İçerik pazarlama ortamı, dinamik ve değişen doğasıyla ünlüdür. Tek gereken, büyük bir arama motoru algoritması güncellemesidir ve içerik pazarlamanın kuralları bir gecede önemli ölçüde değişebilir, bu da bazı web sitelerinin sıralamalarını anında kaybetmesine ve diğerlerinin yavaş yavaş zirveye tırmanmaya başlamasına neden olabilir. Buna, kullanıcıların içerik tüketim tercihlerindeki değişiklikleri, insanların online bilgi arama şekillerini ve içerik oluşturucuların kullanabileceği artan araç paletini ekleyin ve içerik pazarlamasının sularının ne kadar çalkantılı olabileceğini hissetmeye başlayabilirsiniz.
Bazı içerik pazarlama kavramlarının tam potansiyellerine ulaşması zaman alır ve sıradan hale gelir. Karmaşık konuları yetkili bir şekilde ele alan ve daha küçük, daha odaklı, uydu içerik türlerine yer açan bir içerik türü olan sütun içeriği oluşturma fikri bir süredir ortalıkta dolaşıyordu. Bununla birlikte zamanla, artık arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için sıradan bir strateji haline geldiği noktaya kadar, yalnızca popülerlik kazanıyor.
Kendi temel içeriğinizi oluşturmaya başlamanın bir yolunu arıyorsanız merak etmeyin – bu konuda bilmeniz gereken her şeyi size bu makalede anlatacağız. Ele alacağımız konular şunlardır:
-
Sütun İçeriği Nedir?
-
Sütun İçeriğine Bir Örnek
-
Sütun İçeriği Sıralamalarınıza Nasıl Fayda Sağlar?
-
Sütun İçeriği Nasıl Oluşturulur
Sütun İçeriği Nedir?
Sütun içeriğinin (aynı zamanda içerik sütunları veya sütun sayfaları içeriği olarak da bilinir) ne olduğunu ve ne işe yaradığını açıklamak için, içeriğin ne olduğu, hangi amaca hizmet ettiği ve içeriği web sitenizde nasıl düzenleyebileceğiniz hakkında bir saniye düşünmemiz gerekir. en verimli ve faydalı şekilde.
Sütun içeriğinden bahsederken, metin içeriğini düşünüyoruz. Sizin bakış açınızdan, metin içeriği kısmen harika çünkü web sitenizin arama motorlarında bulunmasına yardımcı oluyor. Fakat içeriğinizi arama motoru sonuçlarında bulan kişinin bakış açısına göre, gönderdikleri sorguya iyi bir yanıt veriyorsa içerik harikadır.
İçeriği oluştururken araştırmacının bakış açısını benimsemek içerik pazarlamasının bir parçasıdır 101. Oluşturduğunuz içerik bir soruyu yanıtlamalı, eğitmeli veya bir ihtiyacı karşılamalı ve bu süreçte teşhir olmanıza, ürünleri satmanıza veya tanıtım yapmanıza yardımcı olmalıdır. hizmetleriniz.
İçeriğin alakalı olması için, insanların sorularını sormak için arama motorlarını nasıl kullandıklarını göz önünde bulundurmalısınız. Sorgular daha uzun ve daha karmaşık hale geliyor ve bir sorguyu iyi yanıtlamak, sonuçta, özellikle sorgu üst düzey, kapsayıcı bir konuyla ilgiliyse, birkaç ilgili sorguyu yanıtlamanızı gerektirebilir. Sütun içeriği oluşturduğunuz konular içindir.
Sütun içeriği, kolayca birçok küçük konuya bölünebilen ve hatta ek içerik parçalarıyla desteklenebilen çok uzun bir makaleye benziyor. Bunların hepsini de yapabilirsiniz – temel içerik, ilgili, belirli konularda bütün bir içerik kümesini oluşturabileceğiniz bir merkez görevi görür.
Sütun İçeriğine Bir Örnek
Diyelim ki dijital pazarlama ile ilgili bir blogunuz var. Blogda ele alabileceğiniz konular, muhtemelen farklı dijital pazarlama türleriyle ilgili konuları içerecektir. İçerik pazarlaması ve ilgili konular, e-posta pazarlaması ve ilgili konular, bağlı kuruluş pazarlaması, reklamlar, sosyal medya vb. hakkında içeriğiniz olur.
İçerik stratejinizde sütun içeriği kullanıyorsanız, web sitenizdeki içeriği, tüm bu küçük konuları bir şekilde birbirine bağlayan büyük bir içeriğe sahip olacak şekilde düzenlersiniz. Dijital pazarlama için, içerik pazarlaması için bir rehber, e-posta pazarlaması için başka bir rehber ve bağlı kuruluş pazarlaması için başka bir rehber olarak o büyük içeriği yaratırsınız.
Bunlar içerik sütunlarınızdır. Geniş bir konu hakkında yetkili bilgiler sağlarlar ve konunun tüm kapsamını sağlam bir şekilde anlamak isteyen biri için harika bir okuma materyali görevi görürler. Fakat içerik sütunları bir konuyla ilgili tüm bilgileri içeremez ve küme burada devreye girer.
İçerik pazarlama kümesi için, içerik pazarlama ile marka otoritesi oluşturma, düşük performans gösteren içerikle ilgilenme ve taranabilir içeriğin nasıl ve neden yazılacağı gibi belirli konularda makaleler oluşturacaksınız. E-posta pazarlama kümesi için ele alabileceğiniz konular arasında WordPress için en iyi e-posta damlama araçları, en iyi e-posta pazarlama eklentileri ve yaygın e-posta pazarlama hataları yer alır. Bağlı kuruluş pazarlaması için, bir Amazon satış ortağı mağazası oluşturmaya yönelik bir kılavuz, en iyi satış ortağı eklentilerinin bir listesi ve hatta bir yönlendirme araçları listesi seçebilirsiniz. Sütun içeriğini ve konu kümelerini bu şekilde kullanırsınız.
Sütun İçeriği Sıralamalarınıza Nasıl Fayda Sağlar?
Sütun içeriği, arama motorlarında üst sıralarda yer alan içerik oluşturmaya yönelik yeni bir yaklaşımın önemli bir bileşenidir. Bu yeni yaklaşımla, her bir içerik parçası için bir anahtar kelime grubu hedeflemenin yerini, ele almak istediğiniz geniş bir konuyu seçip konuyla alakalı anahtar kelimeleri bulup ardından merkezde sütun ve küme olan bir yapı oluşturmaya bırakıyor. etrafındaki içerik.
Bu modelle birlikte gelen birkaç avantaj var. Arama motorları için harika bir sinyal görevi görebilecek ilgili içeriğe çok sayıda dahili bağlantıya dayanır. Aynı bağlantılar, insanların web sitenizde daha kolay gezinmesine, diğer ilginç konuları bulmasına ve değerli bilgileri okurken web sitenizde daha uzun süre kalmasına yardımcı olabilir.
Sütun çok fazla içerik içerdiğinden, birden çok soruyu yanıtlayabilmeli, arama yapan kişi için kullanılabilirliğini ve arama sonuçlarında iyi sıralanma şansını artırmalıdır. Sağlam sütun içeriğine sahip olmak, blogunuzun otoritesini de artırabilir ve güven oluşturmaya yardımcı olabilir.
Sütun İçeriği Nasıl Oluşturulur
İçerik stratejinizde içerik sütununu kullanmayı düşünürken, içerik ve rolü hakkında yeni bir şekilde düşünmek için zihniyetinizi ayarlayarak başlamalısınız. İçerik, farklı sinyallerin ve SEO öğelerinin oluşturulmasını yönlendirdiği birçok değişiklikten geçti. Bu yüzden anahtar kelime doldurma ve gelen bağlantılar satın alma gibi şeyler yaptık.
Sütun içeriği söz konusu olduğunda, düşünmeniz gereken ilk şey, hedef kitlenizin ilgi duyabileceği bir konudur. Elbette bu konuda içerik oluşturabilmelisiniz. Fakat konuyla ilgili neyin ilgi çekici olduğunu da anlamalısınız. hedef kitleniz buna yöneliktir. Yaygın soruları, kavram yanılgılarını, ihtiyaçları, hataları ve uzmanlığınızın değer sağlayabileceği her şeyi anlayın.
Fakat o zaman anahtar kelimeleri araştırmaya başlamalısınız. Özellikle, insanların ne tür soruların yanıtlanmasını istediğini gösteren anahtar ifadeleri arayın. Anahtar kelime araştırması size bu konuda yardımcı olabilir. Fakat arama motorları için değil, insanlar için içerik yazdığınızı unutmayın; amacınız, soruları yanıtlamak ve çok fazla ayrıntıya girmeden temel içerikle mümkün olduğunca fazla değer sağlamaktır. .
İdeal olarak sütunu yayınlamadan önce bazen konuyu, ilgili soruları ve kümedeki olası içeriğin haritasını çıkarmak isteyeceksiniz. İçerik kümeniz büyüdükçe onu güncellemek için sütuna geri döneceğinizi unutmayın. Yine de sütunu yazmaya başlamadan önce sütunun ve kümenin nasıl göründüğüne dair bir şemaya sahipseniz, tüm bağlantıları ve bilgileri dozlamak için teknik bilgileri dahil etmek çok daha kolay olacaktır.
Hatta sütun içeriğinin her türlü içerik türüne yol açabileceğini de bilmelisiniz. Videolarınız, infografikleriniz, sosyal medya gönderileriniz, fotoğraflarınız olabilir – eğer oluşturabiliyorsanız, eklememek için hiçbir sebep yok. Aynı türde çakışan içerik oluşturmamaya çalışın ve her şeyi online olarak yayınlamadan önce her içerik türü için izlenecek bir dizi ölçümle hazır olun.
Online olduğunuzda, içeriğin performansını izlemeniz ve uygun ayarlamaları yapmanız gerekir. Daha fazla küme içeriği ekledikçe sütunu güncellemeyi unutmayın. Ve bu kadar!
Konunun Özeti
İçerik pazarlaması, online kitlelere ulaşmak ve yapmak istedikleri her şeyi yapmak için ihtiyaç duydukları bilgilere sahip olduğunuzu bilmelerini sağlamak için inanılmaz bir araçtır. Bunu da herkes bilir, bu da rekabetin çetin olduğu ve hata yapma şansınızın çok az olduğu anlamına gelir. İlk adımınızdan itibaren emin adımlarla ilerlemeli ve birbiri ardına sağlam kararlar alarak ilerlemelisiniz.
2020’lerde içerik pazarlaması için doğru yapmak, içerik stratejinizde içerik sütunlarını kullanmak anlamına geliyor. Etrafında uygun bir küme ile güçlü sütun içeriğine sahip olmak, web sitenize birçok yönden yardımcı olabilir ve web sitenize gelen insanlara daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayabilir.