E-Ticaret’in işinizi yapmanın en iyi yolu olduğuna karar verdiyseniz ve bir online mağaza işletmeye başlamak istiyorsanız, ideal e-Ticaret platformunuz gibi şeylere de karar vermeli ve ardından uygun bir online mağaza teması seçmelisiniz. Fakat işiniz burada bitmiyor – hangi e-Ticaret iş modelini kullanacağınızı da belirlemelisiniz.
Şimdi, konu bu konuya geldiğinde bahsetmek istediğimiz iki özel model var – Amazon FBA ve stoksuz satış. Bu seçeneklerin her ikisi de yeni başlayanlar için iyi çözümler olarak kabul edilir ve bazı temel farklılıklarına rağmen (bunlardan kısaca bahsedeceğiz), iki model hala nispeten benzer olarak kabul edilir. Öyleyse soru şu: Bu ikisinden hangisinin işletmeniz için daha uygun olduğuna nasıl karar verirsiniz?
Bu sefer, ihtiyaçlarınıza en uygun yönü seçmenize yardımcı olmak için size Amazon FBA ve stoksuz satış hakkında daha fazla bilgi vereceğiz. Her iki modelin farklı avantajlarını ve dezavantajlarını keşfedeceğiz ve bunları birbirimizle karşılaştıracağız, bu yüzden okumaya devam ettiğinizden emin olun.
İşte şunları ele alacağız:
-
Stoksuz Satış Nedir?
-
Amazon FBA Nedir?
-
Stoksuz Satış ve Amazon FBA: Avantajları ve Dezavantajları
Stoksuz Satış Nedir?
Basitçe ifade etmek gerekirse, stoksuz satış, bir mağaza sahibinin ürünlerini seçtikleri platformda satışa sunmasına olanak tanırken, ürünlerin stoksuz satış tedarikçisinde farklı konumlarda depolanmasını sağlayan karlı bir e-ticaret yöntemidir. Bunun anlamı, bir müşteri ürününüzü sipariş ettiğinde, siparişi tedarikçiye bırakırsınız, onlara gerekli tüm müşteri bilgilerini verirsiniz ve ardından ürünü doğrudan müşteriye gönderme işini sizin için yaparlar. Bu durum küçük online işletmeler ve perakende mağazaları veya yeni başlarken tonlarca para yatırmak istemeyenler için iyi bir modeldir. Hatta tedarikçi her şeyi sizin yerinize hallettiğinden, ürünlerinizi kolayca satmanıza ve envanter ve nakliye konusunda endişelenmenize gerek kalmamasına olanak tanır.
Amazon FBA Nedir?
Ürünleri sergilemek, tanıtmak ve satmak için popüler bir e-ticaret platformu olan Amazon, ürün sevkiyatı söz konusu olduğunda iki farklı seçeneğe izin verir. İlki, bunu sizin yapmanızı gerektirirken, diğeri Amazon’un FBA hizmetini kullanarak müşterilerinize ürün göndermenizi sağlar. Amazon Lojistik’in kısaltması olan Amazon FBA hizmeti, ürünlerinizi Amazon’un platformuna koymanıza olanak tanır ve ardından her sipariş için Amazon siparişi alır (daha önce sizin tarafınızdan depolarına gönderilir) ve ardından ürünleri paketler ve gönderir. müşteriye. Hatta stoksuz satış tedarikçiniz de bunu sizin için yapacağından, iadeler veya müşteri hizmetleri konusunda endişelenmenize gerek yoktur. Bu özel yöntem, daha geniş bir müşteri tabanına hitap etmek isteyen ve zamanla ölçeklenmek isteyen daha büyük işletmeler için daha uygundur.
Stoksuz Satış ve Amazon FBA: Avantajları ve Dezavantajları
İki hizmet temelde aynı gibi görünse de, ikisi arasında bazı temel farklılıklar vardır. Hatta her yönteme özgü bazı belirli faydalar ve dezavantajlar vardır. Bu yüzden belirli e-Ticaret iş ihtiyaçlarınız için hangi yöntemin daha iyi çalıştığını anlamanıza yardımcı olmak için, stoksuz satış ve Amazon FBA’nın avantajlarını ve dezavantajlarıni daha ayrıntılı olarak inceleyeceğiz.
Stoksuz Satışın Avantajları
Her şeyden önce, stoksuz satış ile e-Ticaret mağazanızı neredeyse her yerden çalıştırabilirsiniz. Bunun nedeni, esasen ürünlerinizi ilk etapta elleçlemeniz gerekmemesidir. İşiniz, siparişler ve ödemelerle ilgilenmek ve para iadeleri ve iadelerle uğraşmaktır. Fakat stoksuz satış yapan kişi her zaman depolama, paketleme ve nakliye işlemlerini sizin için halleder, bu da büyük bir zaman tasarrufu sağlar. Hatta herhangi bir peşin yatırıma ihtiyacınız olmayacak, bu nedenle stoksuz satışın genel olarak daha düşük bir sermaye riski vardır.
WordPress gibi bir platform kullanıyorsanız, stoksuz satış web sitesi başlatmak özellikle kolaydır. Stoksuz satış yöntemini kullanmaya karar verirseniz ve online mağazanız için WordPress kullanmayı planlıyorsanız, konuyla ilgili daha fazla bilgi edinmek için WordPress ile bir stoksuz satış web sitesini nasıl başlatacağınız hakkındaki makalemize de göz atmalısınız.
Stoksuz Satışın Dezavantajları
Dropshipping ile büyük bir peşin yatırımla uğraşmanıza gerek olmadığı doğru olsa da, sadece yüksek rekabet nedeniyle, istediğinizden daha az kar elde etme şansınız hala var. Örneğin 30$’lık bir ürünü 60$’a satmak istiyorsanız, bunu yapmak çok zor olacaktır çünkü diğer perakendeciler büyük olasılıkla aynı ürünleri çok daha ucuza sunacaktır. Yani, ürününüzü en fazla 35-40 dolar gibi bir fiyata satmakla yetinmeniz gerekir. Hatta tedarikçinizin doğru veya kapsamlı ürün bilgisi sunmama ihtimali de vardır. Müşterilerin herhangi bir sorusu veya endişesi varsa, temel olarak yalnızca tedarikçi tarafından paylaşılan bilgilere güvenirsiniz.
Amazon FBA’nın Avantajları
Amazon FBA’yı seçmenin en büyük avantajlarından biri, ürünlerinizin depolanması, paketlenmesi ve nakliyesi ile ilgilenmenin yanı sıra, bu hizmetin tüm para iadelerinizi ve iadelerinizi de halletmesi ve hatta mükemmel bir müşteri hizmeti sunmasıdır. Bu size yalnızca işinizi büyütmeye ve ölçeklendirmeye odaklanmanız için zaman verir. Amazon, kendi sitesinde daha yüksek fiyata ürün satmanıza izin verdiği için daha büyük bir kar elde etmeyi de bekleyebilirsiniz. Hatta Amazon’un bir hizmet olarak genel itibarının avantajlarından yararlanırsınız ve aynı zamanda küresel müşteri tabanlarına da ulaşabilirsiniz.
Amazon FBA’nın Dezavantajları
Amazon FBA ilk başta kusursuz bir seçim gibi görünse de bu hizmeti kullanmanın da bazı dezavantajları var. Birincisi, Amazon’un dikkate almanız gereken bazı sabit nakliye ücretleri vardır ve bunları ilk etapta kullanmaya başlamak için önemli miktarda sermaye yatırmanız gerekir. Amazon pazarı başlangıçta oldukça popüler olduğu için hesaba katılması gereken büyük bir rekabet de var. Son olarak söz konusu olduğunda, tüm müşteriler Amazon’a aittir ve onlarla doğrudan iletişim kuramayacak veya daha ileride bir e-posta listesi oluşturamayacaksınız.
Dropshipping ve Amazon FBA: Son KararA
Artık her bir e-Ticaret yönteminin tüm farklı avantajlarını ve dezavantajlarıni açıkladığımıza göre, hızlı bir özet yapmanın zamanı geldi. Genel olarak stoksuz satış, yeni başlayan ve önceden sermaye yatırmak istemeyen küçük işletmeler için daha iyi bir seçenektir, dolayısıyla daha az risk söz konusudur. Stoksuz satışın bu kadar kullanışlı olmasının bir başka nedeni de işinizi neredeyse her yerden yönetebilmenizdir. Yine de, müşteri hizmetleri üzerinde fazla kontrole sahip olmadığınız için bu yöntemin bazı dezavantajları vardır, bu nedenle müşterilerinize tüm ihtiyaçları konusunda yardımcı olamama ihtimaliniz vardır. Hatta genel olarak daha az kar marjı alırsınız.
Öte yandan, Amazon FBA, müşteri tabanını ölçeklendirmeyi ve genişletmeyi planlayan işletmeler için harika bir seçenektir. Birinci sınıf müşteri hizmetleri de dahil olmak üzere saygın Amazon platformunu kullanmanın tüm avantajlarından yararlanabileceksiniz. Fakat Amazon FBA ile iş yapmanın daha büyük bir ön yatırım gerektirdiğini ve genel olarak ürünleriniz ve satış stratejileriniz üzerinde daha az kontrole sahip olduğunuzu aklınızda bulundurmalısınız.
Konu Özeti, her iki hizmetin de kendi avantajları ve dezavantajları vardır, bu nedenle iş gereksinimlerinize en uygun olana karar vermeden önce her bir modelin seçeneklerini dikkatlice değerlendirmenizi tavsiye ederiz.