Her zaman alakalı ve yüksek kaliteli blog gönderileri yazmanızı sağlamanın yanı sıra, iyi biçimlendirme, içeriğinizi okunabilir, popüler ve ilgi çekici hale getirme konusunda da uzun bir yol kat edebilir. Sonuçta, makalelerinizi ne kadar iyi yazarsanız yazın veya alanınızda ne kadar uzman olursanız olun, hedef kitlenizin söz konusu içeriği kolayca sindirmesini ve hatta farklı metin parçalarını atlamasını sağlamazsanız, tüm sıkı çalışmanız boşa gidecektir. hiçbir şey için. Neyse ki, WordPress biçimlendirmesinin tam olarak yardımcı olabileceği yer burasıdır.
Varsayılan WordPress Gutenberg düzenleyicisi, gönderilerinize uygun biçimlendirme eklemeyi oldukça kolaylaştırır. Bunun nedeni, her türlü biçimlendirme stilini ve tekniğini tamamen kolaylıkla eklemenizi sağlayacak bloklara sahip olmasıdır. Bu sefer, WordPress gönderilerinizi okumayı kolaylaştıracak ve rakipleriniz arasında öne çıkmanıza yardımcı olacak şekilde biçimlendirmek için yapabileceğiniz farklı şeylere odaklanacağız.
İşte buradalar:
-
Daha Küçük Paragraflar Oluşturun
-
İçeriğinizi Daha Okunabilir Hale Getirmek için Başlıklar ve Alt Başlıklar Kullanın
-
Madde İşaretlerini ve/veya Listeleri Kullanın
-
Metninize Kalın ve İtalik Ekleyin
-
Blok Alıntıları Tanıtın
-
WordPress Biçimlendirmenizi Başka Bir Seviyeye Taşımak için Görüntüler Ekleyin
-
WordPress Yazılarınızı Biçimlendirmek İçin Yapabileceğiniz Diğer Şeyler
Daha Küçük Paragraflar Oluşturun
Daha önce de belirttiğimiz gibi, gönderilerinizi biçimlendirmek büyük ölçüde onları daha düzenli, temiz ve genel olarak daha okunabilir hale getirmeyi amaçlar. Ve bu hedefi gerçeğe dönüştürmenin, paragraflarınızın gereksiz yere uzun olmadığından emin olmaktan daha iyi bir yolu yoktur. Büyük paragraflar görsel olarak çekici olmamakla kalmaz, aynı zamanda okuyucuların kafasını karıştırabilir ve makalelerinize göz atarken kendilerini bunalmış hissetmelerine neden olabilir – özellikle de aşina olmadıkları bir konu hakkında okuyorlarsa.
Okuyucular için işleri kolaylaştırmak ve gönderilerinizi potansiyel olarak tamamen terk etmelerini önlemek için, (mümkünse) 3 ila 5 satırdan fazla olmayan kısa ve öz paragraflar oluşturmanızı öneririz. Hatta her paragrafta yalnızca bir konudan bahsetmeyi deneyebilir ve paragrafınızın karışık uzunlukta en fazla üç ila beş cümle içerdiğini görebilirsiniz (bazı cümleler daha uzun olabilir, diğerleri gözle görülür şekilde daha kısa olabilir, vb.).
Tabii ki, her zaman aşırı kırpılmış paragraflara bağlı kalmak zorunda değilsiniz. Ne de olsa uzunlukları, eldeki konuya ve genel gereksinimlerine de bağlı olabilir (yani, daha kapsamlı olmanız gerekiyorsa). Yine de, bu stratejilerin çoğunu birleştirerek ve ölçülü tutarak mümkün olan en iyi sonuçları elde edebilirsiniz.
İçeriğinizi Daha Okunabilir Hale Getirmek için Başlıklar ve Alt Başlıklar Kullanın
Başlıklar ve alt başlıklar (H1, H2, H3, vb.), içeriğinizi düzenli bölümlere ayırmaya ve kullanıcıların gönderilerinizi daha iyi anlamalarına yardımcı oldukları için harikadır. Hatta blog içeriğinizi taranabilir ve daha kolay okunabilir veya gözden geçirilebilir hale getirmeye yardımcı olabilirler. Bu başlıklar, hem kullanıcılara hem de arama motorlarına gönderilerinizin ne hakkında olduğunu gösterir ve bazı önemli noktalarını vurgulayarak aynı anda daha arama motoru ve kullanıcı dostu görünmelerine yardımcı olur.
Bu yüzden metniniz boyunca gerekli gördüğünüz her yerde (ve her yerde) başlıklara ve alt başlıklara yer verdiğinizden emin olmalısınız. Genel kural, bunları her 300 kelimeden sonra denemek ve eklemektir. Fakat bu kural mutlaka değişmez değildir. Daha çok, metninizin genel olarak daha temiz ve okunabilir görünmesini sağlamak için kullanabileceğiniz bir kıyaslamadır. Fakat sizin için doğal görünüyorsa, 300 kelimelik işarete ulaşmadan önce (veya sonra) başlıklar ekleyebilirsiniz. Alternatif olarak monotonluğu kırmak için resimler (veya diğer görsel içerik biçimleri) ekleyebilirsiniz. Fakat daha sonra buna daha fazla değineceğiz.
H1 gibi başlıkların gönderi başlıkları için kullanıldığını, H2’nin genellikle ana gönderi bölümleri için kullanıldığını, H3’ün ise genellikle alt bölümler için ayrıldığını ve H2 etiketlerinizi daha fazla bölmeyi amaçladığını unutmayın. Neyse ki, SEO’nuzu ve genel okunabilirliğinizi geliştirmek için başlık etiketlerini kullanmak WordPress’te kolaydır. Bu etiketler, önemi ve farklı başlık ve alt başlık türlerini belirtmek için WordPress içeriğinize nasıl dahil edeceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için, aynı konudaki makalemize göz atmanızı öneririz.
Madde İşaretlerini ve/veya Listeleri Kullanın
İçeriğinize madde işaretleri veya listeler eklemek, içeriğinizi düzenli bir şekilde özetlemenin denenmiş ve doğru bir yoludur.
Bunları kullanmanın faydalarını açıklamak (ve bunların uygulamada ne kadar yararlı olabileceğini size göstermek) için bu bölümde madde işaretleri kullanacağız:
-
Madde işaretleri ve/veya listeler, içeriğinizin daha temiz, daha gösterişli ve daha okunabilir görünmesini sağlayabilir.
-
Bunları kullanmak, tamamen kolaylıkla ilgili bilgi parçalarına dikkat çekmenize yardımcı olabilir.
-
Sonuç olarak madde işaretleri ve listeler, içeriğinizin daha iyi öne çıkmasını sağlar ve okuyucular tarafından daha kolay anlaşılır ve daha kolay anlaşılır hale getirir.
Bu yüzden kullanıcılara ilgili bazı gerçekler, veriler veya istatistikler sağlamak istediğinizde veya yalnızca eldeki bir konuyla ilgili belirli özellikleri (örneğin, belirli bir yöntemin, ürünün, stratejinin vb. avantajları veya dezavantajları) listelemek istediğinizde. , listeler veya madde işaretleri, gidilecek yoldur. Paylaştığınız tüm bilgileri kısa ve öz tuttuğunuzdan ve her noktanın okuyucularınız için değer sağladığından emin olun.
Metninize Kalın ve İtalik Ekleyin
İçeriğinizin en önemli noktalarını vurgulamanın ve okunabilirliğini artırmanın bir başka harika yolu da kalın ve italik yazılar kullanmaktır. Gönderilerinizde bu biçimlendirme stilini kullanarak, aynı görünen paragrafların sıkıcılığını kırabilir ve tabiri caizse metninizin biraz daha dinamik görünmesini sağlayabilirsiniz.
Paragraflarınızda kalın ve italik biçimlendirmeyi kullanmanın birçok farklı yolu vardır. Örneğin belirli kelimeleri, cümleleri ve hatta tüm cümleleri seçip kalınlaştırabilirsiniz. Bu durum önemli ve/veya alışılmadık terim ve tanımları vurgulamak, eğitimlerdeki bazı önemli adımları vurgulamak, bir ürünün belirli özelliklerini açıkça işaretlemek, farklı ipuçlarına ve tavsiyelere dikkat çekmek için yapılabilir ve liste uzayıp gider.
Benzer şekilde italik yazılar, alıntıları, yabancı sözcükleri, çeşitli başlıkları (kitaplar, filmler vb.) vurgulamak, nasıl yapılır makalelerindeki belirli adımları vurgulamak için harikadır (ör. “X’i tıklayın” veya “”Y” adlı seçeneği seçin) ), ve dahası.
Konu Özeti, blog yazılarınızda belirli noktaları ve alanları vurgulamak için bu iki tür biçimlendirmeyi nasıl kullanabileceğiniz konusunda herhangi bir sınırlama yoktur. Hatırlamanız gereken tek şey, hem kalın hem de italik yazıları ölçülü kullanmaktır, çünkü bunların aşırı kullanılması ters etki yapabilir ve okuyucuları açıkça rahatsız edebilir.
Blok Alıntıları Tanıtın
Metninize bir blok alıntı etiketi eklemek, önemli bir alıntı veya okuyucularınızla paylaşmak istediğiniz önemli bir bilgi parçasına vurgu işlevi görebilir. Bunun da ötesinde, blok alıntılar, görsel olarak daha çekici ve büyüleyici görünmesi için bazı şeyleri karıştırmanıza ve metninize biraz çeşitlilik katmanıza yardımcı olabilir. Bu şekilde, okuyucular alıntıları metnin geri kalanından ayırt edecekler, bu da onlara yalnızca söz konusu bilgiyi “depolamalarına” ve daha kolay hatırlamalarına yardımcı olabilir.
Şimdiye kadarki tüm WordPress formatlama türlerinde olduğu gibi, blok alıntı özelliğinin kullanımı kolaydır. Yapmanız gereken tek şey, Blok ekle (+) düğmesine basmak, bir Alıntı bloğu bulmak ve ardından uygun gördüğünüz herhangi bir yere eklemek. Emrinizde daha fazla seçeneğe sahip olmak ve benzersiz ve şık blok alıntılar oluşturmak istiyorsanız, WordPress Addons for Elementor adlı eklentimizi ve onun çok yönlü Blockquote widget’ını kullanabilirsiniz. Daha fazlasını öğrenmek için, WordPress’te blok alıntılar ekleme hakkındaki makalemize göz atmanızı öneririz.
Son olarak kitlenizin okuma akışını çok fazla bozmamak için blok alıntılar kullanarak aşırıya kaçmadığınızdan emin olun. Elbette bu, metninizin uzunluğuna da bağlı olabilir. Fakat makale başına iki ila üçten fazla blok alıntı kullanmamaya çalışın.
Resim Ekleyin ve WordPress Biçimlendirmenizi Başka Bir Seviyeye Taşıyın
Yukarıda belirtilen biçimlendirme stratejilerinin yanı sıra, blog yazılarınıza uygun bazı görseller eklemeyi de unutmamalısınız. Bazı araştırmalar, insanların okuduklarının %20’sini hatırladıklarını. Fakat gördüklerinin %80’e kadarını hatırladıklarını gösteriyor; tam da bu nedenle alakalı görseller eklemek, içeriğinizi bir bütün olarak daha okunabilir ve iyi biçimlendirilmiş hale getirmede önemli bir faktör olabilir. Birçok pazarlamacının gönderilerine kaliteli ve alakalı görseller eklemesinin nedeni de budur.
Makalelerinize dahil etmek için güzel resimler bulmanıza yardımcı olabilecek harika stok fotoğraf web siteleri olsa da, stok fotoğraflar görsel içerik stratejinizin her şeyi demek değildir. Resimler, sizin (veya ekibinizin) çektiği, eldeki konuyla ilgili ekran görüntülerinden veya fotoğraflardan herhangi bir şeyi içerebilir. Bunlar ayrıca, farklı bölümleri ve alt bölümleri daha fazla açıklama ve bunları okuyucularınıza görselleştirme amacına sahip farklı çizelgeler, grafikler, haritalar ve diyagramlar içerebilir.
İçeriğinize en mantıklı görünecek şekilde resimler eklemenizi ve dağıtmanızı öneririz. Örneğin stok fotoğraflarınızı başlıkların ve alt başlıkların altına (bizim yaptığımız gibi) tanıtabilir veya paragrafların arasına veya ortasına (mantıklıysa) bir resim ekleyebilirsiniz. Eklediğiniz resimlerin anlamlı olduğundan ve hedef kitlenize sunduğunuz içeriği zenginleştirme amacına hizmet ettiğinden emin olun.
WordPress Yazılarınızı Biçimlendirmek İçin Yapabileceğiniz Diğer Şeyler
WordPress kullanıcı dostu bir CMS olduğundan, içeriğinize çekici ve uygun biçimlendirme ekleme yetenekleri hemen hemen sınırsızdır. Bu yüzden şimdiye kadar bahsettiğimiz daha standart WordPress biçimlendirme yollarından bazılarının yanı sıra, örneğin paragraf girintileri gibi şeyleri de dahil edebilirsiniz. Paragraf girintisi kullanmak, makalelerinizdeki belirli paragrafları vurgulamanıza yardımcı olabileceği gibi, satırları olduğundan daha kısa göstererek belirli bir görsel kalite sağlayabilir.
Yapabileceğiniz başka bir şey de, vurgulama özelliğini kullanarak metninizin önemli kısımlarını vurgulamaktır. WordPress’te metin vurgulama, yalnızca Gutenberg’in Paragraf bloğu kullanılarak yapılabilirken, bu görev için WordPress Addons for Elementor eklentisinin Vurgulanan Metin widget’ını denemenizi öneririz. Bu widget, bu biçimlendirme tekniğinden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacak bazı harika özelleştirme ve stil seçenekleriyle birlikte gelir. Bunlar metin ve arka plan renklerini tüm ayrıntılarıyla değiştirme, tipografiyi ayarlama, dolguları ayarlama ve çok daha fazlasını içerir.
Biçimlendirin!
Okuyucuların gönderilerinizi nasıl göreceğini etkilemek için yapabileceğiniz pek çok farklı şey olsa da, kalıcı bir izlenim bırakmak söz konusu olduğunda içeriğinizin biçimlendirilme şekli önemli bir rol oynayabilir. Blog gönderilerinizi öne çıkarmak için yukarıda bahsettiğimiz WordPress biçimlendirme ipuçlarının ve stratejilerinin tümü olmasa da çoğunu dahil etmenizi önemle tavsiye ederiz. Bu yüzden unutmayın – daha küçük, özlü paragraflar oluşturun, kalın, italik ve blok tırnak kullanın (ancak aşırıya kaçmayın), madde işaretleri ve listeler kullanın ve farklı türde başlıklar ve alt başlıklar kullanarak bölümleri ayırmayı unutmayın. Hatta içeriğinizin her yerinde uygun görünen yerlere yüksek kaliteli görüntüler eklemeyi unutmayın. Ve unutmayın – denge anahtardır.