En önemli arama motorunda her saniye 100.000’den fazla aramanın yapıldığı bir dünyada, bir iş sahibi olmak ve bu devasa insan faaliyet alanını kullanmamak hiç mantıklı değil. Bu yüzden yürüttükleri işin türü ne olursa olsun herkesin en azından bir blog başlatmak, indeksleme ve SEO ve SEM gibi – insanların bazen karıştırdığı – gibi konularda temel bir anlayışa sahip olması gerekir.
Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM), işinizi kurma ve tanıtma konusunda çok yardımcı olabilecek iki farklı stratejidir. Fakat ilk bakışta ne kadar benzer görünseler de, anlamlarında önemli bir fark vardır. SEO, hedef kitleye ulaşmak, web sitenizdeki dönüşümleri artırmak ve işinizi geliştirmek için temel bir pazarlama stratejisidir. Arama motoru pazarlamacılığının veya SEM’in nihai hedefi, arama motoru sonuçlarındaki görünürlüğünü artırarak bir web sitesini tanıtmaktır. İkisi arasında çok daha fazla fark var ve SEO’nun ne olduğunu bilmiyorsanız, SEM’den de tam olarak yararlanamayacaksınız. Dijital pazarlama uzmanı veya işletme sahibi olmanızdan bağımsız olarak bu stratejilerin tam olarak neleri içerdiğini ve neleri içermediğini anlamanız önemlidir, böylece bunları kendi yararınıza kullanabilirsiniz.
Bu yazıda, bu stratejileri ayrıntılı olarak açıklayacak, farklılıklarına dikkat çekecek ve bazı en iyi uygulama örneklerini paylaşacağız. Hakkında daha fazlasını okumak için bizi takip etmeye devam edin:
-
SEO nedir?
-
SEM nedir?
-
SEO ve SEM’in Ortak Yönleri
-
SEO ve SEM Farkları
-
SEO ve SEM – Hangisi Daha İyi?
SEO nedir?
Bu yazıyı yazarken 1 saniyede 101.105 Google araması yapılıyor. Bu istatistik aynı zamanda size önemli bir şeyi söyler – hangi sektörde olursanız olun, rekabet şiddetlidir ve en azından temel bir SEO anlayışı olmadan kaybolursunuz. Google, şüphesiz SEO oyunundaki en büyük oyuncu ve Bing, Yahoo veya benzeri diğer arama motorları hala çalışıyor olsa da, çok gerideler.
SEO, web siteleri için arama motoru optimizasyonunu ifade eder ve arama sonuçlarında daha fazla görünürlük elde etmek için aynı amaca sahip farklı taktikler kullanmayı ifade eder. Arama motorlarının çalışma şekli sayesinde web sitenizin arama sonuçlarında çıkması için ödeme yapmanız gerekmez. Sıralama pozisyonu için ödeme yapmak yerine, web sitenizin arama sayfalarında istenen pozisyonu almasını sağlamak için farklı stratejiler kullanılır.
SEO, markaların arama sıralamalarını iyileştirmelerine yardımcı olmak için çok çeşitli taktikler kullanır. Bu yaklaşımlar genel olarak üç kategoriye ayrılır:
-
Sayfa İçi SEO – belirli bir bağlamdaki arama motorlarıyla alakalı belirli anahtar kelimeleri hedefleyerek bir web sitesinin bireysel sayfalarının optimizasyonunu ifade eder. Bu tür SEO, arama motorlarının sayfanın içeriğini daha iyi anlamasına ve dolayısıyla arama sonuçlarında daha iyi bir yere yerleştirilmesine yardımcı olur. Sayfa içi SEO’nun çalışması için anahtar kelime araştırması, içerik optimizasyonu ve anahtar kelime optimizasyonunun yapılması gerekir.
-
Teknik SEO da çok önemlidir ve site hızı optimizasyonu, site yanıt verebilirliği (mobil uyumluluk), indeksleme, taranabilirlik, web sitesi yapısı, kullanıcı deneyimi, güvenlik ve genel teknik performansı içerir. Teknik SEO, daha yüksek arama sıralamalarına ulaşmada önemli bir rol oynayan arama tarayıcısı deneyimini geliştirir.
-
Sayfa dışı SEO, web sitesinin otoritesini ve itibarını sağlamak için bağlantı kurma taktiklerine dayanır. Sayfa dışı SEO’nun amacı, web sitenizi diğer kaliteli web siteleri ile bağlamak ve bu şekilde tanınırlık kazanmaktır. Arama motorlarının dikkate aldığı kriterlerden biri, web sitesinin güvenilirliğine atıfta bulunur – eğer birçok bağlantı web sitenize yönlendiriyorsa, arama motorları bunu markanızın güvenilir ve itibarlı olduğunun ve dolayısıyla iyi sıralanmayı hak ettiğinin bir işareti olarak kabul eder.
SEO alanına daldığınızda, kesinlikle bir noktada siyah şapka SEO ile karşılaşacaksınız ve muhtemelen onu kullanmak için cazip hissedeceksiniz. Fakat siyah şapka SEO, arama motorlarının kullanım koşullarına aykırı olan ve hatta bazı durumlarda yasa dışı olan SEO taktiklerini kullanmayı içerir. Ne kadar umut verici görünürlerse görünsünler, başınızı ciddi şekilde belaya sokabilecekleri için bunları kullanma cazibesine karşı koyun.
SEM nedir?
SEM – arama motoru pazarlaması, çeşitli biçimler alabilen ücretli arama reklamcılığıdır. En yaygın olarak SEM, hedeflenen ücretli reklam kampanyalarını, PPC kampanyalarını ve benzer ücretli dijital pazarlama stratejilerini içerir. Bir sayfanın üst kısmında sıkça gördüğünüz Google reklamları, genellikle bazı markaların SEM stratejisinin bir parçasıdır.
Hem SEO hem de SEM, markanızı arama sayfalarının üst sıralarına çıkarmak için aynı hedefi hedefler. Fakat buna farklı şekillerde ulaşırlar. Bir SEM stratejisinin başarılı olması için, dijital pazarlama konusunda biraz deneyime ve en sık kullanılan Google AdSense gibi araçlara ve aynı zamanda alternatiflerine aşina olmanız gerekir.
Arama motoru pazarlaması, reklamları ayarlayıp optimize etmekten bütçe belirlemeye kadar tüm faaliyetleri kapsamanızı gerektirir. İyi yapılırsa, SEM sizi sayfanın üst kısmına veya arama motorunun reklam eklemeye karar verdiği her yere götürür; bu yüzden yetersiz bilgiyle denemeler yaparak fonları boşa harcamaktansa uzmanlarla bağlantı kurmak daha iyidir.
SEO ve SEM’in Ortak Yönleri
Hem SEO hem de SEM, arama pazarlamacılığının unsurları olarak kabul edilir. Farklılıklarını daha iyi anlamanıza izin verecekleri için anlaşılması önemli olan birçok örtüşen özelliği paylaşırlar.
SEO ve SEM’in paylaştığı ilk şey, nihayetinde aynı hedefe sahip olmalarıdır – markanızın organik arama sonucu (SEO) veya ticari (SEM) şeklinde arama yapan bir kişinin önünde görünmesini sağlamak. ). Hedef kitle markanızın nişiyle ilgili belirli terimler yazdığında, markanızın arama sonuçlarında görünmesini sağlamak için farklı taktikler kullanırlar. Bu hedefe ulaşmak için, her ikisi de en iyi performans gösteren anahtar kelimeleri belirlemek için kapsamlı anahtar kelime araştırmasına güveniyor. Bir SEO veya SEM uzmanı, anahtar kelime popülaritesini keşfedecek, müşterinin amacına en uygun anahtar kelimeleri tanımlayacak ve diğer markaların bunları nasıl kullandığını öğrenmek için anahtar kelime rekabetini analiz edecektir.
SEO ve SEM’in ikinci ortak amacı, web sitenize gelen trafiği artırmaktır. Tıklama oranlarını artırmak ve arama sonuçlarında daha fazla kullanıcıyı web sitenize tıklamak için farklı taktikler kullanırlar. Son olarak hem SEO hem de SEM, hedef kitleniz hakkında derin bir anlayış gerektirir, çünkü bu olmadan, anahtar kelimeleri belirlemek veya SEM ve SEO’nun başka herhangi bir bölümünü gerçekleştirmek mümkün değildir. Alıcı kişiliğini tanımlamak, hedef grubunuzun web sitenizde tipik olarak nasıl davrandığını keşfetmek ve genellikle size nasıl geldiklerini ve alışveriş alışkanlıklarının neler olduğunu anlamak, her iki stratejinin de başarılı olması için kesinlikle gereklidir. Hatta hem SEO hem de SEM’in sürekli test ve optimizasyon gerektirdiğini unutmayın.
SEO ve SEM Farkları
Her iki taktik de web sitenizin arama yapan bir kişinin önünde görünmesini sağlamayı amaçlasa da, bu arama sonuçları tamamen farklı görünür. Reklamlar, sayfanın üst veya alt kısmına yakın belirlenmiş yerlerde görünür ve SEO arama yerleşimi bir reklam içermez. SEM’den farklı olarak SEO arama yerleşimi bir reklam tanımı içermez. Bir SEO stratejisinin sonucu olarak gelen arama sonuçlarında reklam uzantıları yoktur, yalnızca öne çıkan snippet’ler olabilir.
İkisi arasındaki en çok hissedeceğiniz fark, fiyattır. SEO söz konusu olduğunda, SEO oyununun kurallarını öğrenmek, keşfetmek, test etmek, stratejiyi ayarlamak ve sonuçları izlemek için sürekli olarak zaman ve enerji harcamaya istekli olmanız gerekir. Sayfanın en üstünde görünmeyi başardığınızda hedefinize ulaşmış olmuyorsunuz, aynı zamanda en iyi sonuçlarda görünmeye devam etmek için tetikte olmalısınız. Fakat SEO’yu kavrayıp ustalaştığınızda, sizi zirvede tutmak için bundan sonra ne yapılması gerektiğini anlamak çok daha kolay olacak ve bir kullanıcı sitenize her tıkladığında ödeme yapmak zorunda kalmadan sonuçların keyfini çıkarabileceksiniz. arama sonucunda web sitesi.
SEM’de ayrıca SEO hakkında sahip olduğunuz tüm bilgilere, artı dijital pazarlama hakkında biraz bilgiye ve daha büyük bir bütçeye ihtiyacınız vardır, çünkü SEM genellikle bir tıklama başına ödeme veya PPC kampanyasına dayanır, bu da birisi sitenize her tıkladığında ödeme yaptığınız anlamına gelir. reklam Öte yandan, SEM genellikle daha hızlı sonuç verir, marka bilinirliği ve marka bilinirliği için mükemmeldir. SEO, sonuç getirmeye başlamadan önce ciddi bir zaman alabilir.
SEM, daha kesin hedefli bir kampanya oluşturmanıza olanak tanır – alışkanlıklara, gelire, yaşa, konuma, tercihlere ve benzer özelliklere dayalı filtreler kullanarak markanızı arama sonuçlarında tam olarak hangi kitlenin görebileceğini seçebilirsiniz. Bir SEM kampanyası başlattığınız anda, reklamlarınız arama motoru sonuç sayfalarında görünmeye başlar, bu nedenle SEM sonuçları anında alınır. SEO bu tür olasılıkları içermez, markanızı arama sonuçlarında kimlerin göreceğini veya arama sonuçlarında görünmeye başlamasının ne kadar süreceğini kontrol edemezsiniz.
SEO ve SEM – Hangisi Daha İyi?
İkisinden hangisi daha iyi sorusu birçok tartışmanın konusu ama aslında bu soruyu hiç düşünmeye gerek yok. Her iki taktik de sonuç getirir, her ikisi de faydalıdır ve tek gerçek soru, tam olarak neyi başarmayı umduğunuzdur. Biri diğerini hiçbir şekilde dışlamaz ve imkanınız varsa elbette ikisini birden kullanmak en iyisidir.
Bununla birlikte bir SEM stratejisi kullanıyor olsanız da olmasanız da, şimdi size SEO kullanmanın neden önemli olduğuna dair birkaç neden vereceğiz:
-
İnternet kullanıcıları, organik arama sonuçları ile ücretli reklamlar arasındaki farkı çok iyi biliyorlar ve tahmin edebileceğiniz gibi organik arama sonuçlarına daha çok güvenme eğilimindeler. Bir web sitesinin SERP’lerde üst sıralara çıkması genellikle uzun zaman alır ve bu olduğunda, onu oraya götüren algoritmalar oldukça rafine edildiğinden sitenin kaliteli olduğundan emin olabilirsiniz.
-
SEO ile elde edilen sonuçlar uzun vadelidir. Web sitenizi iyi bir şekilde konumlandırmayı başardıktan sonra, SEO’nuz üzerinde aktif olarak çalışmayı bıraksanız bile, sayfanın üst kısmında aylarca kalma şansı yüksektir. SEM ile, kampanya devam ettiği sürece sonuçlar oradadır, reklamları kapattığınız anda konumunuzu kaybedersiniz. Yine de bu, SEO’nun sürekli çaba gerektirmediği anlamına gelmez, sadece daha uzun vadeli sonuçlar vaat eder.
-
SEO, web sitenizin kalitesine yatırım yapmanızı sağlar. Birçok uzman, sık Google algoritma güncellemeleri nedeniyle SEO alanını tahmin edilemez olarak görüyor. Fakat tüm bu güncellemelerin nihai amacı, kullanıcılara en iyi kaliteyi sağlamaktır, bu nedenle basitçe web sitenizin kalitesine yatırım yaparak aslında SEO’nuz üzerinde çalışıyorsunuz.
Şimdi, SEM’in çabaya değmeyeceğini düşünerek aldanmayın. Yeni bir marka kuruyorsanız ve marka bilinirliğini hızla kazanmak, hedef kitlenize daha hızlı ulaşmak ve sonuçları hemen görmek istiyorsanız, iyi bir SEM stratejisinin yerini hiçbir şey tutamaz. Rekabetiniz, hangi stratejinin sizin için daha etkili olacağını düşünürken her zaman hesaba katmanız gereken bir faktördür.
Rakiplerinizin organik olarak derecelendirildiği terimleri, trafik çekmek için hangi ücretli terimleri kullandıklarını araştırın ve doldurulması gereken boşluklar ve rekabet etmenizin imkansız olduğu alanlar olup olmadığını araştırın. SEM kampanyalarının test için daha iyi olduğunu unutmayın; pazarlama çabalarınızı, fikirlerinizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi daha hızlı test etmenize olanak tanır. Diğer bir önemli faktör, tipik tüketici satın alma döngüsünün uzunluğudur. Hedef tüketicileriniz ne istediklerini bilme ve hızlı bir şekilde satın alma eğilimindeyse, bir SEM kampanyası özellikle etkili olabilir. Fakat kalite ve fiyatları karşılaştırmak için benzer web sitelerine göz atma eğilimindeyse, bir SEO stratejisi daha etkili olabilir.
Konu Özeti
Artık SEO ve SEM arasındaki farkı anladığınıza göre, her iki stratejinin de işletmenizin büyümesine nasıl yardımcı olabileceğinin kesinlikle farkındasınız. Sizin durumunuzda ikisinden hangisinin daha fazla ilgiyi hak ettiğine karar vermek için dikkate alınması ve analiz edilmesi gereken birçok farklı faktör vardır. Bazı işletmeler, hem SEO hem de SEM stratejilerinin unsurlarını özel yapım bir yaklaşımda birleştirmekten en çok fayda sağlar. Her şey, benzersiz hedeflerinizin ne olduğuna ve emrinizde zaman ve para açısından ne tür kaynaklara sahip olduğunuza bağlıdır.