaların, kategorilerin ve etiketlerin önemli bir özelliğidir. Acemi bir kullanıcı olsanız bile, bunlarla karşılaşmamış olmanıza imkan yok. Bununla birlikte deneyimli bir kullanıcı olsanız bile, web sitenizin işleyişini etkileyen, farkında olmadığınız şeyler olabilir. Sümüklü böceklerin, SERP sıralamaları ve kullanıcı deneyimi ile ilgili etkileri vardır.
Ama en baştan başlayalım: WordPress eklentisi tam olarak nedir? Bunları nasıl ayarlayabilir veya değiştirebilirsiniz? Web sitenizi nasıl etkilerler? Tüm bu soruları ve daha fazlasını bu yazımızda cevaplayacağız. İşte size bahsetmek istediklerimiz:
-
WordPress Slug Nedir?
-
WordPress Sümüklüböcekleri Nasıl Ayarlanır?
-
WordPress Slug ve SEO
-
WordPress Slug ve UX
-
WordPress Slugs Hakkında Ek İpuçları
WordPress Slug Nedir?
Slug, bir URL’nin bir parçasıdır. Alan adınızın arkasında bulunur. Bilgi, kalıcı bağlantı ile karıştırılmamalıdır: bilgi, kalıcı bağlantının yalnızca bir parçasıdır – son kısım. Esasen bir gönderi, sayfa, kategori veya etiket için URL dostu bir addır.
Hala ne olduğu belli değil mi? İşte bir sülük örneği. Bu durum JPG ve JPEG arasındaki fark hakkındaki makalemizden:
Her sayfada bir bilgi olması gerektiğinden, WordPress’in otomatik olarak bilgi üretmesi mantıklıdır. Öyleyse, durum buysa, neden en başta sümüklü böcekleri öğrenmeye zahmet edesiniz? Bunun nedeni, her zamanki gibi, bunları web siteniz ve kullanıcıları için daha iyi hale getirebilmenizdir.
WordPress otomatik olarak bir bilgi oluşturduğunda, bunu kullanıcı tanımlı ayarlara göre yapar. WordPress panonuzdan Ayarlar/Kalıcı Bağlantılar’a giderseniz bu ayarları bulabilirsiniz.
WordPress Sümüklüböcekleri Nasıl Ayarlanır?
Bunu aşmanın bir yolu, yukarıdaki bölümde açıklanan Kalıcı Bağlantılar ayarlarını kullanmaktır. Buradaki ayarlar iki grupta gelir: Genel ve İsteğe Bağlı. Tüm Ortak seçenekler hemen hemen açıklayıcıdır: oluşturulan bir sayıya hangi verilerin ekleneceğini seçebilir veya bilgi üretimi için temel olarak bir posta adı kullanabilirsiniz.
İsteğe bağlı ayarlar, etiket ve kategori sayfaları için bir temel seçmenize izin verir: temel olarak kategorilerinize ve etiketlerinize farklı bir “ad” eklemek için.
Yukarıdakilerin tümü, kalıcı bağlantıların kullanılmasıyla ilgili WordPress destek makalesinde ayrıntılı olarak açıklanmaktadır.
Sümüklü böcek üretmenin başka bir yolu daha var: bunu kendin yapabilirsin! Bir gönderinin veya sayfanın bilgisini değiştirmek için, söz konusu sayfayı veya gönderiyi Gönderiler veya Sayfalar sayfasında bulmanız ve Hızlı Düzenleme’yi seçmeniz yeterlidir.
Bilgi alanı, Başlık alanının hemen altında olmalıdır. Bundan memnun olduğunuzda, Güncelle düğmesine tıklayın.
Bir kategorinin bilgisini, bir kategori adını değiştirdiğiniz gibi değiştirebilirsiniz. İhtiyacınız olan ayarlara Gönderiler/Kategoriler’e giderek erişilebilir. Benzer şekilde, etiketler için gerekli ayarlar Gönderiler/Etiketler altında bulunabilir.
Birden fazla katkıda bulunan bir web sitesi çalıştırıyorsanız, her birinin kendi slug’u olabilir. Onlara bir tane vermek için Edit Author Slug adlı ücretsiz bir eklenti yüklemeniz gerekiyor. Eklentiyi yükleyip etkinleştirdikten sonra, WordPress kontrol panelinizden Kullanıcılar/Tüm Kullanıcılar’a gidin ve düzenlemek için bir kullanıcı seçin.
Kullanıcı ayarları ekranında, yetkili olmanız koşuluyla yeni bir Yazar Bilgisini Düzenle bölümü bulacaksınız. Orada, düzenlenen kullanıcı için hangi bilginin kullanılacağını seçebilirsiniz.
Tüm sümüklü böceklerin belirli kurallara uyması gerektiğini unutmayın:
-
sadece küçük harfler kullanılabilir
-
boşluk yerine tire kullanılmalıdır
Fakat bu kuralları “ihlal etseniz” bile, WordPress hataları sizin için düzeltecektir.
WordPress Slug ve SEO
Artık gönderinizin veya sayfanızın bir bilgisi olmalıdır – bu, URL’sinin bir parçasıdır ve URL’ler zorunlu ve benzersizdir. Yani uzun, anlamsız bir sayı dizisi olabilir, değil mi? Sağ. Ama işte bu yüzden hala yapmalısınız: SEO.
Bir gönderi veya sayfa, URL’sinde bir anahtar kelime içeriyorsa, arama sonuçları sayfalarında muhtemelen daha iyi sıralanır. Hedef anahtar kelimenizi bile kullanabilirsiniz. Fakat dikkatli olun: aynı anahtar kelime için birden fazla gönderinin sıralanması gerekiyorsa, bu zor olabilir.
WordPress Slug ve UX
Modern internet kullanıcılarının çoğunluğunun günümüzde URL’leri yazma olasılığı çok daha düşük olduğundan, URL’nin hatırlanması kolay, mantıklı, alakalı ve hatta okunaklı olması çok daha az önemlidir. Kullanıcıların ihtiyaç duydukları bir web sitesine veya sayfaya ulaşmak için bir bağlantıya tıklaması veya bir QR kodunu taraması çok daha olasıdır. Yine de, SEO’yu göz ardı etseniz bile, kullanıcılarınız bir bakışta sayfanın ne hakkında olduğunu bilmekten memnun olabilir – özellikle aynı anda birden çok sekme açmaya ve ardından neyi araştırmaları gerektiğini, örneğin bir makaleyi unutmaya eğilimliyseler. WordPress salyangozları.
WordPress Slugs Hakkında Ek İpuçları
Tüm bunları geride bıraktıktan sonra, WordPress sümüklü böceklerini değiştirmeyi düşünürken aklınızda bulundurmak isteyebileceğiniz birkaç ek şeyin üzerinden geçelim.
Durdurulmuş Sözlere Dikkat Edin
Durdurma sözcükleri, arama motorlarının hem arama sonuçlarında hem de sorgularda genellikle göz ardı ettiği sözcüklerdir. Bunlar tipik olarak makaleler, edatlar, zamirler ve bağlaçlardır – örneğin İngilizce’de a, an, the, yes, no ve ve daha fazlası gibi kelimeler. Elbette diğer dillerde farklı olacaktır. Arama motoru açısından bir sorgunun anlamını değiştirmezler.
Birçok SEO eklentisi, durdurma sözcüklerini sümüklü böceklerden otomatik olarak kaldırma seçeneğine sahip olacaktır. Ve bu, bilgi süresini kısaltıp kullanıcılarınız ve SEO’nuz için daha iyi hale getirirken, örneğin İngiliz prog rock hissi Yes’in melodik tarzları hakkında bir makale yazıyorsanız aslında zararlı olabilir.
Yönlendirmeleri Kullan
Bir bilgiyi değiştirirseniz, URL’yi de değiştirmiş olursunuz. Örneğin kendi web siteniz veya başka bir web sitesi, bir sümüklü böcek için optimize ettiğiniz bir gönderiye bağlantı veriyorsa, bağlantı artık kopmuştur. Bozuk bağlantılar, web siteniz için farklı şekillerde kötüdür ve bozuk bağlantıları tespit edip düzeltmek, düzenli olarak yapmanız gereken bir şeydir. Fakat bir bilgiyi kendiniz değiştirirseniz, muhtemelen bir 301 yönlendirmesi de kurmanız gerektiğini bilirsiniz.
Tarihlerden Kaçının
Tarihler yalnızca sayı açısından zengin ve muhtemelen ayrıştırılması sözcüklerden biraz daha zor olmakla kalmaz, aynı zamanda son makalelerin arama motoru kullanıcılarının dikkatini çekme olasılığı çok daha yüksektir. Şimdi, sizinki, uzun süre alakalı kalan temel içerik veya her zaman yeşil içerik olabilir. Fakat bir kullanıcı bunun farkında olmayabilir ve başka türlü okumaya değer olacak şeyleri atlayabilir.
Konu Özeti
Gördüğünüz gibi, sümüklü böcekler, kullanıcıların web sitenizi nasıl gördüğünün bir ölçüde önemli bir parçası. Fakat arama motorlarının nasıl yaptığının çok önemli bir parçası. Bu gün ve çağda, sayısız internet kullanıcısı seçim yapmakta zorlanıyor ve dikkat çekici içerik bombardımanına tutuluyor. İçeriğinizin onlara ulaşmasını istiyorsanız, elinizden geleni yapmalısınız ve bir WordPress eklentisi kadar önemli bir özellik hakkında yolunuzu bilmemek bir seçenek değildir.