Sitenizde bir organizasyon şeması kullanarak çalışanları ve/veya ekip üyelerini görüntülemek, bir işletmeyi online olarak doğru bir şekilde temsil etmenin harika bir yoludur. Organizasyon şemaları, şirketinizin hiyerarşik yapısını düzgün ve düzenli bir şekilde sergilemenize izin vermenin yanı sıra, kullanıcıların markanın, organizasyonun veya projenin arkasındaki kişileri tanımasına yardımcı olabilir ve ekibe iyi bir giriş görevi görebilir.
Artık bir platform olarak WordPress, temel işlevselliğini genişletmek ve her türlü online işletmeye yardımcı olmak için indirilebilen, kurulabilen ve kullanılabilen birçok ücretsiz ve premium üçüncü taraf eklentiye sahiptir. Bunlar CRM eklentilerini, proje yöneticisi eklentilerini, yardım masası ve destek bileti eklentilerini ve diğerlerini içerir. Bu kategoriye giren pek çok organizasyon şeması odaklı eklenti var – ve bu sefer, bu tür mevcut en iyi eklentilerden bazılarını sergileyeceğiz. Ama önce, bu tür eklentilerin WordPress sitenize nasıl fayda sağlayabileceğine bir göz atalım.
WordPress Sitenizde Neden Bir Organizasyon Şeması Eklentisi Kullanmalısınız?
Daha önce de belirttiğimiz gibi organizasyon şemaları, ekibinizi veya şirket üyelerinizi sorunsuz ve profesyonel bir şekilde sergilemenizi sağlar. Bunu yaparak, ziyaretçilerinizin ve/veya yeni çalışanlarınızın ekibinizin üyeleri, iş pozisyonları, atandıkları görevler vb. hakkında daha fazla bilgi edinmelerini sağlarsınız. Bir organizasyon şemasıyla, yalnızca yöneticiler ve ekip liderleri değil, tüm personeliniz hakkında bilgi verebilir, işiniz çevresinde tanıdık ve ortak bir ortam yaratabilirsiniz. Bu aynı zamanda, yeni ekip üyeleri (veya potansiyel müşteriler) için, böyle bir ihtiyaçları varsa üyelerden herhangi biriyle iletişime geçmeleri için harika bir fırsattır.
Ve bunun çoğunu bir personel listesiyle de yapabilirken, organizasyon şemaları şirket yapısının ayrıntılı bir grafik sunumunu sunar. Diğer bir deyişle, şirket içindeki tüm ilişki ve sorumluluklar görsel olarak düzgün, hiyerarşik bir şekilde aktarılacaktır. Ve insanlar sadece genel olarak grafik ekranları izlemeyi sevmiyor, aynı zamanda bu aynı zamanda en karmaşık şirket hiyerarşilerini bile sergilemek için harika bir fırsat. Ve bunu doğrusal bir şekilde yapmak yerine tek bir grafik kullanarak yapmak her zaman daha iyidir.
Tüm ekip üyelerinizi bir kuruluş şeması kullanarak sergileyerek, boyutu veya türü ne olursa olsun işinizin daha “insan” tarafını ortaya çıkarırken profesyonelliğinizi sergilemek için mükemmel bir fırsatınız olur. Yani, WordPress sitenize bir organizasyon şeması ekleme yeteneği ile gelen eklentiler, genellikle ekip üyelerinin bir resmini ekleme seçeneği de sunar. Ve çalışanlarınızın resimlerini sergilemek, bir markayı insancıllaştırmanın ve kullanıcıların markada daha iyi yankı uyandırmasını sağlamanın her zaman harika bir yoludur. Hatta online bir şey satmayı planlıyorsanız, insanlar daha çok yüzlerini gerçekten görebildikleri kişilerden satın almak isteyeceklerdir. Basitçe söylemek gerekirse, insanlar bir markaya gerçek bir yüz eklendiğinde daha fazla güvenme eğilimindedir.
WordPress siteniz için kaliteli bir organizasyon şeması eklentisi bulmak istiyorsanız, bu makale tam size göre. Hem ücretsiz hem de premium seçenekler dahil olmak üzere, web’de bulunabilecek en iyi seçeneklerden bazıları şunlardır:
-
Wpdevart’a Göre Organizasyon Şeması
-
Basit Organizasyon Şeması
-
WP Takım Gösterimi
-
Clicface Organi
-
Mindfusion’dan Organizasyon Şeması WordPress Eklentisi
-
Bonus: WordPress Takım Widget’ı ve Bloku
Wpdevart’a Göre Organizasyon Şeması
Wpdevart’ın Organizasyon Şeması, WordPress sitenizde basit organizasyon şemaları oluşturmak söz konusu olduğunda harika bir seçenektir. Ücretsiz olarak indirip kullanabilir ve sınırsız tema ve öğe ekleme, bir resim ekleyip her öğe için farklı bir tema seçme, tablolardan herhangi birini çoğaltma vb. özelliklere anında erişebilirsiniz. Diğer şeylerin yanı sıra, kuruluş şemanızın arka plan rengini ve kenarlık yarıçapını değiştirebilecek ve mobil görünüm yerine yatay kaydırma ekleyebileceksiniz. Ya da daha da fazla işlevsellik istiyorsanız, premium sürüme yükseltebilir (Kişisel lisans için 20 ABD dolarından başlayan fiyatlarla) ve tamamen özelleştirilebilir öğeler, başlığınızın ve açıklamanızın yazı tipi ailesini değiştirme, kenarlığı değiştirme gibi özelliklere erişebilirsiniz. öğelerinizin stilleri ve arka plan rengi vb.
Eklenti, son derece kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir ve WordPress’in tüm sürümleriyle uyumludur.
Basit Organizasyon Şeması
Entegre sürükle ve bırak özellikleriyle birlikte gelen Simple Org Chart, sitenizde kısa sürede sorunsuz bir şekilde grafikler oluşturmanıza olanak tanıyan oldukça sezgisel bir organizasyon şeması eklentisidir. Eklenti, bir Gravatar görüntüsünün yanı sıra bir kullanıcının görünen adını görüntülemenizi sağlar. Eklenti yaratıcıları ayrıca, daha da fazla çalışan/üye bilgisi eklemenizi sağlayacak bir şablon sistemi eklemeyi planlıyor.
WP Org Chart Pro’ya yükseltirseniz, aynı zamanda (her biri farklı kullanıcı seti ve departmanlara sahip) birden çok çizelge oluşturma, her bir kullanıcıyı ayrı ayrı düzenlemek yerine kullanıcıları doğrudan ayarlar alanından düzenleme, herhangi bir grafiği yazdırma seçeneği de elde edeceksiniz. ön uçtan veya yönetici alanınızdan ve daha fazlası. Hatta grafiğinizi sıfırlamadan grafiğin en üstündeki kişiyi değiştirebileceksiniz.
Eklenti, kutudan çıkar çıkmaz tamamen duyarlıdır ve kullanımı oldukça basittir.
WP Takım Gösterimi
Daha karmaşık seçeneklere sahip bir eklenti arıyorsanız, WP Team Display eklentisi sizin için mükemmel bir seçim olabilir. Bu kuruluş şeması eklentisi, bir düzenleyici düğmesi yardımıyla bir ışık kutusu açmanıza ve grafiğinizi oluşturmaya başlamanıza olanak tanır. Üye resimlerini ekleyip yönetebilecek, istediğiniz temayı seçebilecek, bir çalışma pozisyonu ve her üye için isim ve açıklama ekleyebileceksiniz. Kısacası, ekip üyelerinizin profesyonel ve bilgilendirici çizelgelerini kolaylıkla oluşturabilecek ve bunu yapmak için ihtiyacınız olan tüm seçeneklere sahip olacaksınız.
Hatta her grafik için ayarlanabilen 4 duyarlı tema elde edersiniz. Hatta daha büyük grafikler için bir yakınlaştırma özelliğini etkinleştirebilirsiniz. Wp Team Display’in harika bir yanı da çizelgelerin sayıca sınırlı olmaması ve aynı sayfada kolayca birden fazla çizelge oluşturabilmenizdir.
Bu eklenti birinci sınıftır ve 29 ABD Doları karşılığında satın alınabilir (6 aylık ek destekle birlikte).
Clicface Organi
Clicface Organi, WordPress organizasyon şemalarınızı oluşturmak için kullanabileceğiniz ücretsiz bir eklentidir. Eklenti, sürükle ve bırak özelliği ve bir ışık kutusu özelliği (çalışan ayrıntılarını yeni bir pencerede görüntülemenize olanak tanır) gibi seçeneklerin yanı sıra, grafiğinize 10 adede kadar çalışan eklemenize ve etiketler oluşturmanıza olanak tanır. Çalışanlarınızla ilgili eklemek istediğiniz herhangi bir şeyi eklemek için bu etiketleri kullanabilirsiniz.
Bu eklentinin aynı şirket tarafından yapılan Clicface Trombi adlı başka bir eklenti ile birlikte kurulması gerektiğini unutmamalıyız (her iki eklentinin de kullanımı tamamen ücretsizdir). Yani, Clicface Organi, organizasyon şemaları oluştururken Clicface Trombi eklentisinin çalışan veritabanını kullanır. Her şeyin sorunsuz çalışması için önce Clicface Trombi eklentisini yükleyip etkinleştirmenizi ve ardından aynı işlemi Clicface Organi eklentisi için tekrarlamanızı öneririz.
Bununla birlikte her iki eklenti de oldukça sezgisel ve kullanımı basittir, bu yüzden ne tür bir şirket için ihtiyacınız olursa olsun, çalışanlarınızı ekleyebilir ve kuruluş şemanızı kolaylıkla oluşturabilirsiniz. Genel tavsiye, çalışan veri tabanınızı Clickface Trombi kullanarak oluşturmanız ve ardından organizasyon şemalarınızı Clicface Organi ile oluşturmaya devam etmenizdir. İkinci eklenti, çalışanlarınız hakkında eklediğiniz verileri öncekinden çekecektir.
Mindfusion’dan Organizasyon Şeması WordPress Eklentisi
Mindfusion’ın Org Chart eklentisi, size (ve web sitesi kullanıcılarınızın) WordPress sitenizde organizasyon şemaları oluşturmanıza ve düzenlemenize olanak tanır. Sınırsız sayıda çalışan ve düzey oluşturabilecek, kullanıcıların hiyerarşiyi JSON dosyaları olarak kaydetmesine, farklı sayfalara farklı türde grafikler eklemesine vb. izin vereceksiniz. İsterseniz, salt okunur olarak ayarlanmış grafikler de oluşturabileceksiniz (bu ayarı etkinleştirirseniz, kullanıcılar herhangi bir düğümü değiştiremez, düzenleyemez, ekleyemez veya kaldıramaz) veya yazdırabilirsiniz herhangi biri.
Org Chart WordPress eklentisini ücretsiz olarak kullanabilirsiniz ancak dilerseniz bir lisans dosyasının yolunu girerek premium sürümü de açıp kullanabilirsiniz. Eklentinin sitesinde lisans sözleşmesi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Bonus: WordPress Takım Widget’ı ve Bloku
Artık bir organizasyon şemasını hızlı ve zahmetsizce görüntülemek için birkaç mükemmel araç gördüğümüze göre, sizinle harika bir bonus ipucu paylaşmak istiyoruz. Elementor için WordPress Team widget’ını veya bir Gutenberg kullanıcısıysanız WordPress Team Gutenberg bloğunu kullanarak personelinizi gerçekten profesyonel bir şekilde görüntülemek için tam olarak bir tablo olmayan bir ekip ekranı kullanabilirsiniz.
Bu çözümlerin her ikisi de daha geniş bir eklenti/blok kitaplığı içinde gelir ve yaratıcılığınızı serbest bırakmanıza ve sayfalarınıza modern, şık ve şık bir görünüm vermenize olanak tanır. Biraz yaratıcılıkla, otomatik olarak olmasa da takım görünümünüzü bir tablo halinde düzenleyebilirsiniz. Bununla birlikte hem Elementor widget’ının hem de Gutenberg bloğunun kurulumu son derece kolaydır ve en ince ayrıntısına kadar özelleştirilebilirler. Fotoğrafları, simgeleri veya avatarları, sosyal bağlantıları, fareyle üzerine gelindiğinde bilgileri ve çok daha fazlasını görüntüleyebilirsiniz.
Bu yüzden ister organizasyon şeması yerine ister yanında (belki de en iyisi olan) bir ekip widget’ı/blog kullanıyor olun, markanız önemli bir fayda sağlayacaktır.
Konunun Özeti
Kuruluş şeması eklentileri, markasını insanlaştırmayı amaçlayan herhangi bir online işletmeye harika bir katkı olabilir. WordPress sitenizde bir organizasyon şeması oluşturarak, tüm potansiyel müşterileriniz, ortaklarınız ve hatta yeni personeliniz ve çalışanlarınız, herhangi bir kullanıcı veya çalışan hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve onlarla iletişim kurabilir. Ek olarak işletmenizin aynı anda daha ulaşılabilir ve profesyonel görünmesini sağlayacaksınız, bu nedenle yukarıda önerdiğimiz eklentilerden birini kullanmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. Listemizdeki tüm organizasyon şeması eklentileri, personelinizi veya çalışan bilgilerinizi düzgün bir şekilde görüntülemek için gereken tüm özelliklerle tam donanımlı olduğundan, hangi eklentiyi seçerseniz seçin yanlış bir seçim yapmazsınız. Tüm seçeneklere dikkatlice bir göz atın, gereksinimlerinize en uygun eklentiyi seçin ve grafiklerinizi oluşturmaya başlayın.