Online mağazanızı güçlendirmek için WooCommerce kullanıyorsanız ve ayrıca bu popüler e-Ticaret platformunun temellerinde uzmanlaştıysanız, muhtemelen sahip olduğu katıksız pratiklik ve ölçeklenebilirliğin farkındasınızdır. WooCommerce, ürünlerinizi ve satışlarınızı tamamen yönetmenize izin vermenin yanı sıra, nakliye ve envanterinizi yönetme, farklı ödeme yöntemlerini seçme ve yönetme ve çok daha fazlasını sunar. Yine de, WooCommerce’de muhasebeyle ilgilenmek söz konusu olduğunda, bunun yerine mevcut üçüncü taraf hizmetlerden birine bakmak en iyisidir. QuickBooks, harcamalarınızı kolayca takip etmenize ve ayrıca fatura oluşturma ve takip etme, gelirinizi takip etme, makbuzları tarama ve liste uzayıp gitme gibi şeyleri halletmenize yardımcı olacak böyle bir hizmettir. Bu yüzden WooCommerce’i QuickBooks’a bağlamak, e-Ticaret işinizin tüm yönlerini hızlı ve etkili bir şekilde halletmenin en iyi yolu olabilir. Ama soru şu – bunu nasıl yapıyorsun?
WooCommerce için doğrudan bir QuickBooks entegrasyonu olmasa da, iki platformu birbirine bağlamak için kullanabileceğiniz bazı eklenti seçenekleri vardır. Bu sefer, size Zapier otomasyon hizmetini kullanarak WooCommerce’i QuickBooks ile entegre etmek için gerekli tüm adımları göstereceğiz. Sonunda, daha gelişmiş senkronizasyon seçeneklerine ihtiyacınız varsa kullanabileceğiniz birkaç başka hizmetten de bahsedeceğiz.
Şunları ele alacağız:
-
Tek Yönlü ve Çift Yönlü Veri Aktarımı Arasındaki Fark
-
WooCommerce’i Zapier Kullanarak QuickBooks ile Entegre Etme
-
QuickBooks ve WooCommerce’i Bağlamak için Diğer Seçenekler
Tek Yönlü ve Çift Yönlü Veri Aktarımı Arasındaki Fark
Başlamadan önce, WooCommerce’i QuickBooks’a bağlamanın iki farklı yolu olduğunu da belirtmeliyiz: tek yönlü veya çift yönlü veri aktarımı kullanmak. Tek yönlü veri aktarımı, bilgileri bir uygulamadan diğerine aktarırken, iki yönlü veri aktarımı, verileri her iki yönde de taşımanıza olanak tanır (adından da anlaşılacağı gibi).
Her iki seçeneği de sunan eklentiler vardır ve hangi seçeneği seçeceğiniz, özel gereksinimlerinize bağlıdır. Örneğin yalnızca satışlarınızı ve gelirlerinizi takip etmeniz gerekiyorsa, tek yönlü veri aktarımı fazlasıyla yeterlidir. Fakat WooCommerce ve QuickBooks’u tamamen senkronize etmek istiyorsanız (böylece ürün, envanter, müşteriler ve siparişler gibi şeyleri her iki platformda aynı anda yönetebilirsiniz), iki yönlü veri aktarımı yapmanızı öneririz. Bu durumda, bugün size göstereceğimiz seçenek yalnızca tek yönlü veri aktarımı kullandığından, iki yönlü veri aktarımı seçeneği sunan diğer birkaç eklenti çözümünden bahsettiğimiz makalenin alt kısmına atlayabilirsiniz. WooCommerce QuickBooks entegrasyonu.
WooCommerce’i Zapier Kullanarak QuickBooks ile Entegre Etme
Zapier, Zap’leri veya iki farklı sistemi birbirine bağlamayı amaçlayan küçük entegrasyonları kullanarak çalışır. Bu Zap’ler tipik olarak bir tetikleyici ve bir eylemden oluşur. Bir “tetikleyici”, örneğin WooCommerce’de yeni bir siparişi temsil ederken, bir “eylem” bir QuickBooks satış makbuzu oluşturuyor olabilir. Başka bir deyişle, Zapier, WooCommerce ve QuickBooks satışlarını birbirine bağlamayı mümkün kılacak, böylece WooCommerce mağazanızda her yeni sipariş oluşturulduğunda, otomatik olarak bir QuickBooks satış makbuzu da oluşturulacak (sipariş bilgileri dahil).
Zapier’i ücretsiz kullanıyorsanız, beş Zap kullanabileceksiniz ve ayrıca ayda 100 otomatik görevle sınırlı olacaksınız. Örneğimizde, WooCommerce’den QuickBooks’a aktarılan her sipariş bir görevi temsil eder. Daha fazla Zap’a ve hatta daha fazla göreve erişmek için mevcut fiyatlandırma planlarından birine bakmalısınız (20 Zap, 750 aylık görev ve daha birçok özellik için ayda 19,99 dolardan başlayan fiyatlarla).
Ek olarak Zapier ve WooCommerce’i düzgün bir şekilde bağlamak için WordPress sitenizde WooCommerce Zapier eklentisinin (59 ABD Doları karşılığında satın alınabilen resmi bir WooCommerce entegrasyonu) kurulu olması gerektiğini unutmamalısınız.
Son olarak halihazırda bir QuickBooks Online hesabınız yoksa, mevcut fiyatlandırma planlarının ülkeden ülkeye değişebileceğini unutmayın. Örneğin ABD’de yaşıyorsanız, Basit Başlangıç planınız (küçük işletmeler için idealdir) ayda 12,50 dolardan başlar – ancak 30 günlük ücretsiz denemeyi deneme olanağınız vardır.
Bununla birlikte Zapier’in yardımıyla QuickBooks ve WooCommerce’i nasıl bağlayabileceğinize bir göz atalım.
Her şeyden önce, bir Zapier hesabına kaydolmanız gerekir. Zapier’i tamamen ücretsiz kullanma imkanı olduğu için (yukarıda bahsettiğimiz bazı sınırlamalarla), adınızı, e-posta adresinizi ve şifrenizi girmeniz avantajlı bir başlangıç için yeterli olacaktır.
Hatta rolünüzü/mesleğinizi ve şirketinizin kaç çalışanı olduğunu seçmek, Zapier’i kullanırken deneyiminizi daha da özelleştirmenize yardımcı olacaktır.
Ardından Zapier, görevlerinizi otomatikleştirme sürecinde zamandan tasarruf etmenize yardımcı olacak bazı kişiselleştirilmiş iş akışı önerileri verecektir.
Kurulumunuzu bitirdikten sonra, nihayet devam edebilir ve Zap Oluştur düğmesine basarak ilk Zap’inizi oluşturabilirsiniz.
Daha sonra kullanmak istediğiniz uygulamayı (bu durumda WooCommerce) seçmeniz ve hemen ardından tetikleyicinizi seçmeniz gerekir. Bu bir sipariş, bir ürün, bir müşteri, kupon tabanlı bir tetikleyici olabilir ve liste uzayıp gider.
Örneğimiz için sıra tabanlı tetikleyiciyi kullanacağız.
Daha sonra her tetikleyici oluştuğunda gerçekleştirilecek eylemi ve söz konusu eylemi gerçekleştirecek uygulamayı seçmeniz gerekir. Bu durumda, örneğin eylem bir satış makbuzu oluştururken seçmeniz gereken uygulama QuickBooks Online’dır. Böylece, WooCommerce’de her yeni sipariş oluştuğunda, QuickBooks siparişe göre bir makbuz oluşturacaktır.
Son olarak işlemi tamamlamak için hem WooCommerce hem de QuickBooks hesaplarınızda oturum açmanız gerekir.
QuickBooks ve WooCommerce’i Bağlamak için Diğer Seçenekler
WooCommerce ve QuickBooks arasında iki yönlü veri senkronizasyonu, e-Ticaret işiniz için ihtiyaç duyabileceğiniz bir şeyse, MyWorks veya Webgility gibi hizmetlere bakmanızı öneririz.
MyWorks ile QuickBooks ve WooCommerce arasında iki yönlü senkronizasyonu tetikleyebilecek ve ayrıca QuickBooks’un hem online hem de masaüstü sürümlerini kullanabileceksiniz. Ek olarak işlem ücretleri ve ödemeler gibi şeyleri senkronize edebilecek, WooCommerce’de QuickBooks faturalarını gösterebilecek ve WooCommerce ile QuickBooks verilerinizi eşleme (bağlama) söz konusu olduğunda tam kontrole sahip olacaksınız.
QuickBooks hesabınıza birden fazla mağaza bağlamanız gerekiyorsa, Webgility’yi denemenizi öneririz. Bu platform, ürün listelemenizi, envanterinizi, siparişlerinizi kolayca optimize etmenize, birden çok konumda vergi senkronizasyonunu otomatikleştirmenize (birden çok ülkede satış yapıyorsanız oldukça kullanışlıdır), muhasebecinizle erişimi kolayca paylaşmanıza ve daha pek çok şeye olanak tanır.
MyWorks hizmet fiyatı ayda 39 dolardan başlar (ayda en fazla 1000 sipariş için), Webgility pro planı ise aynı miktarda sipariş için ayda 47 dolardan mevcuttur (yıllık faturalandırıyorsanız her iki hizmetin fiyatları da mevcuttur) .
Konunun Özeti
Doğrudan WooCommerce QuickBooks entegrasyonu olmasa da, iki hizmeti hızlı ve zahmetsizce bağlamanıza izin verecek birkaç harika eklenti seçeneğiniz var. Hem tek yönlü hem de iki yönlü veri aktarım seçenekleri mevcuttur. Geliriniz, satışlarınız ve giderleriniz gibi şeylerle ilgilenmek için yalnızca QuickBooks’u kullanmakta sorun yaşıyorsanız ve ayda 100’den az sipariş alıyorsanız, o zaman WooCommerce’i QuickBooks’a tek yönlü bir veri aktarımı kullanarak bağlamak için Zapier’i kullanın. senin için iyi ol Verilerinizin her iki yönde de tam senkronizasyonu ve ürünler, envanter, siparişler vb. gibi şeyleri takip edebilmeniz için MyWorks veya Webgility gibi diğer seçeneklere bakmanızı öneririz. Bu yüzden bütçenize ve genel iş gereksinimlerinize en uygun seçeneği seçmeniz yeterlidir ve her şey hazır olacaktır.