Sıradan bir insana Google’ın ne olduğunu sorarsanız, büyük ihtimalle Google’ın bir internet arama motoru olduğunu söylerler. Ve bu yanlış değil, ama bu tüm hikayeden çok uzak. Beğenin ya da beğenmeyin, Google bir teknoloji devidir; özellikle bir internet devi ve bu, Google’ın inceleyeceğimiz yönü.
Google bugün, ortalama internet kullanıcısından en büyük şirketlere kadar geniş bir kullanıcı yelpazesine bir dizi yararlı hizmet sunmaktadır. Bu durum Google’ın bu şekilde bir onayı değil, bir gerçek ifadesidir. Bu makale, mevcut çok çeşitli araçların bir vitrinidir – çoğu internet kullanıcısı aynı zamanda Google kullanıcısıdır. Burada, özellikle WordPress web siteleri ve WordPress kullanıcıları için kullanılabilecek Google araçlarından bahsedeceğiz.
-
Google Analytics
-
Google Programlanabilir Arama
-
Google Arama Konsolu
-
Youtube
-
Sayfa Hızı Bilgileri
-
Google AdSense
-
Google Workspace
-
Google Drive, Dokümanlar, E-Tablolar, Slaytlar, Formlar, Takvim, Gmail
-
Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı
-
Google Kimlik Doğrulayıcı
-
reCAPTCHA
-
Google Etiket Yöneticisi
-
Google Bulut
-
Google Benim İşletmem
-
Google Haritalar
-
Google Uyarıları
-
Google ile Düşün
-
Google Çeviri
Google Analytics
Google Analytics muhtemelen türünün en popüler aracıdır ve bunun iyi bir nedeni vardır. Temel amacı, kullanıcıyı verilerini toplayarak web sitesindeki trafik hakkında bilgilendirmektir. İzlenen kullanıcı verilerinin türü, kullanıcının konumu, kullanılan cihaz türü, oturum süresi, hemen çıkma oranı ve bir web sitesi operatörünün ne tür bir kullanıcıyla uğraştığını ve ne tür içerikle ilgilendiğini bildiren diğer çeşitli faktörleri içerir.
İçeriğin kendisinin etkisi ve yeni bir içeriğin en iyi yayınlanma zamanı kolayca ölçülebilir hale geldiğinden, bir web sitesi operatörü içerik oluşturma planını ve yayın stratejisini bilgilendirmek için bu verileri kullanabilir (ve kullanmalıdır).
Herhangi bir stratejiyi izleyerek içerik oluşturmak istiyorsanız, Google Analytics’i kurmanız gerekir. Ne de olsa, ziyaretçilerinizin birçoğunun web sitenizi Google’da bir şey arayarak bulma olasılığı oldukça yüksektir.
Google Programlanabilir Arama
Bir web sitesinin içerebileceği içerik miktarının üst sınırı yoktur. O halde, web sitesi ziyaretçilerinin bir web sitesinde bir şeyler aramak için bir arama aracına ihtiyaç duyacakları mantıklıdır. Ve WordPress zaten yerleşik bir arama işlevine sahiptir. Öyleyse neden Google’ı kullanmalısınız?
WordPress’in varsayılan arama işlevi, anahtar kelimeye dayalı sonuçlar verir ve… başka hiçbir şey yapmaz. Bununla birlikte web sitenize Google Arama’yı eklerseniz, aranan içerik üzerinde tam kontrole sahip olurken, son kullanıcı için ücretsiz olan çok hızlı aramalar elde edersiniz. Kullanıcılar, aramalarını hassaslaştırmak ve tam olarak neyin peşinde olduklarını bilmeye olan bağımlılıklarını azaltmak için Google arama operatörlerini de kullanabilirler.
Google Arama Konsolu
Google Arama Konsolu, bir web sitesini Google (ve muhtemelen algoritmalarına bağlı olarak diğer arama motorları) için optimize etmek ve bir web sitesinin sıralamasını iyileştirmek için kullanılan bir Google aracıdır. Bir arama motoru, “bot” adı verilen programları kullanarak bir web sitesini “tarayarak” ve tüm sayfaları bir dizine ekleyerek çalışır. Arama motoru, sonuçları kullanıcısına sunmak için internetin tamamı yerine kendi dizinini aradığından, bu işleri önemli ölçüde hızlandırır.
Google Search Console’un pek çok işlevi vardır. Fakat başlıca işlevleri, bir web sitesinin sayfalarının indeksleme durumu, site haritası kontrolü ve web sitesinin robots.txt dosyasının yanlışlıkla engellenen sayfalar içerip içermediğini öğrenmekle ilgilidir. Yapılandırılmış arama verilerini (şema) analiz etmek ve web sitenizin sahip olabileceği güvenlik sorunlarını kontrol etmek için de kullanabilirsiniz. Konsolun kendisi, Google’ın işleyişine ilişkin derinlemesine açıklamalar sunduğu için kullanıcılar için bilgilendirici ve faydalıdır.
Youtube
YouTube’u bir Google aracı olarak görmediğiniz için affedilirsiniz – sonuçta bir video paylaşım sitesi, bir sosyal ağ ve kendi başına bir arama motorudur – ancak Google’a aittir ve yararlı bir araçtır birçok web sitesi için.
Videolarınızı web sitenizde barındırmaya kıyasla web sitenize gömmek için YouTube’u kullanmanın başlıca avantajı alandır. Video çok yer kaplıyor. Google’ın sunucularında saklayarak, diğer içerikler için yer kazanabilirsiniz. YouTube’u, video açıklamalarında siteye bağlantılar sağlayarak ve yorumlar bölümünde onlarla etkileşim kurarak YouTube’u web sitenize çekmek için bir araç olarak da kullanabilirsiniz. dezavantaj? YouTube tarafından barındırılan tüm videolarınız YouTube’un hizmet şartlarına uygun olmalıdır.
Sayfa Hızı Bilgileri
Hızlı yükleme süreleri, kullanıcı deneyimi açısından çok önemlidir: Yavaş yüklenen bir web sitesi, kullanıcıya bozuk, donmuş veya etkin değilmiş gibi görünebilir ve kullanıcı, daha onunla etkileşime girmeye çalışmadan siteyi terk edebilir. Ya da sinir bozucu olacak kadar yavaş bulabilir ve sadece pes edebilirler. Bu çok kısa ziyaretler Google tarafından not edilir ve SERP sıralamalarınızı etkileyebilir – mümkün olduğunca bunlardan kaçınmak en iyisidir.
Google PageSpeed Insights, yükleme hızı sorunlarını ve yavaşlamaları kontrol etmenin hızlı ve kolay bir yoludur. Bir alana bir bağlantı yapıştırın, Analiz Et düğmesine tıklayın ve Google’ın size çeşitli yükleme hızı metriklerinin ayrıntılı bir analizini ve düzeltilmesi gereken olası sorunlar hakkında bir rapor yayınlamasını bekleyin.
Google AdSense
Google AdSense, reklamverenler ile web sitesi operatörleri arasında reklam alanı sunan bir aracıdır. Google AdSense’i web sitenize eklemeyi seçerseniz, esas olarak dış kaynaklı reklam yönetimi elde edersiniz: Tek yapmanız gereken, bir reklam widget’ı ayarlamak ve gelir geldikçe arkanıza yaslanmak. web sitenizden para kazanma.
Yine de iki önemli dezavantaj var: örneğin reklam alanı satıyorsanız, web sitenize bir reklam yerleştirmenin maliyetini belirlemezsiniz. Fakat o zaman tüm işi yapmanız gerekir ve siz web sitenizde hangi reklamların görüneceği üzerinde herhangi bir kontrole sahip olmayacaktır.
Google Workspace
Burası biraz meta aldığımız yer. Google Workspace (eski adıyla Google Apps), WordPress kullanıcılarına hiçbir şekilde uyacak şekilde tasarlanmış bir araç değildir, hatta bir web geliştirme aracı da değildir. Bununla birlikte proje yönetimini, çalışma belgelerine uzaktan erişimi ve işbirliğine dayalı içerik oluşturmayı kolaylaştıran bir bulut bilgi işlem ve işbirliği araçları koleksiyonudur.
Google Workspace birinci sınıf bir hizmettir ve tam olarak alacağınız özellikler seçtiğiniz fiyatlandırma planına bağlıdır. Fakat bunlar arasında her zaman güvenli iş e-postası, görüntülü toplantı desteği, bulut depolama, erişim kontrolü ve destek yer alır.
Google Drive, Dokümanlar, E-Tablolar, Slaytlar, Formlar, Takvim, Gmail
Fakat Google Workspace’in bazı özelliklerine ödeme yapmadan erişebilirsiniz: tek ihtiyacınız olan bir Google hesabıdır ve Google Drive, Google Docs, Google E-Tablolar, Google Slaytlar, Google Formlar, Google Takvim ve Gmail’e erişebilirsiniz.
Bunlar arasında belgeleri, elektronik tabloları ve sunumları depolayabilir, oluşturabilir ve paylaşabilir, anketler oluşturabilir, e-posta ve sohbet yoluyla iletişim kurabilir ve ilgili herkesi bilgilendirerek faaliyetlerinizi etkili bir şekilde planlayabilirsiniz. Hatta WordPress medya kitaplığınızı Google Drive’a bağlayabilir ve buradan medya aktarabilir, Google E-Tabloları gömebilir ve Google Formları doğrudan ziyaretçilerinize sunabilirsiniz.
Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı
Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı, Google Ads tarafından sağlanan bir araçtır. Google arama sorguları arasında en popüler olanı bulmak için anahtar kelimeleri ve anahtar kelime kombinasyonlarını test etmek için kullanabilirsiniz. Daha sonra bu verileri, içerik oluşturma sürecinizi bilgilendirmek ve web sitenizin SERP sıralamasını iyileştirmek için kullanabilirsiniz.
Google Kimlik Doğrulayıcı
Google Authenticator, herhangi bir web sitesinin güvenliğini artırmanın harika bir yoludur. Web sitenizde iki faktörlü kimlik doğrulamayı ayarlamak için kullanabilirsiniz ve kullanıcılarınız için fazladan bir güvenlik katmanı eklersiniz. Burada çok fazla ayrıntıya girmemek için, iki faktörlü kimlik doğrulamanın anahtarı, e-posta hesabı veya mobil cihaz ve Google Authenticator gibi şifreye sahip herkesin erişemeyeceği bir web sitesine giriş yapmak için başka bir yol eklemektir. sizin için sağlayabilir.
reCAPTCHA
Web sitenize güvenlik eklemenin başka bir yolu da Google’ın CAPTCHA çözümü olan reCAPTCHA’dır. CAPTCHA, Bilgisayarları ve İnsanları Ayırmak için Tamamen Otomatik Genel Turing testi anlamına gelir ve insan girdisini yazılım girdisinden ayırmak için kullanılır ve esas olarak kötü amaçlı yazılımların normal insan kullanıcıları rahatsız etmeden web sitenize erişmesini engellemek için kullanılır. CAPTCHA’yı WordPress web sitenize eklemek istiyorsanız, Google’ın sürümünü kullanabilirsiniz. Kolay ve ücretsiz.
Google Etiket Yöneticisi
Google Etiket Yöneticisi, web sitenize etiketler (bir tür kod snippet’i) eklemenin ve analitik ile diğer pazarlama araçlarından mümkün olan en iyi şekilde yararlanmanın kolay bir yoludur. Google Etiket Yöneticisi, tüm bu harici kod parçacıklarını yönetmeniz için size tek bir kontrol paneli sağlayarak Google’ın web sitenizi nasıl algıladığı üzerinde daha fazla etki sahibi olmanızı sağlar.
Google Bulut
Bulut, veri depolamayı merkezileştirmenin bir yoludur ve Google kendi Google Cloud hizmetini sürdürür. Bunun için aklımızda olan bir kullanım örneği, bulut barındırmadır: artan trafik dönemlerini telafi etmek için dinamik ölçeklendirme sağlamanın ve kullanıcı isteklerine hizmet vermek için birden çok sunucu kullanarak erişim sağlamanın bir yolu. Bunlar sizi ilgilendiren sorunlarsa, belki de WordPress web sitenizi Google Cloud’da barındırmayı düşünmelisiniz.
Google Benim İşletmem
Herhangi bir tür işletme yürütüyorsanız, muhtemelen Google My Business’ın ne olduğunu biliyorsunuzdur: Google aramalarında nasıl göründükleri üzerinde öncelikle yerel işletmelerin bir miktar etkiye sahip olmasına izin veren bir Google hizmetidir. Google Benim İşletmem sayfaları, Google kullanıcıları için bir işletme hakkında konum, çalışma saatleri, iletişim bilgileri ve diğerleri gibi önemli bilgileri listeleyen online bir profil olarak görünebilir. Google My Business’ı WordPress ile entegre etmek, Google My Business sayfalarını web sitenizde görüntülemenizi sağlar ve otomatik güncellemeler ve bildirimler gibi başka birçok entegrasyon seçeneği sunar.
Google Haritalar
Google Haritalar, açıklayıcı bir ada sahip bir hizmettir. İşletmenizi kelimenin tam anlamıyla haritaya koymanın en hızlı ve en popüler yollarından biridir. Herhangi bir WordPress web sitesi için Google Haritalar eklentisi sıkıntısı yoktur, Google Haritalar’ın stil seçenekleri ise bir haritayı hemen hemen her web sitesi düzenine veya stiline sığdırmanıza olanak tanır.
Google Uyarıları
Hakkınızda konuşulup konuşulmadığını öğrenmenin bir yolunu arıyorsanız, herhangi bir anahtar kelime veya anahtar kelime kombinasyonu için bir bildirim sistemi kurmak üzere Google Alerts’i kullanabilirsiniz. Bu şekilde, marka adınız veya ilgili herhangi bir konu bir Google aramasına konu olduğunda bir e-posta alırsınız.
Google ile Düşün
Think With Google (eski adıyla Google Trends), Google Alerts’in bir nevi tersidir: ilgilendiğiniz bir arama yapıldığında sizi bilgilendirmek yerine, internetin belirli bir alanındaki veya bölümündeki kullanıcılar için hangi konuların önemli olduğunu bilmenizi sağlar. kullanıcı popülasyonu İçerik oluşturma stratejinizi ve pazarlama stratejinizi de bilgilendirmek için kullanabilirsiniz.
Google Çeviri
Makine çevirisi her geçen gün daha da iyiye gidiyor. Fakat şu ana kadar doğruluk söz konusu olduğunda insan çevirmenlerin yerine geçebilecek etkili bir çeviri değil. Yine de çoğu durumda makine çevirisi anlaşılmaz metinden daha iyidir. WordPress’te (bağlantı) dilleri değiştirmek, bir web sitesinin metninin bir kısmını değiştirir. Fakat Google Language Translator gibi bir eklenti, WordPress web sitenizin içeriğini de çevirmek için Google’ın otomatik çeviri hizmeti olan Google Translate’den yararlanır.
Konu Özeti
Gördüğünüz gibi, WordPress ve aslında genel kullanıcılar için Google araçları sıkıntısı yok. Herkesin hepsini kullanması için bir sebep yok. Örneğin kişisel bir blog gibi tek kişilik bir gösteri, ortak çalışma araçları için çok az fayda sağlarken, tamamen online bir operasyon Google Haritalar’a ihtiyaç duymaz. Bu makale, WordPress kullanıcıları için Google araç kutumuzdur. Uygun gördüğünüz gibi kullanın.