Doğru anahtar kelimeleri seçmek, sitenizin daha üst sıralarda yer alması için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir. Ve bu strateji kendi içinde oldukça etkili olsa da, doğru anahtar kelimeler için düzgün bir şekilde sıralama yapmak ve daha fazla organik trafik elde etmek sizin açınızdan biraz çaba gerektirebilir. Fakat arama motoru görünürlüğünüzü artırmak için bazı yanlış yazılmış anahtar kelimeleri normal anahtar kelimelerle birlikte karıştırırsanız ne olur?
Eskiden yanlış yazılmış anahtar kelimeleri hedeflemek yaygın SEO stratejilerinden biriyken, günümüzde bunu yapıp yapmamanız konusunda görüşler bölünmüş durumda. Bu kez, sıralamanızı iyileştirmek için yanlış yazılmış anahtar kelimeler kullanmanın bazı avantajlarını ve dezavantajlarıni tartışıyoruz. Ve yine de bu makaleyi okuduktan sonra içeriğinize yanlış yazılmış anahtar kelimeler eklemek istiyorsanız, üzülmeyin. Bunu mümkün olan en güvenli şekilde yapmanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını da paylaşacağız.
Şunları ele alacağız:
- Yanlış Yazılan Anahtar Kelimeleri Kullanmanın Yararları
- Yanlış Yazılan Anahtar Kelimeleri Kullanmanın Dezavantajları
- Yanlış Yazılan Anahtar Kelimeler İçin Ne Zaman Optimizasyon Yapmalısınız?
- Yanlış Yazılan Anahtar Kelimeler İçin Sıralamayı Denemek İstiyorsanız Ne Yapmalısınız?
Yanlış Yazılan Anahtar Kelimeleri Kullanmanın Yararları
Sonunda, sık sık yanlış yazılan bazı anahtar kelimeler içeren içerik yayınlarsanız, sitenize ek trafik alma şansınızı artırırsınız. Yani, yanlış yazılmış anahtar kelimeler için rekabet, doğru yazılmış anahtar kelimelerden çok daha küçük olacaktır. Dolayısıyla, doğal olarak bu yanlış yazılmış anahtar kelimeler için de daha iyi bir sıralama elde etmek daha kolay olacaktır.
Bir yatırım şirketi web siteniz olduğunu (veya genel olarak yatırımla ilgili içeriğe ayrılmış bir web siteniz) olduğunu ve “Kanada’daki ipotek oranları” için sıralama yapmak istediğinizi varsayalım. İçeriğinize “Kanada’daki morgage oranları” anahtar kelimesini de eklediğinizden emin olursanız, bu yaygın olarak yanlış yazılan değişken (morgage) için de sıralama şansınızı artırırsınız.
Bu durum genel olarak yazım hataları için daha az arama hacmi olacağı anlamına gelse de, birçok kişi arama terimlerini Google’a girerken yine de yazım hataları yapma eğilimindedir. Bu yüzden içeriğinize yanlış yazılmış anahtar kelimeler eklerseniz daha fazla trafik alma potansiyeli vardır. Elbette sıralamak istediğiniz içeriğin türüne ve kullandığınız yanlış yazılmış anahtar kelimelerin türüne de bağlıdır.
Yanlış Yazılan Anahtar Kelimeleri Kullanmanın Dezavantajları
Yanlış yazılmış anahtar kelimeleri kullanmanın kesinlikle bazı avantajları olsa da, bu taktiğin pek çok dezavantajı da vardır. Birincisi, Google, belirli bir kelimenin ne zaman yanlış yazıldığını anlayacak kadar akıllı hale geldi. Bu durum Google’ın bunun yerine doğru yazım için sonuçları gösterme ihtimalinin yüksek olduğu anlamına gelir. Kullanıcılar yanlış yazılan terimin sonuçlarını görmek istiyorlarsa, “(anahtar kelimeniz) için arama yapın” yazan bağlantıya tıklamaları gerekir.
Bununla birlikte yazım hatası yeterince karmaşık veya yeterince spesifikse, Google yine de yanlış yazım için sonuçlar ekleyebilir ve kelimenin olası doğru yazılışına ilişkin sonuçları göstermek için “bunu mu demek istediniz” bağlantısını sunabilir. Başka bir deyişle, yazım hatası ne kadar karmaşıksa, yanlış yazılmış bir anahtar kelime için sıralama şansı o kadar yüksek olur.
Hatta arama motorlarının yüksek kaliteli içeriğe sahip web sitelerini tercih etme eğiliminde olduğu bir sır değil. Bu durum yalnızca kullanıcılara değerli bilgiler sunan içerik anlamına gelmez, aynı zamanda mümkün olduğunca az dilbilgisi ve imla hatasıyla doğru şekilde yazılmış içerik anlamına gelir. Bu yüzden içeriğinize (URL’leriniz, başlıklarınız veya başlık etiketleriniz dahil) yanlış yazılmış anahtar kelimeler eklerseniz, Google’ın içeriğinizi düşük kaliteli olarak kaydetme şansı vardır ve bu da sıralamalarınız üzerinde doğrudan olumsuz bir etkiye sahip olabilir.
Yanlış Yazılan Anahtar Kelimeler İçin Ne Zaman Optimizasyon Yapmalısınız?
Yanlış yazılmış anahtar kelimeler için sıralama yaparken kesin bir risk olsa da, bu stratejiyi sitenize uygulamanın tamamen mantıksız olmadığı birkaç durum vardır. Örneğin yanlış yazılmış anahtar kelimelerin kullanılması, söz konusu terim genellikle yanlış yazıldığında faydalı olabilir (örneğin, “gerekli” veya “uygunluk” gibi sözcükleri düşünün), çünkü bu, pek çok kişinin yanlış terimi arayacağı anlamına gelir. Terim için düşük rekabet olduğunda yazım hatalarını optimize etmek de mantıklı olacaktır. Bununla birlikte en iyi sonuçları elde etmek istiyorsanız, sıralamak istediğiniz yanlış yazılmış anahtar kelime terimleri için uygun anahtar kelime araştırması yapmanız gerekir (buna daha sonra değineceğiz).
Genel olarak adlar çoğunlukla yanlış yazılır, bu yüzden anahtar kelimelerinizin bir parçası olarak adları (kişisel adlar, ürün/marka adları vb.) düzenli olarak kullanıyorsanız veya anahtar kelimeleriniz, genellikle yanlış yazılan ifadelerden bazılarını içeriyorsa niş, o zaman bu strateji sizin için işe yarayabilir.
Yanlış Yazılan Anahtar Kelimeler İçin Sıralamayı Denemek İstiyorsanız Ne Yapmalısınız?
Sitenizde yanlış yazılmış anahtar kelimeler kullanmanın bazı riskleri olsa da, bu stratejiyi akıllıca uygularsanız, herhangi bir olumsuz sonuçla karşılaşmaktan kaçınabilir ve bunun yerine bazı faydalar sağlayabilirsiniz. Yanlış yazılmış anahtar kelimeler için sıralama yapmayı denemek istiyorsanız göz önünde bulundurmanız gereken bazı ipuçları:
Uygun Anahtar Kelime Araştırması Gerçekleştirin
Anahtar kelime araştırmasının herhangi bir SEO stratejisinin temeli olduğunu ve yanlış yazılmış anahtar kelimelerinizin de bir istisna olmadığını söylemek güvenlidir. En sık yanlış yazılan nişinizle ilişkili anahtar kelimeleri belirlemenin birçok farklı yolu vardır. Bunlardan biri, insanların Google Analytics kullanarak sitenize ulaşmak için kullandıkları anahtar kelimeleri kontrol etmektir. Hatta aralarında içeriğinizle ilgili olabilecek herhangi bir anahtar kelime olup olmadığını görmek için en sık yanlış yazılan kelimelerin listelerine göz atabilirsiniz. Alternatif olarak üzerinde çalışabileceğiniz yanlış yazılmış kelimelerin bir listesini bulmak için Anahtar Kelime Yazım Hatası Oluşturucu veya Link Assistant’ın Sıra İzleyicisi gibi araçların yardımını bile kullanabilirsiniz.
Son olarak her şey başarısız olursa, kendi başınıza bazı yazım hataları yapmayı bile deneyebilirsiniz. Bunu, kelimeyi olabildiğince hızlı yazarak veya normal anahtar kelimelerinizin birkaç farklı yanlış yazılmış alternatifini düşünerek yapabilirsiniz. Çoğu kelimeyi yanlış yazmanın her zaman birkaç farklı yolu vardır, bu yüzden biraz yaratıcı olmaktan çekinmeyin.
Yanlış Yazılan Anahtar Kelimelerinizi Analiz Edin
İçeriğinize eklemeyi planladığınız yanlış yazılmış anahtar kelimelerin bir listesini oluşturduktan sonra, yanlış yazılmış bir anahtar kelimenin arama hacmini (tahmini aylık arama sayısı) kontrol etmek için Ahrefs gibi bir SEO aracı kullanmanızı öneririz. Ahrefs’in Anahtar Kelime Gezgini’ne gidebilir ve anahtar kelimenizi arama çubuğuna yazabilirsiniz. Daha sonra anahtar kelime hacim istatistiklerini kontrol edin.
Anahtar kelimeniz için aranma hacmi genel olarak düşükse, anahtar kelimenizden herhangi bir trafik alma şansı zayıftır. Bu yüzden arama hacmi düşük olan tüm anahtar kelimeleri kaldırdığınızdan ve yalnızca en azından bazı kişilerin aradığı anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olmak istersiniz.
İçeriğinizde “Genellikle Yanlış Yazılmış” İfadesini Kullanmayı Deneyin
Şimdi, yanlış yazılmış anahtar kelimelerinizi araştırma ve analiz etme süreci, şu ana kadar normal anahtar kelimeler için olana benzerdi – ancak burası, işlerin biraz daha spesifik olmaya başlayacağı yer. Mesele şu ki, içeriğinizi yanlış yazılmış anahtar kelimeler için optimize ederken, doğru yazılmış anahtar kelimeler için kullandığınız taktikleri gerçekten kullanamazsınız. Nedeni basit – sayfa başlıklarınıza, URL’lerinize, başlık etiketlerinize ve diğer içerik parçalarına yanlış yazılmış anahtar kelimeler ekleyeceğinizi hayal edin. Bunu yaparak, hem arama motorlarının içeriğinizi nasıl gördüğü, hem de kullanıcıların içeriğinizi nasıl gördüğü söz konusu olduğunda güvenilirliğinizi kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Bu yüzden online itibarınızı mahvetme olasılığı daha düşük olan ve sıralamalarınız üzerinde ters etki yaratan diğer yolları kullanmak zorunda kalacaksınız.
Yanlış yazılmış anahtar kelimeleri içeriğinize dahil etmenin en güvenli yollarından biri, “genellikle şöyle yanlış yazılır” gibi ifadeler kullanmaktır. Bu durum okuyucularınız için bir eğitim noktası olarak bile hizmet edebileceğinden, oldukça sık yanlış yazılan kelimeler için harika çalışabilir. Hatta alanınızda en sık yanlış yazılan terimlerden oluşan bir sayfa oluşturacak kadar ileri gidebilirsiniz. Elbette, bu bilginin okuyucularınız için de gerçek bir değer sağlayacağını düşünüyorsanız bunu yapmalısınız.
Alternatif Metinde Yazım Hataları Ekleme
Anahtar kelimeleri içeriğinize sinsice dahil etmenin harika bir yolu, onları görsel alt metninize eklemektir. Arama motorları, görüntünün ne hakkında olduğunu öğrenmek için alternatif metni okurken, kullanıcılar alternatif metne çok sık bakmazlar. Bu yüzden bu, çok açık olmamakla birlikte bazı yazım yanlışlarını eklemek için ideal bir fırsattır. Sadece gerçekten ince kalması için bu taktiği aşırıya kaçmadığınızdan emin olun.
Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçeriğe Yazım Hataları Ekleyin
Bir blogunuz varsa, yanlış yazılmış anahtar kelimelerinizden bazılarını yorumlarınıza da eklemeyi deneyebilirsiniz. Veya sitenizde bir forum varsa, forum gönderilerinize bazı yazım hataları ekleyebilirsiniz. Tabii ki, bu yazım hatalarının sizden değil rastgele kullanıcılardan gelmiş gibi görünmesini sağlamalısınız. Yazım hatası, blog ve forum yorumcuları arasında nispeten yaygın bir olay olduğundan, bu, yazım hataları eklemenin en doğal yollarından biridir.
Konunun Özeti
Bazıları, daha fazla web sitesi trafiği elde etmek için yanlış yazılmış kelimeler kullanmanın, sitenize yarardan çok zarar verebilecek eski bir strateji olduğunu iddia edebilir. Google algoritmalarının yıllar içinde sürekli değişim ve gelişimi göz önüne alındığında ve günümüzde en küçük yazım hatalarının bile online güvenilirliğinizi zedeleyebileceği gerçeği göz önüne alındığında, bu argümanlarda kesinlikle bazı gerçekler olduğunu söyleyebiliriz.
Bununla birlikte bu konuda ihtiyatlı davranıyorsanız ve web sitenizin itibarına zarar vermemek için elinizden gelenin en iyisini yapıyorsanız, muhtemelen denemekten zarar gelmez. Her iki durumda da, bu stratejinin siteniz için işe yarayıp yaramadığına nihai olarak karar vermeden önce, yanlış yazılmış anahtar kelimeleri kullanmanın avantajlarını ve dezavantajlarıni dikkatli bir şekilde tartmanızı öneririz.