WordPress söz konusu olduğunda, WooCommerce, diğer tüm e-Ticaret çözümlerinden üstün olan bir eklentidir. WordPress’teki tüm online mağazaların neredeyse %94’üne ve en iyi bir milyon e-Ticaret web sitesinin %26’sına güç sağlar. Shopify ise WordPress dışındaki web siteleri için son derece popüler bir platformdur ve ilk bir milyon online mağazada %20’lik bir paya sahiptir. Her iki çözüm de hem uzmanlar hem de kullanıcılar tarafından e-Ticaret platform pazarının mutlak liderleri olarak görülüyor, bu da WooCommerce ve Shopify ikilemini çözmeyi oldukça zorlaştırıyor.
Zor ya da değil, bu makalede yapmaya çalıştığımız şey bu, bu yüzden yepyeni online mağazanız için hangi platformu seçeceğinizi merak ediyorsanız, ikisi arasında seçim yapmak için bazı temel kriterleri incelerken bizi izlemeye devam edin. :
-
Kullanım kolaylığı
-
Kolaylık
-
Maliyetler
-
Özellikler ve İşlevler
-
Tasarım Yönleri
-
SEO
-
Pazarlama araçları
-
Destek
-
Güvenlik
-
Ödeme ve Kargo Özellikleri
-
Envanter yönetimi
-
Nihai Karar
Kullanım kolaylığı
Bir aracın kullanımının kolay olup olmadığı, doğası gereği öznel bir konudur, çünkü hepimiz farklı düzeylerde yeterlilik, eğilim ve bilgiye sahibiz. Yine de, kullanım kolaylıkları göz önüne alındığında WooCommerce ve Shopify arasında seçim yapmak söz konusu olduğunda söylenecek birkaç şey var.
Öncelikle WooCommerce’in WordPress için bir e-Ticaret eklentisi, Shopify’ın ise bağımsız bir platform olduğunu anlamak gerekiyor. Halihazırda WordPress konusunda yetkinseniz, WooCommerce’i benimsemek doğal ve sorunsuz bir şekilde gelecektir, bu nedenle bu, eklentinin lehine olan bir noktadır.
Öte yandan, herhangi bir platformda bir web sitesi, herhangi bir tür web sitesi çalıştırma konusunda tamamen yeniyseniz, hem WooCommerce hem de Shopify büyük olasılıkla oldukça benzer bir öğrenme eğrisine sahip olacaktır ve bu kesinlikle çok dik değildir. Kısacası, her iki platformda da ustalaşmak nispeten kolaydır, özellikle de bazı kaliteli rehberlikle.
Şimdi, bir mağaza açmanın ne kadar kolay olduğu söz konusu olduğunda, kendi kendine barındırıldığı için Shopify’ın önemli bir avantajı var. Bunun anlamı, halihazırda bir web siteniz yoksa, Shopify her şeyi halledecektir – barındırma, alan adı, tasarım ve işlevler, her şey.
Öte yandan WooCommerce ile o kadar kolay olmayacak – bir barındırma sağlayıcısı bulmanız ve WordPress kurmanız, bir web sitesi kurmanız, eklentiyi kurmanız ve mağazayı kurmanız gerekecek.
Yani özellikle henüz web sitesi olmayan ve hızlı bir şekilde mağaza kurmak isteyen kullanıcılar için Shopify burada bir puan kazanıyor.
Kolaylık
Hangi platformun daha uygun olduğu söz konusu olduğunda durum benzer – WooCommerce veya Shopify. Yeni başlayanların çoğu için barındırma, e-Ticaret işlevleri ve tasarım içeren bir plana kaydolmak çok daha uygundur ve Shopify ile bunu elde edersiniz. Öte yandan, mevcut WordPress web siteleri, gerekli tüm e-Ticaret işlevlerini ücretsiz olarak elde etmek için WooCommerce eklentisiyle kolayca genişletilebilir.
Her durumda, bu platformların her ikisinin de en popüler ve yaygın olarak kullanılan e-Ticaret çözümlerini temsil etmesinin iyi bir nedeni vardır – her iki durumda da bir online mağaza kurmak temelde sıfır çaba gerektirir ve nispeten hızlı bir şekilde yapılabilir, bu da kullanıcıların doğrudan satış yapmaya ve gelir elde etmeye başlamasına olanak tanır uzak. Tabii ki, sadece bir mağaza kurmak, paranın otomatik olarak akacağı anlamına gelmez – optimizasyon, pazarlama ve benzeri açılardan hala yapılacak işler var. E-Ticaret lansman öncesi kontrol listesi uzun değildir ve fazla zaman da almaz.
Maliyetler
Bu zor bir şey. Kağıt üzerinde WordPress ücretsizdir ve WooCommerce de öyle. Fakat hosting ve alan adınız yoksa, bazı masraflar olacaktır.
Öte yandan Shopify, farklı özellik katmanları içeren ancak tümü halledilmiş barındırma ile birlikte gelen bir dizi plan sunar.
Kısacası, web sitenizi zaten bir yerde barındırıyorsanız, ücretsiz olduğu için (en azından temel haliyle) WooCommerce daha ucuz bir çözümdür. Fakat kelimenin tam anlamıyla sıfırdan başlıyorsanız, Shopify daha ucuz olabilir.
Son olarak Shopify’ın en ucuz planından daha ucuza bir barındırma planı bulmanın oldukça mümkün olduğunu unutmayalım, bu durumda bir WooCommerce mağazası en ucuz seçeneğiniz olacaktır.
Özellikler ve İşlevler
E-Ticaret pazarı oldukça rekabetçi bir pazardır, bu nedenle doğal olarak tüm oyuncular hayatta kalabilmek için mümkün olan en yüksek düzeyde özellik ve işlevsellik sunmaya çalışır. Sonuç olarak ürün sunumları eklemek ve özelleştirmek, varyasyonlar oluşturmak, yakınlaştırma seçenekleri ve daha fazlası için aynı veya benzer seçenekler kümesini sunmak için hem WooCommerce hem de Shopify’a güvenebilirsiniz. Bu sadece kutunun dışında. İlgi çekici ürün döngüleri, ışık kutuları, ek ödeme ağ geçitleri, ürün incelemeleri, AR özellikleri ve benzerleri oluşturmak gibi özelliklerin genişletilmesi söz konusu olduğunda, her iki durumda da uzantıları, eklentileri ve eklentileri kullanmak zorunda kalacaksınız.
Bir WordPress aracı olan WooCommerce ile ilgili harika olan şey, mağazanızın işlevselliğini genişletmenize yardımcı olacak harika eklentiler oluşturan harika bir topluluğun olmasıdır. Ve birçoğu ücretsiz. Ürün paketi eklentileri, mağazanızı katalog moduna dönüştürmek için eklentiler, ürün filtresi ve ürün rozeti eklentileri ve çok daha fazlası var.
Ek olarak WooCommerce, satıştan dönüştürmeye, nakliyeye, teslimata ve sipariş karşılamaya kadar her şey için çok çeşitli resmi uzantılar sunar. Fakat yine de, 200’den fazla uygulama veya eklenti içeren App Store aracılığıyla Shopify da öyle.
Özellikler ve işlevler söz konusu olduğunda WooCommerce ve Shopify oyununun birbirine bağlı olduğunu söyleyebilirsiniz. Bununla birlikte WooCommerce mağazanız için premium bir WordPress e-Ticaret teması kullanıyorsanız, muhtemelen temayla birlikte gelen bazı premium, gelişmiş e-Ticaret özelliklerinin keyfini çıkarabileceğinizi ve bu kadarını kullanmak zorunda kalmayacağınızı unutmayın. işlevsellik olarak eklentiler ve uzantılar zaten dahil edilecektir.
Tasarım Yönleri
İyi mağaza tasarımı, satış kriterlerinize ulaşmak için inanılmaz derecede önemlidir. Bu sadece estetikle ilgili değil – iyi yapıldığında, e-Ticaret tasarımı, müşterilerinizin geri gelmesini sağlayan keyifli, kolaylaştırılmış bir alışveriş deneyimi yaratarak ziyaretçilerinizi nazikçe ve göze çarpmadan alışveriş sepetine ve ödeme sayfalarına doğru itebilir.
Elbette mağazanızı kendiniz tasarlamak zorunda değilsiniz. İsterseniz yapabilirsiniz. Fakat zamanınız veya kaynaklarınız yoksa, her iki platformun sunduğu birçok temadan birini kullanabilirsiniz. Daha önce online mağazalar için premium WordPress temalarından bahsetmiştik. Bu temalar, moda mağazası temaları veya teknoloji mağazaları gibi nişlerde genelleştirilebilir veya özelleştirilebilir.
Shopify’a gelince, platform aynı zamanda çok daha az sayıda da olsa çok çeşitli iyi tasarlanmış temalara sahiptir. Mağazanızın tasarımına gerçekten yatırım yapmak istiyorsanız premium bir Shopify temasını da seçebilirsiniz. Fakat bunların oldukça pahalı olabileceğini, WordPress temalarına alışık olduğumuzdan çok daha fazla olabileceğini unutmayın.
WooCommerce ile mağazanın tasarımı temel olarak web sitesinde yüklü olan ana WordPress temasından devraldığını unutmayın. Bununla birlikte temalar genellikle en ince ayrıntısına kadar özelleştirilebilir, bu da size mağazanın görsel yönleri üzerinde çok fazla kontrol sağlar.
Son olarak bu konuda kısmi olduğumuzu ve konu tasarım ve estetik olduğunda WordPress temalarının aşılamaz olduğuna inandığımız için WooCommerce burada bir puan kazanıyor.
SEO Yönleri
SEO söz konusu olduğunda, WordPress’in kesinlikle diğer tüm site oluşturuculardan veya platformlardan üstün olduğunu hemen söylemeliyiz. Ve uzantı olarak mağaza inşaatçıları söz konusu olduğunda WooCommerce de öyle. Her şeyden önce, kutudan çıkar çıkmaz optimize edilmiştir. Arama motorlarında performanslarını artırmak için ürünlerinize meta açıklamaları ekleyebilir, başlık, alt yazı vb. optimizasyonlar yapabilirsiniz. Ek olarak farklı SEO işlevleri için çoğu ücretsiz olan tonlarca mükemmel eklenti vardır. Yoast veya RankMath’i öneriyoruz, çünkü bu eklentiler şimdiye kadarki en iyi sicile sahip ve çok sezgisel ve yeni başlayanlar için uygun. Online mağazanızı optimize etmek mutlak bir zorunluluktur ve neyse ki doğru rehberlikle fazla çaba veya herhangi bir özel uzmanlık gerektirmez.
Öte yandan Shopify, özünde SEO’nun bazı unsurlarını içerir. Fakat fazla değil – meta açıklamalar ve başlıklar ve hepsi bu kadar. Shopify App Store’da SEO konusunda yardımcı olabilecek araçlar elbette var ancak bunların sayısının WooCommerce’e kıyasla çok daha düşük olduğunu söylememiz gerekiyor.
Buradaki karar, SEO oyununuzun yerinde olduğundan emin olmak istiyorsanız, WooCommerce en iyi seçeneğiniz olmalıdır.
Pazarlama araçları
Shopify, kutudan çıkar çıkmaz işletmenizi tanıtmanıza yardımcı olacak entegre pazarlama araçları sunar. Blog oluşturma araçları, içerik pazarlaması için var. Fakat herhangi bir platformdaki hemen hemen tüm web sitelerinin blog oluşturma özellikleriyle donatıldığı düşünüldüğünde, bu oldukça basit. Fakat Shopify, Meta reklamlarınızı otomatikleştirmenize yardımcı olmak için hedefleme ve segmentasyon özellikleriyle birlikte belirli sosyal medya pazarlama araçlarıyla birlikte gelir. Hatta analitik ve pazarlama kontrol paneli araçlarına sahiptir. Diğer bir yerleşik özellik, Amazon ve eBay gibi büyük pazar yerleri ve kanallarla entegrasyondur.
WooCommerce tüm bu özelliklere yerleşik olarak sahip değildir. Bir kez daha, belirli bir pazarlama aracına ihtiyacınız olursa, bunları bazıları ücretsiz ancak çoğu ücretli olan uzantılar aracılığıyla eklemeniz gerekir.
Bu yüzden bu, Shopify’ın eve ekstra puan kazandırdığı bir alandır. Fakat etraftaki en iyi pazarlama araçlarının genellikle yine de entegre etmeniz gereken üçüncü taraf araçlar olduğu söylenmelidir.
Yardım ve Destek
Hem WooCommerce hem de Shopify, iyi ila çok iyi müşteri destek sistemlerine sahiptir. Resmi WooCommerce dokümantasyon sayfası mükemmel, iyi organize edilmiş bir kaynaktır ve ayrıca yeni başlayanlar için kullanışlı bir WooCommerce Yeni Mağaza Kılavuzu da vardır. WooCommerce inanılmaz derecede popüler bir e-Ticaret platformu olduğundan, rehberlik için danışabileceğiniz birçok destek forumu ve topluluğu vardır.
Shopify, ulaşmak için belki de daha fazla kanal sunar. Resmi yardım merkezi, yararlı eğitim videoları içeren bir YouTube kanalı, ücretsiz kurslar içeren Shopify Learn portalı ve resmi Shopify Community forumu vardır.
Güvenlik özellikleri
Ödemeleri, kişisel müşteri verilerini ve diğer hassas bilgileri ele alırken, web sitenizi olabildiğince güvenli hale getirmek istediğiniz açıktır.
Barındırma içeren hazır bir çözüm olan Shopify, başta SSL sertifikası olmak üzere bazı güvenlik özelliklerini kullanıma hazır olarak sunmayı da garantiledi. Bunu WooCommerce ile elde edemezsiniz. Fakat çok kolay ve ücretsiz olarak ekleyebilirsiniz. Ek olarak kullanabileceğiniz birkaç mükemmel SSL eklentisi vardır.
Fakat e-Ticaret güvenliği bir SSL sertifikası ile bitmez. Aslında, işlemlerinizin güvenli olduğundan ve web sitenizin bilgisayar korsanları için kolay bir hedef oluşturmadığından emin olmak için atabileceğiniz ve atmanız gereken bir dizi adım vardır. Ve WooCommerce’in bilinen bazı güvenlik açıkları olmasına rağmen, bunları düzeltmenin pek çok kolay yolu vardır.
Ödeme ve Kargo Özellikleri
Hem Shopify hem de WooCommerce, çok çeşitli ödeme ağ geçitlerini destekler. WooCommerce, Stripe, PayPal, Authorize.Net’in yanı sıra PayPence ve diğer birçok bölgesel ödeme ağ geçidini destekler. Fakat “destekler”, “kutudan çıktığı gibi” anlamına gelmez, bu da belirli ödeme ağ geçitleri için bir uzantı satın almanız gerektiği anlamına gelir.
Öte yandan Shopify, kutudan çıkan ve herhangi bir kurulum gerektirmeyen kendi ısmarlama ağ geçidine sahiptir. Hatta bir dizi başka ağ geçidini de destekler. Fakat bir sorun vardır – yalnızca Shopify Payments (yerel ağ geçidi) sıfır ücretle gelir. Diğer ağ geçitlerini kullanmak istiyorsanız ek ücret ödemeniz gerekecek ki bunun önemli bir dezavantajı olduğunu söylememiz gerekiyor.
Nakliyeye gelince, iki platform işlevsellikten yoksun değil. Her ikisi de uluslararası nakliyeyi destekler. Fakat işinizin mümkün olan en iyi deneyimi ve sorunsuz çalışması için bazı eklentiler veya eklentiler yüklemeniz gerekebilir. Shopify, FedEx, USPS, UPS gibi çoğu büyük taşıyıcıyla entegre olur…