Hevesli bir moda aşığıysanız, bir moda blogu başlatmak sizin için uygun olabilir. Bu tür bir blogu yönetmek, ilgi alanlarınızı bir sonraki seviyeye taşımanın harika bir yolu olmakla kalmaz, aynı zamanda moda çevrelerinde itibar kazanmak için de mükemmel bir fırsattır. Aslında, moda blogları en popüler blog türleri arasındadır, bu da kendi başına bir tutku başlatırsan tutkundan para kazanma şansı bile elde edebileceğin anlamına gelir.
Bununla birlikte nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız, bir moda blogu veya herhangi bir blog oluşturmak biraz zor olabilir. Şimdi, en esnek ve kullanıcı dostu blog platformlarından biri olarak bilinen WordPress’i tercih ettiğiniz platform olarak kullanmaya karar verdiğinizi varsayacağız. Ölçeklenebilirliği ve mevcut birçok üçüncü taraf eklenti ve temanın yardımıyla temel işlevselliğini genişletme yeteneği nedeniyle, WordPress ayrıca neredeyse her tür web sitesini barındırabilir. Aslında, birkaç isim vermek gerekirse Payoneer ve Vogue gibi birçok saygın marka ve şirket web sitesi platformu olarak WordPress’i seçmiştir.
Bu yüzden bu yolculukta size yardımcı olmaya ve WordPress’te bir moda blogunu nasıl başlatacağınızı göstermeye karar verdik. Blogunuzdan biraz para kazanmanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını bile paylaşacağız, bu yüzden aşağıdakiler hakkında konuşurken okumaya devam ettiğinizden emin olun:
-
Uygun Alan Adı Seçimi
-
Güvenilir Bir WordPress Sunucusu Seçmek
-
Nişinizi Daraltmak
-
Blog Stilinizi Geliştirmek
-
Uygun Bir WordPress Teması Seçmek
-
Tutarlı Bir Moda Bloglama Stratejisi Oluşturma
-
Moda Blogunuzu Sosyal Medyada Tanıtmak
-
Moda Blogunuzdan Para Kazanma
Uygun Alan Adı Seçimi
Temel olarak bir alan adı, kullanıcıların blogunuzu bulmak için yazdıkları bir adrestir. Başka bir deyişle, alan adınız moda blogunuzu temsil edecektir, bu nedenle bir alan adı seçerken çok dikkatli olmalısınız.
Alan adınızı belirlerken genel kural, kısa, ilginç ve hatırlaması kolay olmasıdır. Hatta moda blogunuzu bir işletmeye dönüştürmek istiyorsanız, markanızı yansıtacak bir şeye yönelmek en iyisidir. Hatta sayıları ve karmaşık bir hecelemeye sahip herhangi bir kelimeyi kullanmaktan kaçınmalı ve bunun yerine kendi nişinizde dikkat çekeceği kesin olan bir isim oluşturmaya odaklanmalısınız. Son olarak tercih ettiğiniz alan adının alınmadığından emin olmalısınız. Ne olursa olsun, herhangi bir telif hakkı sorununu önlemek için halihazırda kullanımda olanlara benzer bazı adlar ve ifadeler kullanmaktan kaçının.
Güvenilir Bir WordPress Sunucusu Seçmek
Bir WordPress blogu kurmayı planlarken, yapmanız gereken ilk şey uygun bir barındırma planı seçmektir. Elbette, blogunuzu ücretsiz olarak oluşturmak için wordpress.com gibi bir platform kullanmayı her zaman tercih edebilirsiniz. Fakat bu seçeneğin sınırlamaları vardır. Birincisi, web sitenizin tasarımını tamamen özelleştiremeyecek ve genel olarak yeteneklerini genişletemeyeceksiniz. Bu yüzden moda blogunuzu hızla büyütmek ve sonunda bir işletmeye dönüştürmek istiyorsanız her zaman kendi kendine barındırılan WordPress’i (wordpress.org) kullanmanızı öneririz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek için wordpress.com ve wordpress.org arasındaki fark hakkında daha fazla konuştuğumuz makalemize göz atmanızı öneririz.
WordPress destekli moda blogunuz için bir barındırma hizmeti seçerken, güvenilir, emniyetli ve genel olarak mükemmel müşteri desteği sunan bir barındırma hizmeti seçmelisiniz. Yönetilen WordPress barındırma, güvenlik, hız, yedeklemeler ve daha fazlası dahil olmak üzere WordPress blogunuzun tüm teknik yönleriyle ilgileneceğinden en iyi seçeneğinizdir. Buna karşılık, tamamen moda blogunuzu çalıştırmaya ve büyütmeye odaklanabileceksiniz. Bluehost, SiteGround veya WPEngine gibi WordPress çevrelerinde iyi bilinen barındırma sağlayıcı adlarından birini seçmenizi öneririz.
Nişinizi Daraltmak
Moda, her gün değişen ve gelişen büyük bir endüstridir. Bu yüzden muhtemelen hayal edebileceğinizden çok daha “dar” niş türlerinden oluşur. Ve eğer bir moda meraklısıysanız, büyük olasılıkla özellikle ilgilendiğiniz bir moda alanınız da vardır. Yani, tutkulu olduğunuz bir şey söz konusu olduğunda, aynı zamanda bir uzman olmak istiyorsanız, devam edip tamamen tutkunuza adanmış saygın bir blog oluşturabilirsiniz.
Nişinizi ne kadar iyi tanımlarsanız, hedef kitlenizi o kadar kolay belirleyebilir ve diğerlerinden gerçekten sıyrılabilirsiniz. Hatta niş alanınız ne kadar darsa, söyleyeceklerinizle her zaman ilgilenecek, gerçekten sadık ve kendini adamış bir kitle bulma şansınız o kadar artar.
Nişinizi seçmek için önce genel tarzınızı düşünmelisiniz. Modaya uygun veya ana akım moda türünde olup olmadığınızı veya ilgi alanlarınızın daha çok alternatif stillere (birkaç isim vermek gerekirse gotik veya punk gibi) yönelip yönelmediğini belirleyin. Veya vintage veya sokak modasının size daha uygun olduğunu görebilirsiniz. Tarzınızı olabildiğince yakından tanımladığınızdan emin olun ve oradan devam edin.
Sektörle ilgili bir araştırma yaparak ve stili sizinkine benzeyen blog yazarlarına kıyasla sizi neyin farklı kıldığını görerek stilinizi daha da benzersiz hale getirebilirsiniz. Örneğin kullanmayı tercih ettiğiniz belirli bir renk grubuna, belirli malzemelerin bir karışımına veya hatta belki birkaç farklı stilin karışımına ilgi duyabilirsiniz. Tüm bunlar sizi rakiplerinizden ayırmanıza ve adınızı hızlı bir şekilde duyurmanıza yardımcı olabilir.
Blog Stilinizi Geliştirmek
Şimdi, kendi nişinizi bulma sürecinde, bu iki adım pratikte el ele gittiğinden, muhtemelen ne tür bir moda blogu oluşturmak istediğinizi düşünmeye başlayacaksınız. Her halükarda, bunu mümkün olan en kısa sürede çözmelisiniz, çünkü bu, uygun temayı seçmek gibi (ancak daha sonra buna daha fazla değineceğiz) atmanız gereken sonraki adımları etkileyebilir (ve etkileyecektir).
Tıpkı farklı nişlerde olduğu gibi, birçok farklı şeye odaklanan farklı türlerde moda blogları var. Çeşitli moda endüstrisi trendleri ve ünlü stilleri hakkında konuşan makale tabanlı moda dergilerinden, farklı giyim parçalarını, aksesuarları ve hatta tüm mağazaları analiz eden blogları incelemeye kadar her şeyi bulacaksınız. Bazı blog yazarları, yalnızca satın aldıkları veya oluşturdukları farklı parçaların resimlerini yayınladıkları veya yalnızca onlara ilham veren öğeleri paylaştıkları, görsel ağırlıklı bloglar çalıştırmayı bile tercih ederler.
Açıkçası, blogunuzu yönetmeye karar verme şekliniz, nişinizde daha da öne çıkmanıza yardımcı olabilir. Örneğin vintage stili ele almayı seçerseniz, belirli giyim öğeleri hakkında blog yazabilir, yalnızca belirli bir dönem hakkında konuşabilirsiniz (örneğin, 70’ler veya 90’lar modası gibi) ve hatta yalnızca vintage aksesuarlara ve/veya takılara odaklanabilirsiniz. (elbette bu, birlikte çalışmayı seçtiğiniz herhangi bir stil için geçerli olabilir). Ziyaretçilerinize bazı moda tavsiyeleri verebilir ve söz konusu stil söz konusu olduğunda en son trendler hakkında konuşabilirsiniz. Veya en sevdiğiniz vintage mağazalardan bazıları hakkında blog yazabilir veya yalnızca alışveriş ürünleri incelemeleri yapmaya odaklanabilirsiniz.
Belirli bir stilin hevesli bir müşterisiyseniz, resimlerin konuşmasına izin verebilir ve tüm blogu size ilham veren güzel parçaları yayınlamaya ayırabilirsiniz. Gerçekten gotik modayla ilgilendiğinizi ve koleksiyonunuzda dünyayla paylaşmak isteyeceğiniz harika gotik tarzı korseler olduğunu söyleyin. Ya da daha iyisi, kendi yarattığınız benzersiz giysi parçalarınız veya aksesuarlarınız var. Tüm moda blogunuzu benzersiz koleksiyonunuzu sergilemeye adayabilir ve onu kendi kişisel portföyünüz haline getirebilirsiniz. Bunu yaparak, gotik moda tutkunları tarafından fark edilmeniz kaçınılmazdır.
Kısacası, blog stilinizi seçerken olasılıklarınız gerçekten sonsuzdur. Mümkün olduğu kadar gerçek ve orijinal olan doğru moda blogunu oluşturmak için en tutkulu olduğunuz bir şeyi seçmeniz yeterli.
Uygun Bir WordPress Teması Seçmek
Artık nişinizi belirlediğinize göre, devam etmeli ve moda blogunuz için uygun WordPress temasını seçmelisiniz. Şans eseri, kullanabileceğiniz WordPress temaları sıkıntısı yok – ister premium bir tema seçin, ister bunun yerine mevcut ücretsiz seçeneklerden birini seçin. Premium olmayı seçerseniz, güzel ve profesyonel bir moda blogu oluşturmak için ihtiyacınız olan her şeyle birlikte gelen birçok moda odaklı tema bulabileceksiniz. Bu temalar, önceden hazırlanmış ana sayfa şablonları ve güzel galerilerden blogunuz için mükemmel bir içerik düzeni seçmenize ve tercihlerinize göre her bir yönünü özelleştirmenize olanak tanıyan tam gelişmiş bir blog işlevine kadar her şeyi içerir.
Şimdi, ücretsiz temalar söz konusu olduğunda, kendi WordPress Temamızı öne çıkarmak istiyoruz. Bu tema hızlıdır, hafiftir ve akla gelebilecek hemen her modern web sitesini veya blogu oluşturmak için kullanabileceğiniz profesyonelce oluşturulmuş 100 site şablonuyla birlikte gelir. En sevdiğiniz demoyu seçmeniz (ürün sunumu ve spor mağazasından kuyumcu ve mankenlik ajansı odaklı şablonlara kadar her şeyi bulacaksınız) ve ardından onu tamamen ihtiyaçlarınıza göre uyarlamanız yeterlidir. Hatta tema, moda blogunuzun öne çıkmasına gerçekten yardımcı olacak tonlarca faydalı blog öğesiyle doludur. Bunlar diğerlerinin yanı sıra bir blog listesi, blog carousel, çağdaş gönderi düzenleri ve esnek tek gönderi şablonlarını içerir. Sonuç olarak bütçeniz kısıtlıysa ancak yine de profesyonel destek, çarpıcı tasarım ve tam esneklik gibi bazı premium seçeneklere sahip olmak istiyorsanız bu tema mükemmeldir.
Tutarlı Bir Moda Bloglama Stratejisi Oluşturma
Sağlam ve tutarlı bir blog stratejisi planlamak, doğru kitlenin dikkatini çekmenin en kesin yollarından biridir. Bu durum ne olursa olsun, nişinizle ilgili yüksek kaliteli, ilgi çekici ve bilgilendirici blog gönderileri yazmayı hedeflemeniz gerektiği anlamına gelir.
Makalelerinizi oluştururken, bazı rakip araştırmalarına katılmak, ziyaretçilerinizi meşgul etmek ve daha fazlası için geri gelmelerini sağlamak için hangi konulara odaklanmanız gerektiğini anlamanıza da yardımcı olacaktır. Hatta nişinizde insanların en çok hangi anahtar kelimeleri kullandığını öğrenmek için anahtar kelime araştırması yapmalı ve ardından bu anahtar kelimeleri içeriğinize doğal bir şekilde uygulamalısınız. Bu durum WordPress gönderilerinizin doğru anahtar kelimeler için sıralanmasını sağlayacak ve blogunuzun SERP’lerde daha yüksek görünme olasılığını artıracaktır.
Bir sonraki adımınız, tutarlı bir yayın programı oluşturmak ve makalelerinizi ne sıklıkta yayınlamanız gerektiğini ve bunları yayınlamak için en iyi zamanı belirlemek olmalıdır. Rakiplerinizi analiz ederken, trafiğinizi en üst düzeye çıkarmak için kendi makalelerini ne sıklıkta yayınladıklarını görebilir ve ardından kendi makalelerinizi aynı sıklıkta, hatta daha sık olarak yayınlayabilirsiniz. Yani, ne kadar sık makale gönderirseniz, Google’ın çabalarınızı fark etme ve blogunuzu alakalı olarak sınıflandırma şansı o kadar yüksek olur. Bu durum yalnızca arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alma ve bir bütün olarak daha görünür olma şansınızı artırır.
Bununla birlikte nicelik kalitenin önemini aşmamalıdır, bu nedenle gönderilerinizi oluşturmayı ve yayınlamayı planlarken bu iki faktörü her zaman dengelemeye çalışın.
Kaliteli blog gönderileri yazmak için kullanabileceğiniz birçok harika aracın yanı sıra blog oluşturma stratejinizden en iyi şekilde yararlanmak için iş akışınızı daha iyi düzene sokacak araçlar da vardır. Böyle bir araç, SchedulePress eklentisidir. Eklentinin pratik düzenleme takvimi yardımıyla içeriğinizi düzenlemenize, planlamanıza ve hatta otomatik olarak paylaşmanıza olanak tanır. Gönderilerinizi sıraya ekleyeceksiniz ve ardından eklenti onları tercih ettiğiniz tarih ve saatte yayınlayacaktır.
Moda Blogunuzu Sosyal Medyada Tanıtmak
Günümüzde influencer kültürü, birçok kişinin bir web sitesi kullanmak zorunda kalmadan sosyal ağlarda (Instagram gibi) moda hakkında blog yazmasına izin verdi. Yine de, sosyal medyadaki bu güçlü rekabet nedeniyle, ilgili tüm sosyal ağlarla yakından bağlantılı bir web sitesine sahip olmak, yalnızca güçlü ve otantik bir online varlık oluşturmanıza ve diğerleri arasında öne çıkmanıza yardımcı olacağından çok önemlidir. Blogunuzu sosyal medyada tanıtmak (ve tersi), daha fazla trafiği artırmanın ve modayla ilgili içeriğinizi paylaşmaya istekli olacak kitleyi bulmanın en iyi ve en hızlı yollarından biridir.
Başlangıç olarak WordPress yayınlarınızı tüm platformlarda paylaştığınızdan emin olmalısınız…