WordPress’in çok yönlülüğünün bir kanıtı, üçüncü taraf yazılımlarla entegre olmayı kastettiğimiz başkalarıyla iyi oynama yeteneğidir. Google bir teknoloji devi olduğundan, WordPress’in çeşitli Google ürünleri ve hizmetleriyle entegrasyon için sayısız olasılık sunması şaşırtıcı olmamalıdır. Web siteniz için Google Etiket Yöneticisi’ni kurabilir, WordPress’in arama işlevini Google Arama ile değiştirebilir veya bu makalede göstereceğimiz gibi Google Data Studio raporlarını web sitenize yerleştirebilirsiniz.
Fakat bunu yapmadan önce, Google Data Studio’nun ne olduğunu tartışmak için biraz zaman ayırmak istiyoruz, özellikle ne tür verileri kullanabileceğine ve ne tür raporlar sunabileceğine ve ayrıca web sitenizin kullanıcılarının neler yapabileceğine kısaca değinmek istiyoruz. katıştırılmış bir Google Data Studio raporundan elde edilen kazanç. Size bir Data Studio raporunu yerleştirmenin basit yolunu göstereceğiz. Fakat öncelikle web sitenizin buna ihtiyacı olup olmadığını bilmelisiniz. Web sitenizin kullanabileceğinden eminseniz, sonuna kadar aşağı kaydırın ve içindekiler tablomuzda öğretici bölümünü bulun. Biraz daha bağlama ihtiyacınız varsa, okumaya devam edin.
İşte ele alacağımız konu:
-
Google Data Studio nedir?
-
Google Data Studio Raporlarını Neden Yerleştirin?
-
Önceden Yapmanız Gerekenler
-
Google Data Studio Raporları Nasıl Gömülür?
Google Data Studio nedir?
Google Data Studio, genellikle Google Analytics ile birlikte kullanılan bir araçtır. Öncelikle çizelgeler, haritalar, grafikler, tablolar ve benzerleri dahil olmak üzere çeşitli veri görselleştirmeleri oluşturmak için kullanılır. Google Data Studio raporları görsel, bilgilendirici ve etkileşimlidir ve filtreler ve bağlantılar gibi bir dizi yararlı özellik içerebilir.
Google Data Studio, birçok Google ürünü ve pazarlama platformu da dahil olmak üzere çok sayıda kaynaktan veri toplar ve yorumlar. Raporları kolay paylaşım için optimize edilmiştir ve buna web sitelerine gömülmeleri de dahildir.
Google Data Studio Raporlarını Neden Yerleştirin?
Açıkçası, verilerinizi herkesle paylaşmak istiyorsanız, web sitenizin açık bölümlerine bir Google Veri Raporu yerleştirmekten daha kötüsünü yapabilirsiniz. Belki de ne kadar popüler olduğunuzu ve içeriğinizi bulmanın ne kadar kolay olduğunu göstermek ve ortaklıkları ve diğer anlaşmaları tartışırken verileri avantaj sağlamak için kullanmak istiyorsunuz.
Bununla birlikte yerleştirme özelliğinin muhtemelen müşteri portalları için en iyi sonucu verdiğini düşünüyoruz – veri satabiliyorsanız, bunu bir üyelik web sitesi aracılığıyla yapabilirsiniz. Raporlar, örneğin, veri toplama hizmetinizin belirli bir kullanıcısına hitap edecek şekilde özel olarak hazırlanabilir. Örneğin reklam satıyorsanız, oturum açmış portal kullanıcılarınızı reklamların ne kadar etkili olduğu konusunda bilgilendirmek isteyebilirsiniz.
Önceden Yapmanız Gerekenler
Google Data Studio bir Google ürünüdür. Kullanmak için bir Google hesabınızın olması gerekir. Gösterimize Google hesabımıza giriş yaparak başlayacağız.
Hatta verilere ihtiyacınız var. Örneğin Google Analytics hesabınızdaki verileri kullanabilirsiniz. Fakat bu bir zorunluluk değildir. Google Data Studio, YouTube (başka bir Google ürünü), sosyal medya platformları ve hatta CSV dosyaları gibi diğer çeşitli kaynaklardan veri kabul edebilir. Bu öğretici, web sitenizin ziyaretçileriyle paylaşmak istediğiniz bir raporunuz olduğunu varsayar.
Google Data Studio Raporları Nasıl Gömülür?
Başlamak için, Google Data Studio’yu kullanarak paylaşmak istediğiniz bir rapor oluşturmanız gerekir. Eksiksiz bir Google Data Studio öğreticisi bu makalenin kapsamını aşacağı için burada vermeyeceğiz. Hizmette yeniyseniz, bunun yerine sizi Google’ın kendi ücretsiz eğitimine yönlendireceğiz.
Örnek bir Google Search Console raporu kullanacağız. Fakat aşağı yukarı herhangi bir raporla aynı şekilde çalışıyor. Raporumuz bir sayfaya gömülecek. Fakat onu bir gönderi veya widget alanının parçası olarak da kullanabilirsiniz. Başlığı ve biraz Lorem Ipsum metni olan bir sayfayla başlayacağız.
Daha sonra rapor sayfanızda Paylaş açılır menüsünü tıklayın ve Göm’ü seçin.
Raporunuzun görüneceği iframe’i yapılandırabileceğiniz bir pencere göreceksiniz. Öncelikle, Gömmeyi etkinleştir onay işaretinin işaretlenmesi gerekir. Raporun katıştırılmış sürümüne rapor gezinme denetimini dahil etmek isterseniz, Rapor gezinmeyi katıştırılmış modda göster onay işaretini işaretleyin.
Raporu web sitemiz için yapmak istediğimiz bir iframe olarak veya sosyal medya için daha uygun bir URL olarak gömebilirsiniz. Bu yüzden radyo düğmesini Yerleştirme Kodu ayarında bırakarak değiştirmeyeceğiz.
Kod kutusunun altında, öğenin piksel cinsinden ifade edilen genişliğini ve yüksekliğini bulacaksınız. Onları beğeninize göre ayarlayabilirsiniz. Fakat size varsayılan 600 x 450 piksel öğesini göstereceğiz. Farklı bir en boy oranı, web siteniz için daha iyi sonuç verebilir. Bunu ayarladıktan sonra, kodu doğrudan kutudan veya Panoya kopyala düğmesine tıklayarak kopyalayın.
O andan itibaren, herhangi bir iframe kodunu yerleştirirken uyguladığınız adımları izlersiniz. Bu iframe’i sayfanıza gömmek için artı işareti simgesine tıklayarak bir blok ekleyin ve bir Özel HTML bloğu seçin.
Son olarak kodunuzu bloğun giriş alanına yapıştırın. Bunu yaptıktan sonra Yayınla düğmesini tıklayın.
Ve görebileceğiniz gibi, bu sayfaya erişebilen herhangi bir ziyaretçi katıştırılmış raporu da görebilir.
Konu Özeti
WordPress herhangi bir şeyi iyi yapıyorsa, bu özelleştirilebilirliktir: web sitenizi aşağı yukarı istediğiniz gibi yapabilirsiniz ve buna üçüncü taraf yazılımlarla uyumluluk da dahildir. Bazen uyumluluk sorunları ortaya çıksa da, WordPress’in iyi çalıştığı üçüncü taraf çözümlerinde bir eksiklik yoktur ve hiç şaşırtıcı olmayan bir şekilde Google bunlardan biridir.
Ziyaretçilerinizin yararlanması için size Google Data Studio raporlarını web sitenize yerleştirmenin kolay bir yolunu gösterdik. Gördüğünüz gibi, herhangi bir iframe yerleştirme ile aynı şekilde çalışır: sadece birkaç fare tıklamasıyla, web sitenizin ziyaretçileri raporları bir bakışta görebilir.