Satışların nasıl artırılacağı, her WooCommerce mağaza sahibi için sonsuz sıcak bir konudur. WooCommerce mağazanızın temelleriyle zaten ilgilendiyseniz. Fakat yine de gelirinizi artırmak için yapabileceğiniz daha çok şey olduğunu düşünüyorsanız, doğru yerdesiniz.
Ek satış ve çapraz satış, içinde bulunduğunuz sektörden bağımsız olarak sonuç getiren kanıtlanmış stratejilerdir. Ve WooCommerce zaten bazı faydalı ek satış ve çapraz satış özellikleriyle birlikte geldiğinden, dünyada olabildiğince farklı ek satış ve çapraz satış öğrenmek mantıklıdır. mümkün olduğunca çapraz satış teknikleri. Bu şekilde, WooCommerce’den maksimum düzeyde yararlanabileceksiniz.
Bu makalede, size en verimli WooCommerce ek satış ve çapraz satış tekniklerine genel bir bakış sunacağız. Fakat konuya girmeden önce, ek satış ile çapraz satış arasındaki farkı bildiğinizden emin olalım.
Şunlar hakkında daha fazlasını öğrenmek için bizi izlemeye devam edin:
-
Çapraz satış ve Ek satış arasındaki fark nedir?
-
Denenmiş ve Test Edilmiş Ek Satış ve Çapraz Satış Teknikleri
-
Akıllı Ürün Önerileri Yapın
-
Müşteriniz İçin Değere Odaklanın
-
Bir “Şimdi ya da Asla” Senaryosu Yaratın
-
Ek Satış İçin Abonelikleri Kullanın
-
Çapraz Satış ve Ek Satış Ürünlerini Akıllıca Seçin
-
Ek Satış Olarak Premium Hizmet Sunun
-
Ek Satış İçin En İyi Anı Seçin
-
Sosyal Kanıtı Kullanın
-
Paketler Halinde Alışveriş Teklif Edin
-
Satın Alma Sonrası Satış ve Çapraz Satış
-
Başarılı Ek Satışların ve Çapraz Satışların Takibi
-
Aşağı Satışı Uzun Vadeli Bir Satış Stratejisi Olarak Düşünün
Çapraz satış ve Ek satış arasındaki fark nedir?
Hem ek satış hem de çapraz satış, aynı ortalama siparişin değerini artırmak amacıyla kullanılır. Ana fark yaklaşımdadır – ek satış, müşterilerinize satın almayı düşündükleri ürünün daha gelişmiş bir sürümünü sunmak anlamına gelirken, çapraz satış, müşterileri sepetlerine koydukları ürünlerle birlikte tamamlayıcı veya ek ürünler almaya teşvik etmek anlamına gelir. .
Örneğin en sevdiğiniz ayakkabı mağazasından ayakkabı satın aldığınızda ve satıcı size onları yağışlı havadan korumak için bir ayakkabı spreyi verdiğinde, bu bir çapraz satış girişimidir. Aynı satış elemanı, benzer bir ayakkabı modelini daha kaliteli malzemeden almanızı önerirse buna ek satış denir.
Yani, basitçe ifade etmek gerekirse, ek satış, bir müşterinin satın aldığı ürünün değerini, onu ürünün daha pahalı bir versiyonunu seçmeye ikna ederek artırmanızdır. Çapraz satış, bir müşteriyi ilgilendikleri ürünle ilgili ek, tamamlayıcı bir ürün almaya ikna ettiğiniz zamandır.
Denenmiş ve Test Edilmiş Ek Satış ve Çapraz Satış Teknikleri
Bu stratejilerin her ikisi için de başarının anahtarı, hedef kitlenizi tanımaktır. Müşterilerinizin ihtiyaçlarını anlamak ve ürün teklifinizi analiz etmek için zaman ayırırsanız, markanız ile müşterileriniz arasındaki bağı güçlendirebilir ve her iki taraf için de avantaj sağlayan bir teklif oluşturabilirsiniz.
Akıllı Ürün Önerileri Yapın
Çapraz satış ve ek satış yapmak için daha incelikli bir yol arıyorsanız, ürün tavsiyeleri ihtiyacınız olan numara olabilir. Genellikle müşterinin satın alma kararlarını güçlü bir şekilde etkiledikleri için WooCommerce’de bol miktarda ve iyi bir nedenle kullanılırlar.
Ürün önermek için kullanılan en yaygın yöntemler şunlardır:
-
Satın alma geçmişine dayalı olarak – müşteriniz daha önce psikoloji literatürü satın aldıysa, aynı nişten yeni başlıklar önermek isteyebilirsiniz.
-
Sık sık birlikte satın alınan tavsiyesi – müşterinin başlangıçta ilgilendiği ürünü satın alan diğer müşterilerin yaptığı satın alma işlemlerine dayalı olarak müşterinin ek bir ürün satın almasını önerir. ek öğeler ayrı ayrı.
-
E-posta önerileri – bu zor olabilir ama denemeye değer. Müşterilerinize daha önce görüntüledikleri ürünleri satın alma önerileri içeren kişiselleştirilmiş e-postalar göndermeye kadar uzanır.
WooCommerce ayrıca, daha akıllı ve daha kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapmanıza yardımcı olabilecek Öneri Motoru gibi bazı kullanışlı uzantılar sunar.
Müşteriniz İçin Değere Odaklanın
Bir müşteri avantaj elde etmeye çalıştığınızı ve onlardan daha fazla kazanmaya çalıştığınızı hissettiği an, büyük olasılıkla sadakatini kaybetmişsinizdir. Dolayısıyla, bir çapraz satış veya ek satış sunarken, ürün önerinizin müşteriniz için neden değerli olacağına odaklanmalısınız. Örneğin müşterinin satın aldığı (ek satış) ürünün daha gelişmiş sürümünün daha uzun bir kullanım ömrü veya garantisi olduğunu belirtebilirsiniz. Talebiniz, genellikle bu tür ürünleri satın alan müşteriler tarafından en önemli olarak algılanan faydaya dayanmalıdır. Görüşler veya müşteri inceleme bölümleri, bu stratejiyi desteklemede çok yardımcı olabilir. Hatta WooCommerce Ürün İncelemeleri Pro adlı başka bir WooCommerce uzantısı da yardımcı olabilir.
Bir “Şimdi ya da Asla” Senaryosu Yaratın
Alışverişi hemen hemen herkes severken, ödeme yapmaktan keyif alanlar enderdir örneğin. para harcamak. Muhtemelen bu kadar çok insanın istedikleri ürünleri satın almayı, bir tür aciliyet onları son adımı atmaya ve Satın Al düğmesini tıklatana kadar erteleme eğiliminde olmasının nedeni budur. Sezonluk satışların başarısı, yalnızca sınırlı bir süre için geçerli olan özel teklifler ve benzeri indirimler, aciliyet hissinin ve “ya şimdi ya da asla”nın müşterileri hemen satın almaya yönelttiği tipik örneklerdir. Dolayısıyla, özel bir günü beklemeden benzer durumları yaratmanın bir yolunu bulursanız, en atıl müşterilerin bile daha erken harekete geçmesini sağlayacağınızdan emin olabilirsiniz. Örneğin müşteri satın alma işlemini belirli bir süre içinde yaparsa, küçük bir indirimle ücretsiz bir ürün sunabilirsiniz. İndirimlerden kaçınmak istiyorsanız, seçilen üründen yalnızca birkaç birimin stokta kaldığını belirtebilir veya belirli ürün grupları için ücretsiz gönderim sağlayabilirsiniz. WooCommerce, bu tür taktikleri çeşitli uzantılarla da destekleyebilir.
Ek Satış İçin Abonelikleri Kullanın
Size güvenebileceklerini zaten kanıtlamış olduğunuz için, sadık müşterilere çapraz satış yapmak ve yeni müşterilere satış yapmaktan çok daha kolaydır. Fakat bu konsepti biraz tersine çevirirseniz ve aboneliği müşterinin ilgilendiği bir ürün için ek satış olarak kullanırsanız, iki katına çıkan avantajlardan yararlanabilirsiniz – hem sadık müşteriyi elde edebilir hem de alışveriş sepeti değerini artırabilirsiniz. Bu taktik, yalnızca ana mağaza teklifiniz dergiler, yazılımlar (SaaS), online video oyunları ve benzerleri gibi aboneliğe dayalı ürünler ve/veya hizmetlerden oluşuyorsa uygulanabilir. Günümüzde bir fitness merkezinin aboneliğe dayalı üyelik sunması nadir değildir, yemek hizmetleri belirli bir süre için yemeklerine abone olursanız genellikle indirimler sunar – abonelik yoluyla ne tür ürünlerin satılabileceğine dair bir kural yoktur. Fakat soru sadece bu modeli nişinizde kullanmanın mümkün olup olmadığıdır.
Müşteriler, genellikle bir tür kolaylık sundukları için abonelikleri severler ve bir müşterinin size düzenli olarak dönmesini sağladığınızda, onlara ek satışlar ve çapraz satışlar sunmak için daha fazla fırsatınız olur. WooCommerce’de abonelik ayarlamak göz korkutucu görünüyorsa, WooCommerce aboneliklerini ayarlamak için ücretsiz bir eklenti kullanma hakkındaki eğitimimize göz atmayı unutmayın.
Çapraz Satış ve Ek Satış Ürünlerini Akıllıca Seçin
Çok satanlar bir nedenden dolayı popülerdir ve insanlar çoğunluğun seçimine güvenme eğilimindedir, bu nedenle bir çapraz satış ürünü sunarken bunun popüler bir ürün olduğundan emin olun. Fakat bunun aynı zamanda müşterinin ilgilendiği ürünle ilgili olması gerektiğini de unutmayın, çünkü tamamlayıcı bir ürünü sırf sırf ürün için sunmak size fayda sağlamaz ve hatta müşterinin cesaretini kırabilir ve satın alma kararlarını yeniden değerlendirmelerine neden olabilir. ürün ilk etapta.
Ek Satış Olarak Premium Hizmet Sunun
Bazı durumlarda, müşteriye ilgilendikleri ürünün daha gelişmiş bir sürümünü sunmak geri tepebilir ve müşterinin en iyisine parasının yetmeyeceği hissine kapılmasına neden olabilir. Bundan kaçınmak. Fakat yine de ek satış yapmak istiyorsanız, bulunduğunuz nişe bağlı olarak ürünle ilgili özel bir hizmeti biraz daha yüksek bir fiyata sunabilirsiniz. Örneğin telefon satıyorsanız, müşteriye daha pahalı bir model sunabilir. Fakat aynı zamanda daha uzun bir garanti süresi veya ücretsiz premium destek hizmetleri sunabilirsiniz. Bu şekilde, müşterinin parasının karşılığında aldığı değere ilişkin algıları buna göre ayarlanacak ve ürünü ilk tercihlerinin yeterince iyi olmadığını, biraz daha farklı bir fiyata çok daha fazlasını alabileceklerini hissedecekler.
Ek Satış İçin En İyi Anı Seçin
Müşterinin satın alma işleminden vazgeçmesi riskine girmeden ek satış veya çapraz satış teklif etmenin en güvenli anı, alışveriş sepeti sayfasına girdikleri andır. Şu anda ilgilendikleri ürün zaten sepetlerinde, bu da satın alma kararlarının güçlü olduğu anlamına geliyor. Bir ek satış yapmayı düşünmelerini sağlamak için, “XX kullanan müşteriler genellikle XX satın alır” veya “Müşteriler de inceledi” veya benzeri bir şey söyleyerek onları biraz dürtebilirsiniz.
Sosyal Kanıtı Kullanın
Modern çağda tüketici davranışındaki en büyük değişikliklerden biri, müşterilerin reklamlara en az güvenmesi ve çoğunlukla diğer tüketiciler tarafından sağlanan derecelendirmelere ve incelemelere güvenmesidir. Görüşler, herhangi bir online işletme için gerçek bir oyun değiştirici olabilir. Bu yüzden müşteriye doğrudan başka bir ürünü sepetine eklemesini önermek yerine, ek satış veya çapraz satışla ilgili olumlu bir inceleme sergilerseniz, ek satış veya çapraz satış yapma şansınız çok daha yüksek olacaktır. Mesele şu ki, insanlar başka bir kullanıcının tavsiyelerini dinleme eğilimindeyken, bir satıcının önerdiği herhangi bir şey genellikle bir reklam olarak algılanır. Hatta insanlar genellikle en popüler ürünleri tercih eder ve “herkesin sahip olduğu şeylere” sahip olmak ister. Sosyal medya bu teknikte çok yardımcı olabilir ve Facebook’u WooCommerce mağazanıza entegre etmek de iyi bir fikirdir.
Paketler Halinde Alışveriş Teklif Edin
Paketler halinde alışveriş birçok nedenden dolayı popülerdir – ne istediğini bilen müşteriler için zaman kazandırır, böylece her bir öğeye ayrı ayrı göz atmak ve sepete eklemek zorunda kalmazlar ve olmayan müşteriler için karar vererek olası baş ağrılarını azaltır. ihtiyaç duyduklarından emin. Buna ek olarak bir paket halinde alışveriş için bir indirim sunarsanız, üst satış veya çapraz satış (hatta aynı anda her ikisi) için en iyi yoldasınız demektir. WooCommerce’de ürün paketleri oluşturma konusunda deneyiminiz yoksa, WooCommerce ürün paketleri oluşturma konusundaki eğitimimize güvenebilirsiniz.
Satın Alma Sonrası Ek Satış ve Çapraz Satış
Birçok pazarlama ve satış uzmanı, çok fazla seçeneğin, satın almaya çok istekli olan müşterilerin bile kafasını karıştırabileceğini ve onları uzaklaştırabileceğini iddia ediyor. Bu durum ek satışlar ve çapraz satışlar sunarken çok dikkatli olmanız ve hatta bazı durumlarda müşteri satın alma işlemini yaptıktan sonra beklemeniz gerektiği anlamına gelir. Satın alma işlemi tamamlandığında, müşteriniz hakkında bir şeyler bilirsiniz ve satın alma verilerini, müşteriyi mağazanıza geri gelmeye gerçekten teşvik edecek kullanışlı ve özel yapım ürün önerileri oluşturmak için kullanabilirsiniz. Örneğin müşteri 40+ yaşındaki bir kadın için yaşlanma karşıtı bir göz serumu satın aldıysa bu, muhtemelen o yaş grubu için losyonlar, kremler vb. diğer yaşlanma karşıtı kozmetik ürünlerle ilgileneceği anlamına gelir.
Başarılı Ek Satışların ve Çapraz Satışların Takibi
Ürün tavsiyenizi kabul eden ve ek satış ve/veya çapraz satış yapan her müşteri, sadık müşteriniz olmak için büyük bir potansiyele sahiptir. Bunun olmasını sağlamak için satın alma işlemlerini takip ettiğinizden emin olun – müşteriye bir e-posta gönderin, nazikçe bir inceleme, derecelendirme veya öneri isteyin, onları abone olmaya davet edin ve memnuniyetlerinin sizin için ne kadar önemli olduğunu belirtin. Müşteri sadakatini ödüllendirerek geliştirin – önerilerinizi kabul eden tüm müşteriler için özel bir kupon, indirimler veya ücretsiz ürünler sunun. Bu şekilde, müşterinizle bir ilişki kuruyor ve satın alma işlemini tekrarlama ve gelecekte de tavsiyelerinize güvenme şanslarını artırıyorsunuz.
Aşağı Satışı Uzun Vadeli Bir Satış Stratejisi Olarak Düşünün
Kararsız görünen müşterilere aşağı satış (daha düşük maliyetli bir ürün) sunmak, sadece…