Çok uzun zaman önce, büyük finansal yatırımlar olmadan bir iş kurmayı düşünmek bile neredeyse imkansızdı. Neyse ki, İnternet çağı iş oyununun kurallarını değiştirdi ve günümüzde bütçeniz üzerinde yıkıcı sonuçlar olmadan işinizi online olarak başarıyla başlatabilir ve büyütebilirsiniz. Parlak bir iş fikri, sebat ve öğrenme isteği sizi gerçekten çok uzağa götürebilir. İşinizi nasıl büyüteceğiniz sorusu sizi endişelendiriyorsa ve sadece ücretsiz araçlar ve taktikler kullanarak rakiplerinizin hızına ayak uyduramayacağınızdan endişe ediyorsanız, büyük adamları geride bırakmak yerine zekice alt etmeniz gerektiğini unutmayın.
Fakat bütçeniz size herhangi bir sınır getirmese bile, kanıtlanmış dijital pazarlama stratejilerine hemen para harcamak yerine, işletmenizi online olarak büyütmek için tüm olasılıkları ücretsiz olarak keşfetmek her zaman iyi bir fikirdir. Bu ücretsiz araçlar ve taktikler, işletmenizi büyütmenize yardımcı olmanın yanı sıra, gelecekte yatırım yapacak daha fazla paranız olduğunda bütçenizi iş için nasıl kullanacağınızı daha kolay ve kesin bir şekilde belirlemenize de yardımcı olacaktır.
İşletmenizi online ortamda ve uygun bütçeyle büyütmek için akıllı bir strateji oluşturmanıza yardımcı olmak için en iyi yaklaşımlardan bazılarını tek bir yerde topladık. Fakat önce işinizi büyütebileceğiniz yönleri keşfedeceğiz:
-
Dört Büyüme Stratejisi
-
Pazara nüfus etme
-
Pazar Geliştirme
-
çeşitlendirme
-
Yüksek Kaliteli İçerik Stratejisi
-
Sosyal Medyanın Gücünü Kullanın
-
SEO Öğrenin ve Uygulayın
-
Eposta pazarlama
-
Influencer Pazarlama
-
İşlevsel Bir Web Sitesi Tasarımı Seçin
-
Google Analytics’in Büyümenize Yardımcı Olmasına İzin Verin
-
Sosyal kanıt
-
Google İşletme Profili Oluşturun
-
Ortaklıklar Kur
-
Reklam Yapmayın, Hedef Kitlenizi Eğitin
-
Yarışmalar, Testler ve Eşantiyonlar Düzenleyin
Dört Büyüme Stratejisi
İşletmenizin büyümesi için atmanız gereken bir sonraki adımın ne olduğunu belirlemenize yardımcı olabilecek genel olarak dört tür büyüme stratejisi vardır. Bunlar büyümeyi iki şekilde ele alan ANSOFF modeline dayanmaktadır – ürünler ve pazar yoluyla. Bu stratejiler, işinizi farklı yönlerde geliştirmeyi ifade eder ve size işinizin zaman içinde nasıl değişebileceği konusunda bir fikir verebilir.
Pazara nüfus etme
Bu strateji, aynı amaca sahip çeşitli eylemleri içerir – mevcut pazarlardaki mevcut ürün veya hizmetlerin satışını artırmak. Bu sayede pazar payınız artar ve işiniz de buna bağlı olarak büyür. Bu stratejinin başarılı olması için en sık kullanılan taktikler, hassas ürün iyileştirmeleri, ince fiyat indirimleri, aynı pazarda bir rakibin satın alınması ve size daha geniş bir erişim sağlayan her türlü tanıtım faaliyetleridir.
Pazar Geliştirme
Bu strateji, ürünlerinizi/hizmetlerinizi satmak için yeni pazarlar keşfetmek anlamına gelir. Şirketin teklifini yeni pazarlarda nasıl satabileceğinizi analiz etmeniz gerekiyor. Örneğin daha çok okul nüfusu için defter satıyorsanız, belki okullar ve benzeri kurumlarla bir tür anlaşma yapabilir ve onlarla toptan bir anlaşma yapabilirsiniz. Başka bir ülke veya bölgede pazara girmeyi de düşünebilirsiniz.
çeşitlendirme
En riskli stratejilerden biri olan çeşitlendirme, yeni ürün ve/veya hizmetlerin yeni pazarlara sunulmasını ifade eder. Kısıtlı bir bütçeyle bu pek mümkün değil ama sadece fikir vermesi için bahsediyoruz.
Üç tür çeşitlendirme vardır – dikey, yatay ve konglomera. Dikey çeşitlendirme, bir şirketin bir tedarikçiyi veya müşterileri devralarak tedarik zincirinde pay almayı amaçlamasıdır. Yatay, tamamlayıcı ürünler sunmaya başladığı zamandır – örneğin bir ayakkabı şirketi ayakkabı bağcığı satmaya başlar. Konglomera, mevcut ürünlerle teknolojik veya ticari olarak hiçbir şekilde benzer olmayan. Fakat yeni hedef gruplar için çekici olabilecek tamamen yeni ürün veya hizmetler geliştirmeyi ifade eder.
Artık işinizin gelişebileceği ve büyüyebileceği dört yönü anladığınıza göre, sizin istekliliğinizden ve zamanınızdan fazlasını gerektirmeyen en etkili büyüme taktiklerini ve stratejilerini inceleyelim.
Yüksek Kaliteli İçerik Stratejisi
Kaliteli içeriğin yokluğunun yerini doldurabilecek bir araç, taktik veya strateji neredeyse yoktur. Kaliteli içerik, hedef kitlenizin ilgisini çeker ve ilgisini canlı tutar, işinizi doğal bir şekilde büyütmenize olanak tanır. Bir iş bloguna yatırım yapmak size hem kısa hem de uzun vadeli faydalar sağlayacaktır. Size ürün ve hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi verme, hikayenizi anlatma ve işinizle ilgili farklı konularda görüş paylaşma şansı verir. Hedef kitlenizle alakalı konuları seçtiğinizden emin olun ve bunları iyice keşfedin. Bu şekilde, sonunda kendinizi bölgede bir otorite olarak kuracaksınız ve bu, erişiminizin sürekli ve istikrarlı bir şekilde büyüyeceği anlamına gelir.
Blogunuza yatırım yaparak, arama sonuçlarında görünme şansınızı da artırıyorsunuz. Bağlamaya ve paylaşmaya değer içerik oluşturmak, arama motorlarına değer katar ve sitenizin daha iyi sıralanmasına yardımcı olur.
Kaliteli bir içerik stratejisi, blog gönderileri ve metin dışındaki diğer öğeleri de içerir – web sitenizin bir parçası olan tüm görsel öğeler, içeriğinizin site ziyaretçileri tarafından nasıl algılanacağı konusunda önemli bir rol oynar.
Sosyal Medyanın Gücünü Kullanın
Sosyal medya profilleri oluşturmak tamamen ücretsizdir ve kelimenin tam anlamıyla birkaç dakika içinde yapılabilir. Halihazırda iyi tasarlanmış bir içerik stratejiniz varsa, anlamlı bir sosyal medya varlığı oluşturmanız daha da kolay olacaktır. Web sitenizdeki içerikleri paylaşarak işe başlayabilirsiniz ve hedef kitlenizin nabzını tuttuğunuzda, hedef kitlenizin hangi tür içeriklere ilgi gösterdiğini anlamanız kolay olacaktır. İlgili sosyal ağlarda aktif kalarak, marka bilinirliğini organik olarak oluşturacak ve artıracaksınız. Hatta işinizi büyütmek ve satış ve olası satışlar oluşturmak için harika şeyler olan hedef kitlenizle etkileşim kuracak ve bir ilişki kuracaksınız. Hatta bunun size herhangi bir maliyeti olması gerekmez.
Sosyal medyanın işiniz için harika olduğunu düşünüyorsanız, sosyal medya reklamcılığına yatırım yaparak da sonuçları artırabilirsiniz. Sosyal medya reklamcılığının harika yanı, size asla harcamak istediğinizden daha pahalıya mal olmayacak olmasıdır.
Son olarak sosyal medyada ne kadar yaratıcı olabileceğinizi unutmayalım – web sitenizde ne kadar resmi veya ticari iletişim tarzı beslemeniz gerekse de, sosyal medya biraz gevşemenize izin verir.
SEO Öğrenin ve Uygulayın
SEO uygulamalarına alışmak biraz zaman alsa da, herhangi bir web sitesini bunlar olmadan çalıştırmak da boşuna olabilir. Arama motoru, online deneyimlerin büyük çoğunluğunun başladığı yerdir, bu nedenle en iyi SEO uygulamalarını en baştan kullanmak esasen önemlidir. Web sitenizde SEO öğrenmenize ve uygulamanıza yardımcı olacak hem ücretsiz hem de premium birçok mükemmel SEO aracı vardır. Kaliteli SEO’dan elde ettiğiniz sonuçlar oldukça kalıcı olsa da, yine de bu sonuçlara hızlı bir şekilde ulaşacağınız anlamına gelmez. SEO uzun vadeli bir oyundur ve ilk sonuçları alana kadar beklemeye hazır olmalısınız. Fakat iyi bir sıralama oluşturmayı başardığınızda, onu korumak günlük düzeyde çok daha az çaba ve zaman alacaktır. Rekabet o kadar sert ki, SEO uygulamalarını göz önünde bulundurarak oluşturmadığınız sürece en şaşırtıcı içerik bile beklediğiniz kadar iyi sonuç vermeyecektir.
E-posta Pazarlamasını Kullanın
E-posta pazarlaması, güçlü müşteri ilişkileri kurmanın çok güçlü bir yoludur. Potansiyel müşterilerle daha kişiselleştirilmiş bir şekilde iletişim kurmanıza olanak tanır ve bu, birçok istatistiğe göre satışları artırmak için çok önemli bir faktördür. Başlamak için yapmanız gereken ilk şey, güvenilir bir e-posta pazarlama aracına (Mailchimp, MailerLite ve benzeri) sahip olmaktır. E-posta, abonelerinize katma değer sunma şansınızdır, içinde alakalı ve ilginç bilgileri paylaştığınızdan emin olun ve sadece satışları artırmayın. Abonelerinizi eğitin ve eğlendirin, onlarla olan ilişkinizi geliştirin ve sonunda dönüşüm gerçekleştirmeleri onlar için doğal olacaktır.
Etkileyici Pazarlamayı Keşfedin
Influencer pazarlaması hakkında genellikle bir yanılgı vardır – çoğu kişi bunun pahalı bir pazarlama stratejisi olduğuna inanır. Gerçek şu ki, olması gerekmiyor. En ünlü etkileyiciler, online dünyanın büyük isimleri, pazarlama amaçlı işbirliği açısından gerçekten de genellikle çok pahalıdır. Fakat olay şu ki, insanlar genellikle çok daha uygun bir maliyet için işbirliği yapmaya istekli olan ve yine de harika sonuçlar elde eden mikro etkileyicilere inanma olasılığı daha yüksektir. Önemli olan yalnızca hedef kitlenizle konuşan ve işbirliği için çekici bir fikir bulan küçük, yerel etkileyici ünlüleri bulmak ve tanımak önemlidir. Bazen bir ücret bile teklif etmenize gerek kalmaz, ürünlerinizi/hizmetlerinizi ücretsiz olarak denemekten mutluluk duyarlar. Büyük markalar bile, yalnızca bir tanesine büyük fonlar yatırmaktansa çok sayıda mikro etkileyiciyle işbirliği yapmaya daha çok ilgi gösterir çünkü izleyicinin mikro etkileyicilerin gönderdiği mesaja inanma olasılığının çok daha yüksek olduğunu bilirler.
İşlevsel Bir Web Sitesi Tasarımı Seçin
Web sitesi tasarımı, içeriğinize yapı sağlar ve kullanıcı deneyimini büyük ölçüde etkiler. Estetik açıdan çekici ve iş ihtiyaçlarınıza uygun bir WordPress teması seçmenin yanı sıra, doğru web sitesi şablonu iş süreçlerinizi önemli ölçüde kolaylaştırabilir. Nişe özgü WordPress şablonları tipik olarak işletme türünüzün ihtiyaç duyduğu tüm işlevlerle birlikte gelir, böylece müşterileriniz için güvenli ödemeler, online rezervasyonlar, randevu rezervasyonları, iletişim formları oluşturma ve benzer hizmetleri güvence altına almak için fazladan çaba harcamanıza gerek kalmaz. İşlevsel, iyi tasarlanmış bir web sitesi, ziyaretçilerinizin sizinle iletişim kurması, ürünlerinizi/hizmetlerinizi keşfetmesi ve sonunda satın alma yapması için güvenli bir alan sağlar. Tüm gereksinimleri karşılayan bir temanın pahalı olması gerektiğini düşünerek aldanmayın – WordPress teması gibi profesyoneller tarafından yapılmış ve mükemmel işlevsel ve görsel bir tema oluşturmak için ihtiyacınız olan her şeye sahip güzel, yüksek kaliteli WordPress şablonları vardır. çarpıcı web sitesi.
Google Analytics’in Büyümenize Yardımcı Olmasına İzin Verin
Google Analytics, hedef kitleniz ve web sitenizin performansı hakkında değerli bilgiler içeren bir hazinedir ve temel sürümünün ücretsiz olduğu düşünülürse, Google Analytics’i işletmeniz için kullanmamak delilik olur. Biraz sağlam olmasına ve nasıl kullanılacağını öğrenmek biraz zaman alsa da, kesinlikle size birçok fayda sağlayabilecek harika bir araçtır. Google Analytics ile sitenize gelen ziyaretçi sayısını, sayfalarınızdaki davranışlarını ve nereden geldiklerini kolayca öğrenebilirsiniz. Tüm Google Analytics özellikleri ve olanakları karşısında bunalmış hissetmemek için, yeni bir kullanıcıysanız, onu kullanmaya yönelik kapsamlı bir kılavuzu keşfetmeniz iyi bir fikirdir.
Sosyal Kanıtın Gücünü Kullanın
Güven, satışları yönlendiren bir motordur. Müşterilerinizin size güvenmesini sağlamak uzun vadeli çaba gerektirir. Fakat güvenilirliğinizi artırabilecek birkaç hile vardır. Sosyal kanıt, hem büyük markalar hem de küçük işletmeler tarafından kullanılan kolay ama şaşırtıcı derecede etkili taktiklerden biridir. İnsanların diğer insanların eylemlerine, bu eylemlerin istenen, doğru davranışı yansıttığına inandıkları için uyma eğiliminde olduklarına dair psikolojik bir varsayıma dayanır. Sosyal kanıt, pazarlamada bolca kullanılır ve bunu oldukça kolay ve tek kuruş harcamadan kullanabilirsiniz. Hedef kitlenizi etkileyebilecek müşteri referanslarını, abone sayılarını ve diğer ilgili istatistikleri paylaşarak başarılı olabilirsiniz.
Google İşletme Profili Oluşturun
Google Haritalar sonuçlarında görünmek, işletmenizin yerel olarak reklamını yapmanın harika bir yoludur. Google, sonuçlarını arama yapan kişinin konumuna göre özelleştirmede giderek daha iyi hale geliyor, bu nedenle neden bu ücretsiz listelemeyi kendi avantajınıza kullanmıyorsunuz? Bunun çalışması için ücretsiz Google Benim İşletmem hesabınız aracılığıyla girişinizin sahipliğini doğrulamanız gerekir. Daha sonra arama sonuçlarında daha iyi sıralanmak ve daha alakalı aramalarda görünmek için girişinizi bile optimize edebilirsiniz. Bu şekilde, aslında promosyon yapıyorsunuz …