Doğru yaparsanız, e-posta ile pazarlama, kullanabileceğiniz en değerli pazarlama kanallarından biri haline gelebilir. Bu tür pazarlama, kendi başına inanılmaz derecede etkilidir ve genellikle en iyi e-posta pazarlama kanalları listelerinin en üstüne veya en üstüne yerleşir. Yararlılığı, kendi başına gerçekleştirme yeteneğinin de ötesine geçer. Gerçek bir lider gibi, e-posta pazarlaması, içerik pazarlaması ve bağlı kuruluş pazarlaması dahil olmak üzere diğer tüm kanal ve stratejileri destekleyebilir.
Fakat tüm avantajlardan yararlanmak için doğru şekilde almanız gerekir. Diğer tüm pazarlama kanallarında olduğu gibi, e-posta pazarlamacılığının gerçekleştirme yeteneği, onu doğru şekilde kurma ve kullanma yeteneğinize sıkı sıkıya bağlı olacaktır. Bu yüzden bunun için kullanılacak en iyi araçları ve eklentileri bulmanın yanı sıra, e-posta pazarlamacılığı kullanmanın tüm faydalarını ciddi şekilde azaltabilecek e-posta pazarlama hatalarının da farkında olmalısınız.
Bu makalede tartışacağımız hatalar bunlar. En yaygın olanları ele alacağız:
-
Manuel Olarak, Kendi Başınıza Yapmak
-
İstemeyen Kişilere E-posta Gönderme
-
Listeyi Yönetememek
-
Spam Filtreleri İçin Optimize Edilemiyor
-
Kötü E-posta Kopyalama Uygulamalarını Takip Etme
-
Göndermeden Önce Test Eksikliği…
-
…Ve Rapor Aldığınızda Analiz Edin
-
Kaydolma veya Vazgeçme için Yalnızca Tek Bir Seçenek Verme
Manuel Olarak, Kendi Başınıza Yapmak
E-posta pazarlama kurulumunuzun bazı kısımlarını otomatikleştirmemeniz için hiçbir iyi neden yok. MailChimp gibi araçlar, tonlarca entegrasyon olanağı sunar – örneğin WordPress ile kullanabilirsiniz – ve e-posta pazarlama çabalarınızın verimliliğini önemli ölçüde artırabilirler.
MailChimp de tek e-posta aracı değil – muhtemelen ondan istediğiniz her şeyi yapabilecek bir araç bulabilirsiniz. Biraz daha bakın ve bunu karşılayabileceğiniz bir fiyata yapacak bir araç bulacaksınız.
Tam olarak otomatikleştirilemeyen görevlere gelince – en azından henüz değil – işin bazı kısımlarında dış kaynak kullanımı, iyi bir hizmet ve daha kaliteli e-postalar alırken zamanınızın bir kısmını boşaltmanın uygun maliyetli bir yolu olabilir. En bariz örnek kopyadır – kendi e-postalarınızı yazmak yerine profesyonel bir metin yazarının hizmetlerini kiralayabilirsiniz. Matematiğin çalışması gerekiyor, ama denemeye değer.
İstemeyen Kişilere E-posta Gönderme
E-posta pazarlamasını kullanmaya başladığınızda, muhtemelen olabilecek en etkili olmasını istersiniz. Bunu başarmanın önemli bir yolu, yalnızca onları almakla ilgilendiğini ifade eden kişilere e-posta gönderdiğinizden emin olmaktır. Aksi takdirde, e-postalarınız açılmadan spam veya istenmeyen posta klasörüne düşer veya alıcı, posta listenizden çıkar.
Elbette, onları istediğini söylemeyen insanlara e-posta göndermenin kötü olmasının tek nedeni bu değil. Bunu yapmaktan kaçınmanın kendi çıkarına nasıl olabileceğini gösterir. Fakat sizden pazarlama e-postası almak istemeyen birinden e-posta almanın ve ardından bu kişiye pazarlama e-postaları göndermenin dürüst olmayan, etik olmayan ve hatta dolandırıcılık teşkil edebileceğini de göz önünde bulundurmalısınız.
Yapmak istediğiniz şey, her zaman pazarlama e-postalarınızı alan kişilerin, sizden pozitif ayrımcılıkla bu tür mesajları almak istediklerini açıkça belirten kişiler olduğundan emin olmaktır.
Listeyi Yönetememek
Posta listesini nasıl oluşturduğunuz ve nasıl yönettiğiniz, e-posta pazarlama kampanyalarınızın başarısında çok önemli bir rol oynayacaktır. En bariz örnek, bir satın alma listesiyle çalışmaktır. Sizden haber almak isteyen insanlarla listenizi büyütmek yerine, sattığınız şeyle kesinlikle hiçbir ilgisi olmayan kişilerin e-posta adreslerinin bir listesini satın alırsınız. Vazgeçmeme ihtimalleri nedir?
Hatta listeyi organik olarak büyütebilir ve ardından bayatlamasına izin verebilirsiniz. Örneğin mail listenizdeki kişilere uzun süre mail atmazsanız böyle olur. Listelerin sürekli bir e-posta akışıyla canlı tutulması gerekir.
Posta listesi yönetiminin en büyük günahlarından biri, insanların listeden çıkmalarına izin vermemektir. Bu durum yetkililere rapor edilmenizle veya en azından – olması gerektiği gibi – alenen çağrılmanızla sonuçlanabilecek bir davranış türüdür. İnsanların listenize gelip özgürce oradan uzaklaşabilmeleri gerekir.
Spam Filtreleri İçin Optimize Edilemiyor
Spam filtreleri için optimizasyon yapmak büyük bir iştir. Bunu yapmamak, alıcıların e-postalarınızı açma ve hatta onları aldıklarını görme şanslarını önemli ölçüde azaltacağından, başlattığınız herhangi bir e-posta pazarlama kampanyasını yok edecektir.
Dikkat etmeniz gereken şeylerden bazıları şunlardır:
-
Kötü kodlanmış e-posta şablonları: Gereksiz etiket kullanımından, bunun için tasarlanmamış metin düzenleyicilerde kod yazmaya kadar her şey, e-postalarınızın yanında bir bayrak görünmesine neden olabilir.
-
Saygın olmayan gönderenler: IP adresleri kolayca spam olarak işaretlenir – tüm adresi kirletmek için tek gereken kötü bir e-postadır. İyi e-posta hizmetleri, bunun olmasını önlemek için çok çalışır.
-
İstenmeyen e-postalar gönderme: yine, sizden istenmeyen e-postalar alan kişiler bunları istenmeyen e-posta olarak tanımlayabilir ve e-postalarınızın gelecekte işaretlenme olasılığını artırabilir.
İstenmeyen e-posta filtrelerinin e-postalarınıza nasıl tepki vereceğini iyileştirmek için yapıyor olabileceğiniz başka şeyler de var. Genellikle, e-posta servis sağlayıcınız veya toplu e-postalar göndermek için kullandığınız araç, e-postalarınızı spam klasöründen uzak tutmak için bir tür kılavuza veya en iyi uygulamalar listesine sahip olacaktır.
Kötü E-posta Kopyalama Uygulamalarını Takip Etme
İyi bir kopya yazmak kolay değildir. Mesajınızı iletmek için yalnızca doğru kelimeleri seçmek zorunda değilsiniz, aynı zamanda bazen kısıtlayıcı olabilen veya o kadar açık ve kendi kendini açıklayıcı olmayan e-posta yazma kurallarına da uymanız gerekiyor.
Fakat yine de yapılması gerekiyor – e-posta kopyası, e-posta kampanyalarınızın başarısını etkileyecektir. Aklınızda tutabileceğiniz şeylerden bazıları şunlardır:
-
Bir değer önerisi ekleyin: İnsanların e-postalarınızı okumak için bir nedene ihtiyacı olacaktır ve e-postaya onlar için değerli bir şey koymak, onları düzenli okuyucular haline getirmenin en iyi yoludur.
-
Konu satırları üzerinde çalışın: konu satırlarınızın çok iyi olduğundan emin olun ve ne kadar iyi olursa olsun, bir konuyu tekrar tekrar kullanarak idare edebileceğinizi düşünmeyin.
-
Harekete geçirici mesaj kullanın: E-postada fazla eylem odaklı olmak dışında, e-posta alıcılarınızın gerçekleştirmesini istediğiniz bir eylem varsa, harekete geçirici mesaj kullanmanın yanlış bir tarafı yoktur.
E-posta pazarlama kopyası için yerleşik en iyi uygulamaların yanı sıra, hedef kitlenizin neyi sevdiğini ve neye ihtiyaç duyduğunu iyi bir şekilde anladığınızdan emin olmanız gerekir. Bu bilgiyi elde etmenin iki yolu vardır: test etme ve rapor analizi yoluyla.
Göndermeden Önce Test Eksikliği…
Genellikle, bir e-posta oluştururken gördüğünüz şey ile alıcının e-postayı açtıktan sonra göreceği şey biraz farklı olacaktır. Bu sizin hatanız değil – e-posta oluşturucular ve şablon görüntüleyiciler bir tür ortamdır ve e-posta istemcileri farklı türde bir ortamdır. E-posta servis sağlayıcınız, e-postalarınızın farklı gelen kutularında nasıl görüneceğini size göstermek için gerekli testleri yapabilir.
Aynı derecede önemli olan A/B testidir. E-postalarınızı daha iyi hale getirmenin ve okuyucularla tam olarak istediğiniz şekilde bağlantı kurmalarını sağlamanın farklı yollarını her zaman denemelisiniz. A/B testi, metin veya tasarımdaki en ufak değişikliklerin bile e-posta pazarlama performansınız üzerinde nasıl önemli etkileri olabileceğini görmenizi sağlar.
…Ve Rapor Aldığınızda Analiz Edin
Kampanyanızda bir A/B testi yapıyorsanız ve raporları incelemek için biraz zaman ayırmıyorsanız, en başta testleri yapmanın amacını tamamen kaçırmış olursunuz. Fakat kampanya raporlarını incelemek için zaman harcamanızı gerektirecek olan yalnızca A/B testi değildir.
Dijital araçlarla çalışmanın en iyi yanı olmasa da en iyilerinden biri, inanılmaz sayıda değişkeni izlemenize izin vermeleri ve e-posta pazarlama kampanyanıza ince ayar yapmak için kullanabileceğiniz bir ton veri sağlamalarıdır. Rapor analizi, yalnızca test yaptığınız kampanyalardan değil, her kampanyadan sonra yapmanız gereken bir şeydir.
Rapor analizini atlamayı seçmek, yemeğin en besleyici olan en lezzetli kısmını atlamak gibidir. Analiz olmadan, neyin en iyi çalıştığını ve neyin işe yaramadığını bilemezsiniz – tüm bu eyleme geçirilebilir içgörüler, derinlemesine incelememeyi seçtiğiniz için orada bırakılacaktır. Hangisi, hayati kısımlarını atlamayı planlıyorsanız neden e-posta pazarlamasına giresiniz sorusunu gündeme getiriyor?
Kaydolma veya Vazgeçme için Yalnızca Tek Bir Seçenek Verme
E-postanızı almaktan vazgeçme seçeneği sunmamanın ne kadar büyük bir günah olduğundan bahsetmiştik. İnsanlara size e-postalarınızın hoş karşılanmadığını söyleme şansı vermeden onlara e-posta göndermeye devam edemezsiniz. Fakat bu, onları listede tutmak için bir şans daha denemeden bu kadar kolay gitmelerine izin vermeniz gerektiği anlamına mı geliyor?
E-postalarınızda bir devre dışı bırakma seçeneğiniz olması gerekir ve bunu gizleyemezsiniz – görünür ve kullanımı kolay olmalıdır. Ama sadece bir seçeneğe sahip olması gerekiyor mu? Muhtemelen değil.
İnsanlardan e-posta listenize kaydolmalarını istediğinizde, onlara sizden ne tür e-postalar almak istediklerini seçme seçeneği sunabilirsiniz. Devre dışı bırakırken bunu ekstra bir adım olarak eklemek, e-posta alıcılarınıza sizden almak istedikleri içerik türü söz konusu olduğunda daha fazla esneklik sağlayabilir. Bazıları tamamen devre dışı bırakmak yerine tercihlerini değiştirmeyi seçebilir.
Konunun Özeti
E-posta pazarlamasını büyük bir başarı için kullanmaya devam eden pazarlamacılar, yayıncılar ve web sitesi sahipleri, bu tür pazarlamanın yalnızca uygulanabilir değil, aynı zamanda başarılı olduğunun da en iyi kanıtıdır. Bir posta listesi oluşturmaya ve listedeki kişilere e-posta göndermeye başlamak inanılmaz derecede kolay olduğu için eğlenceye kolayca katılabilirsiniz.
Bununla birlikte her şeyi kitabına göre yaptığınızdan ve genel kabul görmüş en iyi uygulamaları takip ettiğinizden emin olmalısınız. Satırları renklendirmeye devam ederken e-posta pazarlama kampanyalarınızı kendinize ait hale getirmek için bolca alanınız olacak. Fakat bundan en iyi şekilde yararlanmayı planlıyorsanız, bunu doğru yaptığınızdan ve tüm e-posta pazarlama hatalarından kaçındığınızdan emin olmanız önemlidir.