İçerik, hangi işte olursanız olun, ziyaretçileri web sitenize çeken şeydir. İçeriğiniz, siz ve ziyaretçileriniz arasında bir ilişki kuran ve aynı zamanda bu ilişkinin (ve web sitenizin) büyümesine yardımcı olan şeydir: içerik aracılığıyla, siz ziyaretçilerinizin güvenini kazanın ve bir online bilgi kaynağı olarak güvenilirlik oluşturun. Öyleyse, içeriğinizin kalitesinin hem yeni ziyaretçiler hem de geri gelen ziyaretçiler için büyük bir çekicilik olması mantıklıdır. Ve unutulmayan içerik bir kalite meselesidir.
Bu yazıda, zamana duyarlı olmayan ve bu nedenle ziyaretçilerinizi aylarca hatta yıllarca çekmeye devam edebilecek bir içerik türünü tartışacağız: nasıl üretilir, nasıl güncellenir ve nasıl çalışır hale getirilir Sen. Ama en baştan başlayalım. İşte hakkında konuşacağımız şey:
-
Evergreen İçerik Nedir?
-
Evergreen İçerik Ne Değildir?
-
Neden Eskimeyen İçerik Yazmalısınız?
-
Unutulmaz İçerik Nasıl Yazılır?
-
Evergreen İçeriği Nasıl ve Neden Güncellemeli?
-
Evergreen İçeriği Nasıl Teşvik Edilir?
Evergreen İçerik Nedir?
İpucu çok fazla adında: her zaman geçerli olan içerik, uzun süre alakalı kalan içeriktir. Web içeriği yayınlandıktan ve ilk okuyucular tarafından erişildikten sonra kaybolmaz. Normalde yine de bulunabilir. Fakat tüm içerik alaka düzeyini korumaz. Haberler (özellikle hava durumu), sınırlı süreli özel teklifler, moda ipuçları veya bu tür şeyler kısa bir süre sonra önemini yitirir. Evergreen içerik ise zamana duyarlı veya mevsimsel değildir.
Genel olarak eğitici makaleleri, listeleri ve ürün incelemelerini her zaman yeşil olarak kabul edersiniz. Ev onarım talimatları ve tarifleri, örneğin klasik edebiyat veya film incelemeleri gibi, çoğunlukla eskimeye karşı dayanıklıdır. Denemeler, öyküler, sözlükler ve benzeri orijinal içerikler de çok uzun süre dayanma eğilimindedir.
Ama yine de her şey siyah ve beyaz değil. Sık sık yaptığımız gibi, bir yazılım parçası hakkında bir nasıl yapılır makalesi yazdığınızı ve bir süre sonra yazılımın güncellenmeyi durdurduğunu veya tamamen terk edildiğini varsayalım. Veya yönetici alanı güvenliği için 15 ipucu içeren bir liste yayınlıyorsunuz ve sonra WordPress’in iç işleyişindeki değişiklikler nedeniyle yöntemlerden biri geçersiz hale geliyor veya incelediğiniz bir ürün raflardan çekiliyor?
Yine de, ondan birkaç yıl iyi trafik alabilirsiniz. Her zaman yeşil kalan içeriği her zaman yeşil yapan şey budur.
Evergreen İçerik Ne Değildir?
Tersine, hızlı bir şekilde alakasız hale gelme eğilimindeyse, içeriği her zaman yeşil olarak adlandıramazsınız. Bu durum kalıcı olmayan içeriği küçümsemek anlamına gelmez: Sonuçta, haberler hayatidir. Fakat her zaman geçerli değildir.
Aynı şey, herhangi bir güncel rapor, popüler kültür ve modadaki mevsimsel trendler, temel olarak hızla değişen durum veya verilerle ilgili her şey için geçerlidir.
Yine de, her zaman geçerli olmayan içeriğinizin bir kısmını biraz daha yeşil hale getirmek için kullanabileceğiniz birkaç numara var ve bunlara birazdan değineceğiz. Ama önce, eskimeyen içeriğin web siteniz için neden iyi olduğunu tartışmak için biraz zaman ayıralım.
Neden Eskimeyen İçerik Yazmalısınız?
En basit ifadeyle, eskimeyen içerik daha uzun süre dayanır: okuyucularınıza zaman içinde daha fazla değer verir. Bu durum arama motoru kullanıcılarının onu arama şansının daha fazla olduğu anlamına gelir.
Zamanla değerini koruyan bir makale, özellikle uzun vadede daha fazla geri bağlantı potansiyeline, daha düşük bir hemen çıkma oranına ve genel olarak web sitenizin otorite kazanmasına yardımcı olan her şeye sahiptir.
Sık sık güncellenen bloglar ve diğer web siteleri eski içeriğe göre biraz daha avantajlı olsa da, eski içerik SERP’lerde hala üst sıralarda yer alabilir. Bunun anlamı, eğer bir içerik, arama motoru kullanıcılarının ilgi alanlarına uygunsa blogunuzu uzun süre sonuç sayfalarında tutabilir. Bu durum daha fazla ziyaretçi ve dolayısıyla daha fazla trafik anlamına gelir ve çalışması için sık güncellemelere ihtiyaç duymaz.
Hatta içeriğin izin vermesi durumunda, zamana duyarlı diğer gönderilere bağlantı vermek için her zaman yeşil kalan bir gönderiyi çok kolay bir şekilde kullanabilirsiniz, bu da yine daha fazla okuyucunun en son içeriğinizi görmesini sağlar.
Unutulmaz İçerik Nasıl Yazılır?
Daha önce de değinmiş olmamıza rağmen şimdi asıl konuya geliyoruz. Düşünülmesi gereken ilk şey konu.
Her zaman yeşil kalan içerik, eskimeye dayanıklı konulara yaklaşma eğilimindedir. Bu nedenle eğitici makaleler ve öğreticiler buna yöneliyor – bir bisiklet lastiğini yamamanın en iyi yolu zaman içinde değişme olasılığı nedir? Aynı şey ürün incelemeleri için de geçerli: piyasada olduğu sürece insanlar onu okumak isteyecektir.
Uzun süre iyi sonuç verme eğiliminde olan başka bir makale türü de listelerdir – liste makaleleri – ve bunun nedenlerinden biri de temellere bağlı kalmalarıdır. Ne kadar çok bilgi dağıtırsanız, bir kısmının güncelliğini yitirme olasılığı o kadar artar. Bu aynı zamanda yeni başlayanlar için rehberlerin her zaman geçerli olana yönelmesinin nedenidir: temel bilgilerin daha uzun bir ömrü vardır.
Aynı şekilde, eskimeyen makaleler aşırı karmaşık veya teknik bir dilden kaçınma eğilimindedir. Web sitenizdeki (veya diğer web sitelerindeki) diğer kaynaklara bağlantı vermek için her zaman yeşil bir makale kullanabilirsiniz ve kullanmalısınız. Fakat her zaman yeşil olan içerikle, ağınızı olduğu gibi geniş bir alana yaymanız gerekir.
Yine de bu, bir dizi klişeyi bir araya getirip her zaman yeşil diyebileceğiniz anlamına gelmez. İyi araştırılmış makaleler bir güvenilirlik havası taşır ve bu, özellikle uzun bir süre boyunca çok sayıda insan tarafından okunması amaçlanan makalelerde belirgin olmalıdır. Uzman görüşleri ve düşünce parçaları aslında her zaman geçerli olan içeriğin başlıca örnekleridir.
Aklınızda bulundurmanız gereken bir şey, her zaman anahtar kelime araştırmasıdır: eskimeyen makalelerinizin alakalı anahtar kelimelere karşılık gelmesi gerekir. Fakat makalelerinizin çoğu aynı konuyu ele alıyorsa, anahtar kelime yamyamlığı riskine girersiniz ve sonuç olarak SERP sıralamanıza zarar verirsiniz. Ödevinizi yapın ve arama motorları için optimize edin. Fakat aşırıya kaçmayın.
Evergreen İçeriği Nasıl ve Neden Güncellemeli?
Evergreen içerik kulağa gerçek olamayacak kadar iyi geliyor, öyle değil mi: ayarlayın, unutun ve ziyaretçilerin yıllarca akıp gitmesini izleyin. Kulağa gerçek olamayacak kadar iyi gelen birçok şey gibi, bu da şudur: her zaman geçerli olan içeriğin tamamen etkili olması için güncellemeler gerekir.
Evergreen içeriğin uzun ömrü, bir anlamda bunu sizin için kolaylaştırır: Yeni veriler kullanıma sunulduğunda makalelerinizi güncelleyin ve bu bilgileri güncel tutacaksınız. Belki de sonbaharın en iyi kitaplarından oluşan bir liste oluşturdunuz ve onaylamak istediğiniz yeni bir kitap raflara çıktı. Belki de incelediğiniz bir ürünün, yeni bir renk varyasyonu olsa bile yeni bir sürümü vardır. Belki de artık farklı bir oto tamir malzemeleri markası tercih ediyorsunuz ve araç bakım eğitiminizde bundan bahsetmek istiyorsunuz.
Veya belki de bazı ayrıntılarınız güncel değil. Mümkünse bunları güncelleyin veya metninizden silin. Dilbilginizi ve yazımınızı kontrol edin ve kelime öbeklerinizi anahtar kelime araştırmanıza uyacak şekilde yeniden ayarlayın.
Gerçek bir güncelleme olması bile gerekmez: belki de makaleniz için daha iyi resimlere yeni sahip oldunuz veya makalenin yanında göstermek için daha iyi bir video çektiniz veya bağlantı kurmak istediğiniz harici bir kaynak buldunuz. Bu durumların her biri, eskimeyen içeriğinizi blogunuzun ön sayfasına tekrar koymanız için size bir neden verecektir.
Güncellemenin başka bir faydası daha vardır: yeni bir yayın tarihi. Bu durum arama motorlarına makalenin yeni değilse de yakın zamanda güncellendiğini ve yeni kullanıcılara ulaşmanıza yardımcı olabileceğini bildirir.
Evergreen İçeriği Nasıl Teşvik Edilir?
Makalenin çoğunu tartışarak geçirdiğimiz gibi, her zaman geçerli olan içerik genellikle zamana duyarlı veriler içermez. Bu yüzden onu ziyaretçilerinize acil, parlak ve yeni bir şey olarak sunmaya yaklaşmamalısınız. Sadece şimdilik değil: Kalmak ve kullanıcılarınız için yıllarca hatta on yıllarca potansiyel olarak faydalı olmak için orada.
Bunun yerine, içeriğinizin doğuştan gelen özelliklerinden yararlanın: Yeni başlayanlara yönelik bir içerikse, eskimeyen içeriğinizi Buradan Okumaya Başlayın bölümüne veya En Popüler bölümüne ayırmayı düşünün.
Ziyaretçileriniz için bir SSS bölümü oluşturmayı ve uygun başlıklar altında eskimeyen içeriğinize bağlantı vermeyi de düşünebilirsiniz. Web sitenize düzgün bir şekilde bağlantılar eklemek, gezinme kolaylığı ve kullanıcı deneyimi için anahtardır ve önyükleme için ek SEO faydaları sağlar.
Doğru yapıldığında, her zaman geçerli olan içeriğinizi ilgi alanınızda otoritenizi oluşturmak için kullanabilirsiniz. Güven oluşturmak uzun zaman alır ve unutulmayan içeriğiniz uzun vadede ideal araçtır.
Hatırlamanızı istediğimiz son şey, bir makalenin tek bir yayınlanma tarihi olsa da (bu tarih, tartışıldığı gibi bir güncellemeyle ileri alınabilir), eskimeyen içeriğinizi tanıtabileceğiniz sürenin bir sınırı yoktur. sosyal medyada Tek yapmanız gereken, sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi zamanın ne olduğunu belirlemek ve her zaman geçerli olan içeriği sosyal medya stratejinize uydurmak.
Konu Özeti
Evergreen içerik, içerik oluşturma planınızı pazarlama stratejinizle bütünleştirmenin harika bir yoludur. Bir süre devam etmek uzun vadede işe yarayacaktır. Fakat yalnızca eski içeriğinize güvenmemelisiniz, özellikle de onu düzenli bir şekilde güncellemezseniz. Markanızla tamamen uyumluysa, eskimeyen içerik oluşturmak için daha fazla zaman ayırmayı veya hatta eski içeriğinizin bir kısmını – özellikle yeni başlayanlar için olan içeriği – her zaman yenilenen içeriğe dönüştürmeyi düşünün.