WooCommerce’in önde gelen e-ticaret çözümü olmasının iyi nedenleri var: temel kurulum ücretsizdir ve e-ticaret ihtiyaçlarınızın çoğu için olduğu gibi tek durak noktasıdır. WooCommerce rehberimizin kanıtladığı gibi çok yönlü olmasına rağmen, bir online mağazanın ihtiyaç duyabileceği akla gelebilecek her işlevi içermez. Bu kadarı beklenir – sonuçta kimse kimsenin ihtiyaç duyabileceği her şeyi bilemez. Ve özel sipariş durumları, temel işlevlere dahil olmayan şeylerden biridir.
Bu yazıda, WooCommerce özel sipariş durumlarını ve bunların nasıl oluşturulacağını tartışacağız. Fakat nasıl yapılır’nın sulu etine dişlerimizi batırmadan önce, bir WooCommerce sipariş durumunun ne olduğuna dair eğlenceli bir bouche ile başlamak ve ardından bu işlevselliğe neden ihtiyaç duyabileceğinize dair bir ordövr ile başlamak istiyoruz. ilk yer. İhtiyacınız olan tek şeyin öğretici olduğundan eminseniz, aşağıdaki içindekiler tablosundan onu seçmekten çekinmeyin.
-
WooCommerce Sipariş Durumu nedir
-
Neden WooCommerce Özel Sipariş Durumu Oluşturun?
-
Eklenti Kullanarak WooCommerce Özel Sipariş Durumu Nasıl Oluşturulur
-
WooCommerce Özel Sipariş Durumu E-postası Nasıl Yapılandırılır
WooCommerce Sipariş Durumu nedir
Basitçe söylemek gerekirse, WooCommerce sipariş durumu, siparişin bir özelliğidir. Durum, size ve müşterinize herhangi bir siparişin ne kadar ilerlediğini bilmenizi sağlar. Bir siparişin varsayılan olarak sahip olabileceği sekiz durum vardır:
-
bekleyen ödeme – alınan ve ödenmemiş sipariş;
-
başarısız – ödeme başarısız oldu, reddedildi veya kimlik doğrulaması gerekli;
-
işleme – ödeme alındı, stok azaltıldı;
-
tamamlandı – sipariş yerine getirildi;
-
beklemede – ödeme onayı gerekli;
-
iptal edildi – sipariş yönetici veya müşteri tarafından iptal edildi;
-
iade edildi – ödeme iade edildi;
-
kimlik doğrulama gerekli – müşteriden işlem bekleniyor.
Bu durumlar çoğu e-ticaret sitesi için yeterlidir. Hatta bazılarına birçok web sitesi ihtiyaç duymayabilir. Aslında, ne kadar az olası durum olursa yöneticileriniz ve diğer personelinizin mağazayı yönetmesi o kadar kolay olur.
Fakat bazı durumlarda WooCommerce mağazanıza farklı sipariş durumları eklemeyi düşünebilirsiniz. Sonraki bölümde bazı örnekleri ele alacağız.
Neden WooCommerce Özel Sipariş Durumu Oluşturun?
Tüm işletmeler, bir ürünün resminin yanında bir fiyat listeleyip bunu bir gün diyemez. Bazı işletmeler, bir fiyat etiketine direnen mal veya hizmetler sunar. Bunlar genellikle müşterilerin benzersiz taleplerinin olabileceği veya bunu yapmak için gereken iş miktarını veya malzeme maliyetlerini değerlendirmenin zor olabileceği bu tür hizmetlerdir – başka bir deyişle, bir alışveriş yapanın genellikle sizden fiyat teklifi isteyeceği türden işler.
Belki de müşterilerinize ısmarladıkları portre resminin ne kadar ilerlediğini veya yazlık evlerinin şu anda hangi tadilat aşamasında olduğunu bildirmek istersiniz. Bu durumda, WooCommerce mağazanız için ek, özel sipariş durumları oluşturmak isteyebilirsiniz.
Eklenti Kullanarak WooCommerce Özel Sipariş Durumu Nasıl Oluşturulur
Çoğu zaman olduğu gibi, bir tema veya WooCommerce çekirdek kurulumu gibi temel bir yazılım parçasında bir işlevsellik bulunmadığında, bu eksiklik genellikle bir eklenti kullanılarak giderilebilir. Bu tanıtım için kullanacağımız eklenti, bir şekilde WooCommerce için Özel Sipariş Durumları olarak adlandırılan ücretsiz eklentidir.
Eklentiyi yükleyip etkinleştirdikten sonra, WordPress kontrol panelinizden WooCommerce/Özel Sipariş Durumlarına giderek özel bir sipariş durumu oluşturabilirsiniz.
Oradayken, bir Sipariş Durumu Başlığı ve Sipariş Durumu Fişi girebileceksiniz. Varsayımsal bir özel komisyonu temsil eden sırasıyla Devam eden Çalışma ve devam eden çalışma ile gittik. Fakat elbette kendi özel sipariş durumlarınızı istediğiniz gibi adlandırabilirsiniz. Bununla işiniz bittiğinde, Yeni Özel Sipariş Durumu Ekle’yi tıklayın.
Ve böylece, özel sipariş durumunuz tamamlandı. Diğer sipariş durumlarında yaptığınız gibi başka herhangi bir siparişe atayabilirsiniz.
WooCommerce Özel Sipariş Durumu E-postası Nasıl Yapılandırılır
Böylece bir statü oluşturdunuz. Siparişlerine yeni durum atandığında müşterilerinize bunu bildirmek de isteyebilirsiniz. Bunu bir e-posta bildirimi oluşturarak yapabilirsiniz.
Özel Sipariş Durumları ekranında kalarak, tüm durumlarınızın ekranın üst kısmındaki Oluşturulan Durumlar altında listelendiğini göreceksiniz. E-posta ayarlarına erişmek için, düzenlemek istediğiniz durum için Genişlet düğmesini tıklayın.
Daha sonra e-posta şablonunu düzenlemek için buradaki bağlantıya tıklayın.
WooCommerce eklentisinin Ayarlar bölümüne yönlendirileceksiniz ve E-posta sekmesi açılacaktır. Müşterinizin siparişlerinden biri İş devam ediyor durumuna atandığında bir e-posta almasını istiyorsanız, Etkinleştir/Devre Dışı Bırak kutusunu işaretleyin.
İlgili e-posta alanlarının geri kalanını da yapılandırabilirsiniz. Alıcı alanı varsayılan olarak Müşteri’dir. Fakat bunu tercihinize göre düzenleyebilirsiniz. Konu ve E-posta başlık alanları, varsayılan olarak sipariş numarasına bağlı genel verilere sahiptir. Fakat yanlarındaki soru işareti simgesine tıklayarak görebileceğiniz diğer değişkenleri alabilir.
E-postanıza ek içerik de ekleyebilirsiniz. Durum değişikliğini açıklığa kavuşturmak için Siparişiniz artık devam eden bir çalışmadır. Gönderildiğinde sizi bilgilendireceğiz! ama siz tabii ki istediğiniz içeriği ekleyebilirsiniz. Bu durum kullanmaya karar vermeniz durumunda bir e-posta imzası için de iyi bir yerdir.
Son olarak e-posta bildiriminiz için E-posta türünü seçebilirsiniz. Ayarlarınızdan memnun kaldığınızda, Değişiklikleri Kaydet düğmesini tıklayın.
Ayarlarınız kaydedildikten sonra müşterilerinize yeni özel sipariş durumu bildirilecektir.
Konu Özeti
Gördüğünüz gibi, WooCommerce mağazanız için özel bir sipariş durumu oluşturmak acemi kullanıcılar için bile kolay değil. Tek ihtiyacınız olan ücretsiz bir eklenti ve birkaç fare tıklaması ve artık hazırsınız. Bu yüzden kendinizin (ve daha da önemlisi müşterilerinizin) sipariş durumlarında ve bunlarla ilgili e-posta güncellemelerinde daha fazla netlik ve belirginlik kullanabileceğinizi düşünüyorsanız, artık yenilerini nasıl oluşturacağınızı ve yöneteceğinizi biliyorsunuz.