Yaşınız ne olursa olsun, sosyal medyanın günlük hayatınızın büyük bir parçası olma ihtimali yüksektir. Hele ki kendi işiniz varsa. Pazarlama endüstrisi, marka görünürlüğünü artırmanın en uygun maliyetli yolu olarak sosyal medyanın gücüne büyük ölçüde güvenmektedir.
Güçlü bir sosyal medya varlığına sahip olarak hedef kitlenizle kolayca etkileşim kurabilirsiniz. Tek başına bu, her girişimcinin nihai hedefi olan dönüşüm şansınızı önemli ölçüde artırabilir.
Sosyal medya sayfalarınızı öne çıkarmanın anahtarı etkili görsellerdir. Her zaman markanızı en iyi şekilde temsil eden çarpıcı görseller yayınlamak sizin yararınızadır. Bunların elbette yüksek çözünürlüklü görüntüler olması gerekir ve ortalamanın altında bir görüntü kalitesiyle uğraşıyorsanız, yaygın olarak bulunan bazı araçları kullanarak görüntülerinizin çözünürlüğünü her zaman artırabilirsiniz. Çözünürlükle aynı olmadığını akılda tutarak boyuta gelince, sosyal platformlar ekran boyutları ve formatları söz konusu olduğunda yönergelerini düzenli olarak değiştiriyor.
2023’e hazırlanırken, sosyal medya için önerilen görsel boyutlarının kapsamlı bir listesini yaptık.
Aşağıdaki platformları ele alacağız:
-
Facebook
-
instagram
-
twitter
-
LinkedIn
-
Pinterest
-
Youtube
-
Tumblr
-
Snapchat
-
Google Reklamları
Kemerlerinizi bağlayın, gösteri zamanı.
Facebook için Önerilen Görsel Boyutları
Facebook hala dünyanın en popüler sosyal platformudur. Aslında, Ekim 2019 itibarıyla 2,4 milyardan fazla aktif kullanıcısı var. Bu sosyal medya şampiyonu, işletmenizin bilinirliğini artırmak için harika bir yerdir ve bunu kesinlikle kendi avantajınıza kullanmalısınız. Bu platformun zor yanı, yüklediğiniz her resim için, ister profil resminiz ister bir etkinlik resmi olsun, Facebook kurallarına uymanız gerektiğidir.
Sayfanıza son derece ilgi çekici görsel içerik eklemek bir zorunluluktur ve bunlar, uymanız gereken önerilen Facebook resim boyutlarıdır.
Facebook Profil Resimleri için Önerilen Boyutlar
Bu muhtemelen profilinizdeki en önemli ve en çok görüntülenen resimlerden biridir. Markanızı temsil eden ve diğer insanların işletmenizle ilgili algısını büyük ölçüde etkileyebilen odur.
Facebook’ta ne yaparsanız yapın, profil resminiz her zaman görünür durumdadır. O heryerde. Zaman tünelinizdeki gönderilerinizde, takipçilerinizin haber akışında, yorumlarda vb. bir avatar görevi görür. Bu yüzden iş fikirlerinizi en iyi destekleyen bir profil fotoğrafı seçmeniz önemlidir.
Kapak fotoğrafınızla bile birleştirebilirsiniz. Estetik olarak konuşursak, bu harika görünebilir. Fakat profil resminizin tek başına bakıldığında mükemmel bir anlam ifade etmesi gerektiğini unutmayın.
Boyut açısından, Facebook profil resmi 180 x 180 piksel olmalıdır (aynısı hem normal profil resmi hem de işletme profili sayfalarındaki resim için geçerlidir). Minimum genişlik 180 pikseldir. Yükseklik olarak 180 pikselin altına inmeyin, aksi takdirde resim bulanık olacaktır. Facebook görüntüleri küçülttüğü için, 180×180 piksellik resminiz masaüstünde 170 x 170 piksele, akıllı telefonlarda 128 x 128 piksele ve fotoğraf küçük resmi olarak 32 x 32 piksele ölçeklenir.
Facebook Kapak Resimleri için Önerilen Boyutlar
Bir Facebook kapak fotoğrafı yalnızca profilinizde görünür. Fakat ekranın büyük bir bölümünü kapladığı için hedef kitlenize kendinizi biraz daha anlatmak ve onlara markanızın kişiliğini tanıtmak için kullanabilirsiniz.
Kapak fotoğrafınız masaüstünde 820 x 312 piksel, cep telefonlarında 640 x 360 piksel olarak görüntülenecektir, bu nedenle kapak fotoğrafının ideal boyutları 820 x 462 pikseldir. Bundan daha küçük resimler kullanmaktan kaçının, aksi takdirde bulanık görünürler, çünkü Facebook onları genişletmek zorunda kalacaktır.
Facebook’un resmin boyutunu küçültmesini önlemek için 100kb’den küçük dosyaları yüklediğinizden emin olun. Kapak resminiz bir logo değilse veya metin içermiyorsa, sRGB JPG dosyalarını kullanın. Bu durumda bir PNG dosyası yükleyin.
Facebook Zaman Çizelgesi Resimleri için Önerilen Boyutlar
Bu durum takipçilerinizle paylaşmak için zaman tünelinize yüklediğiniz bir resimdir. Paylaşılan görüntünüzün her zaman net görünmesini sağlamak için 1200 x 630 piksel boyutlarını seçin. Resimler, beslemenizde maksimum 470 piksel genişliğinde ve sayfanızda maksimum 504 piksel genişliğinde (1:1’e kadar ölçekleme olasılığı ile) görüntülenecektir.
Facebook Paylaşılan Bağlantı Resimleri İçin Önerilen Boyutlar
Facebook, görüntüleri paylaşmanın yanı sıra, profilinize bağlantılar göndermenizi de sağlar. Bağlantılara genellikle, paylaştığınız içeriğin başlığı ve açıklamasıyla birlikte bir küçük resim ön izlemesi eşlik eder. Facebook, bağlantınızı solda daha küçük bir önizleme görüntüsü ve sağda metin içeriği ile paylaşmak isteyip istemediğinizi veya metni daha büyük, dikdörtgen bir görüntünün altına yerleştirmeyi tercih etmenizi sağlar.
Paylaşılan bağlantılar için önerilen resim boyutu 1200 x 630 pikseldir. Kare fotoğrafların beslemede en az 154 x 154 piksel ve sayfada en az 116 x 116 piksel olması gerekir. Dikdörtgen bir fotoğraf için minimum boyutlar, beslemede 470 x 246 piksel ve sayfada 484 x 252 pikseldir.
Seçtiğiniz resmin, bağlantının içeriğine ve beraberindeki metne uyduğundan emin olun. Kendi başınıza bir resim ve açıklama belirlemezseniz, Facebook paylaştığınız sayfadaki verileri kullanarak her ikisini de kurar.
Facebook’ta Öne Çıkan Görseller için Önerilen Boyutlar
Vurgulanan bir resim, önemli bir iş kilometre taşını veya bazı büyük başarıları tanıtmanın harika bir yoludur. Sıradan görüntünüzden daha büyüktür, böylece önemsediğiniz bir şeyi gerçekten öne çıkarabilirsiniz.
Kullanmanız gereken boyut 1200 x 717 pikseldir. Fakat görüntü bir sayfada 843 x 504 piksel olarak görünecektir.
Facebook Etkinlik Görselleri için Önerilen Boyutlar
Etkinlik resimleri, tanıtmak istediğiniz bir etkinlik hakkında heyecan yaratmak için harikadır. Biri İlgileniyor veya Katılıyor’a tıklarsa, etkinliğiniz hakkında hatırlatıcılar alır, bu nedenle dikkat çekici bir etkinlik fotoğrafı kullandığınızdan emin olun.
Bağlı kalmanız gereken önerilen boyut, 16:9 en boy oranına eşit olan 1920 x 1080 pikseldir. Facebook, resminizi beslemede 470 x 174 piksele ölçekleyecektir.
Facebook Hikayeleri için Önerilen Görsel Boyutları
Facebook hikayeleri, Instagram hikayeleri kadar popüler olmasa da, giderek daha fazla marka bunları tanıtım amacıyla kullanmaya başlıyor. Ve Facebook, Instagram’ın da sahibi olduğu için, Insta hikayelerinizi aslında Facebook’ta paylaşabilirsiniz.
Facebook hikayelerinize bir resim yüklemeye karar verirseniz, seçmeniz gereken boyutlar 9:16 en boy oranında 1080 x 1920 pikseldir.
Facebook Reklamları için Önerilen Resim Boyutları
Görseller, mesajınızı güçlendirmeye yardımcı oldukları ve ayrıca reklamlarınızı daha dikkat çekici hale getirdikleri için her pazarlama kampanyasında büyük bir rol oynar.
Facebook reklamları genellikle bir resim, bir başlık, bir kopya ve bir tıklama bağlantısından oluşur. Aslında, birkaç tür Facebook reklamı vardır:
-
Tek resimli reklamlar
-
Tek video reklamlar
-
Slayt gösterisi reklamları
-
Facebook anlık deneyimleri
-
Dönen reklamlar
-
Koleksiyonlar
-
anlık makaleler
-
pazar yeri
-
haberci reklamları
Tek resimli reklamlar için önerilen fotoğraf boyutu 1200 x 628 pikseldir ve resim üzerinde çok az metin bulunur veya hiç metin bulunmaz. Facebook bile kullanıcılarına çok fazla resim metni kullanmamalarını tavsiye ediyor ve %20’den az metin içeren resimlerin aslında daha iyi performans gösterdiğini söylüyor. Not: Sayfanızı Tanıtın’da resim boyutu 1200 x 444 piksel olmalıdır. Başlık 25 karakter, metin 90 karakter ve bağlantı açıklaması 30 karakter içermelidir.
Tek video reklamlarda resim yerine video bulunur. Çözünürlük minimum 720p, tercihen MOV veya MP4 formatında olmalıdır. Dosyanın boyutu 4 GB’ı geçmemelidir. Kopyaya gelince, yine reklam metni 90 karakterden uzun olmamalı, başlık en fazla 25 karakter ve bağlantı açıklaması toplam 30 karakter olmalıdır.
Slayt gösterisi reklamları ile 10 adede kadar görselden oluşan bir slayt gösterisi oluşturma şansınız olur. Bu tür reklamlar için önerilen resim boyutu 1280 x 720 pikseldir. Kopya ile ilgili olarak metin 90 karakter, başlık 45 karakter ve açıklama 30 karakter uzunluğunda olmalıdır.
Facebook anlık deneyimleri (eski adıyla tuval reklamları), tüm ekranda görüntülenen bir reklam türüdür. Videoların yanı sıra büyüleyici resimler yüklemek için bunları kullanabilirsiniz. En fazla 20 resim yükleyebilirsiniz ve bağlı kalmanız gereken fotoğraf boyutu 1080 x 1920 pikseldir. Videolara gelince, çözünürlük MP4 veya MOV formatında en az 720p olmalıdır.
Dönen reklamlar, diğer reklam türlerinden bir kombinasyon oluşturmanıza olanak tanır. Reklam kampanyanızda en fazla 10 resim, slayt gösterisi veya video oluşturabilirsiniz. Dönen reklamlar için önerilen resim boyutu 1080 x 1080 piksel ve video çözünürlüğü en az 720p’dir. Metniniz 90 karakter, başlık 40 karakter ve açıklama 20 karakter uzunluğunda olmalıdır.
Koleksiyon reklamları yalnızca cep telefonlarında kullanılmaktadır ve bunları Instagram’da da bulabilirsiniz. Bir resim veya videodan oluşurlar ve bunlara daha sonra dört küçük resim eşlik eder. Bir koleksiyona tıklayan kullanıcılar, teklifiniz hakkında daha fazla bilgi edinebilecekleri tüm ürünleri tam ekran olarak görebilirler. Bu reklam türü, daha önce tartıştığımız Facebook anlık deneyimleri tarafından desteklenmektedir. Önerilen resim boyutu 1200 x 628 pikseldir. Reklam metninde ise başlık 25 karakter, metin ise 90 karakter olmalıdır.
Diğer bir Facebook reklam türü ise anlık makalelerdir. Bunlar yalnızca mobil uygulamada ve Messenger’da kullanılır. Bu etkileşimli reklamların en iyi yanı, mobil cihazlarda normal makalelere göre 10 kata kadar daha hızlı yüklenebildikleri için hızlı yüklemedir. Bir kullanıcı reklamı tıkladığında, içerik tam ekran olarak açılır. Kullanmaya karar verdiğiniz resim 1200 x 628px boyutunda olmalıdır. Kopyaya gelince, ideal olarak bir başlık 25 karakter, bağlantı 30 karakter ve açıklama 125 karakter uzunluğunda olacaktır.
Bir şey satın almak veya satmak istiyorsanız, Facebook pazarı harika ve inanılmaz derecede kullanışlıdır. Reklamınızı daha çekici hale getirmek için bir resim veya video ekleyebilirsiniz. Önerilen resim boyutu 1200 x 628 pikseldir (minimum 600 x 600 pikseldir). Video boyutu 4 GB’ı geçmemelidir.
Facebook haberci reklamları, her kullanıcının mesajlaşma uygulamasında görünür. Önerilen resim boyutları 1200 x 628 pikseldir. Başlık 25 karakter, link 30 karakter ve açıklama toplam 125 karakter olmalıdır.
Instagram için Önerilen Görsel Boyutları
Ekim 2019 itibarıyla Instagram’ın yaklaşık 1 milyar aktif kullanıcısı var ve bu da bu sosyal platformu işinizi halletmek için mükemmel bir yer haline getiriyor. Instagram, görselliğin ve estetiğin en önemli olduğu yerdir, bu yüzden yalnızca sizi ve markanızı en iyi şekilde temsil eden içerikleri paylaşmalısınız.
Muhtemelen Instagram’da yalnızca kare resimler ve videolar yayınlayabileceğiniz bir zaman olduğunu hatırlıyorsunuzdur. Neyse ki, bu kuralı değiştirdiler, bu yüzden artık dikey ve yatay yönlendirmeleri de mutlu bir şekilde paylaşabiliyoruz. Bununla birlikte Insta profilinizin tamamen şık görünmesini sağlamak için, önemli olan sadece resimlerinizin içeriği değil, aynı zamanda boyutlarıdır.
Instagram Profil Resimleri İçin Önerilen Boyutlar
Instagram bir kapak resmi içermez, bu nedenle profil resminizi tanınabilir ve markanızla kolayca ilişkilendirilebilir hale getirmeye çalışın. Profil resmi uygulamada 110 x 110 piksel olarak görüntülenir. Fakat masaüstünde daha büyük olacaktır. Bunu akılda tutarak, 1:1 oranında 180 x 180 piksellik bir resim yüklemek en iyisidir, çünkü tüm cihazlarda keskin görünür.
Instagram Gönderileri için Önerilen Görsel Boyutları
Kare bir Instagram görseli koymaya karar verdiyseniz, sizin için önerilen boyut 1080 x 1080 pikseldir. Bu boyutların üzerine çıkarsanız Instagram gönderinizi kırpacaktır.
Dikey görseller için ise uymanız gereken boyutlar 1080 x 1350 pikseldir.
Son olarak yatay resimler için önerilen boyut 1080 x 566 pikseldir.
Instagram Hikayeleri için Önerilen Resim Boyutları
Instagram hikayeleri son birkaç yılda popülerlik kazandı. Yapması inanılmaz derecede eğlencelidir ve daha kolay keşfedilmenize yardımcı olabilir. Tek yapmanız gereken, IG hikayelerinize bazı hashtag’ler eklemek, böylece birileri bu hashtag’i aradığında, hikayeleriniz görünecektir. Hatta izleyicileri Yukarı Kaydırmaya teşvik ederek hikayelerinize giden bağlantılar ekleme seçeneğiniz de vardır. Bu özellik, 10k takipçisi olan veya doğrulanmış hesaplar için kullanılabilir. Bunu, insanları dükkanınıza, blogunuza vb. yönlendirmek için kullanabilirsiniz.