İletişim kurma yeteneği olmadan işiniz nerede olurdu? Pazarlamacılarınıza, satış görevlilerinize ve diğer iletişim uzmanlarınıza bir gün izin verseniz bile, işiniz yine de gerekli iletişimle dolup taşıyor olacaktır. İletişim kuramadan bir ürün geliştiremez, bir tedarik zinciri kuramaz, sevkıyatla ilgilenemez veya iş açısından kritik diğer etkinlikleri hemen hemen gerçekleştiremezsiniz;
İşletmelerin müşterilere, iş ortaklarına ve istedikleri diğer kişilere ulaşmak için kullanabilecekleri, giderek daha popüler hale gelen iletişim araçlarından biri, İnternet Üzerinden Ses Protokolü, VoIP’dir. Normal bir sabit hatlı telefona harika bir alternatif olan VoIP’nin her büyüklükteki işletme için yararlı olduğu kanıtlanmıştır.
Bu yazıda size şunları açıklayacağız:
-
VoIP Nedir?
-
İşletmenizin İhtiyacı Olup Olmadığını Nasıl Anlarsınız?
-
İşletmeler için En İyi 5 VoIP Sağlayıcı
VoIP Nedir?
İnternet Üzerinden Ses Protokolüne bakmanın en kolay yolu, neredeyse internet üzerinden gerçekleşen telefon görüşmelerinde yaptığınız gibidir. Normal telefonunuzun sabit hat üzerinden analog bilgi göndermesi yerine, bir IP telefon internet üzerinden dijital bilgi – veri – gönderir.
VoIP hizmeti kullanan birini aradığınızda, hizmet sağlayıcıya belirli bir numarayı aramasını söylüyorsunuz. O kişi telefonu açtığında, her iki sesiniz de – yarattığınız sesler – dijital verilere dönüştürülür ve anında diğer kişiye gönderilir, burada tekrar duyabileceğiniz seslere dönüştürülür.
VoIP kullanmak için bazı gereksinimler vardır. Bir internet bağlantısına ihtiyacınız olacak – ne kadar hızlı olursa o kadar iyi. VoIP aramalarının kalitesi önemli ölçüde bağlantınızın bant genişliğine bağlı olacaktır.
Hatta bir VoIP hizmetini kullanmak için özel türde bir cihaza veya yazılıma ihtiyacınız olacaktır. Pahalı seçenek, normal bir telefon gibi yalnızca en az on yedi kat daha iyi olan bir IP telefon almaktır. Çok özellikli bir IP telefona çok para harcamak istemiyorsanız, VoIP ihtiyaçlarınız için aşağı yukarı bir kodlayıcı ve kod çözücü görevi gören bir ATA – analog telefon adaptörü alabilirsiniz.
Yazılım çözümlerine gelince, yazılım telefonunu kullanabilirsiniz – bilgisayara yüklediğiniz ve arama yapmak ve almak için kullandığınız yazılım. Ve arama yapmak için daha önce Skype veya Viber kullandıysanız, bir akıllı telefonda VoIP’yi nasıl kullanacağınız konusunda sağlam bir kavrayışa sahipsiniz.
Hizmet sağlayıcının tüm plandaki görevi, her şeyin yolunda gitmesini sağlamaktır. Birini aradığınızda, aramanın yapılmasını ve veri paketleri alışverişinin gerçekleşmesini sağlamak zorunda olan servis sağlayıcınızdır.
İşletmenizin İhtiyacı Olup Olmadığını Nasıl Anlarsınız?
İşletmenizin para biriktirmesi mi gerekiyor? Çünkü eğer öyleyse, en azından telefonunuzu çok kullanıyorsanız, VoIP’ye ihtiyacı olacaktır. Nadiren herhangi bir kullanımda olan tek numaralı bir hattınız varsa, sabit hattı değiştirmeniz gerekmeyebilir.
Fakat işinizde bir telefonu ne kadar çok kullanırsanız, neden VoIP’ye ihtiyacınız olduğu o kadar açık hale gelir. İşletmeniz dahili iletişim için özel bir santral veya PBX kullanıyorsa, tasarruf olağanüstü olabilir. Fakat satış, müşteri hizmetleri, pazarlama gibi farklı sektörler için birkaç hatta sahip olması gereken küçük bir işletme için bile VoIP harikadır. CRM çözümlerinin yanı sıra yardım masası araçlarıyla kolayca entegre olması ve veri ve öngörüler için madencilik yapılabilmesi, VoIP’yi işletmeler için yalnızca daha çekici hale getirir.
Fakat yine de, telefonlarında konuşmaktan daha fazlasına ihtiyaçları varsa, tek kişilik bir operasyon bir VoIP hizmetinden yararlanabilir. Bir VoIP hizmeti, işiniz için kullanmanız için size kendi numaranızdan başka bir numara verebilir ve bunu konumunuzdan ve hatta bir dereceye kadar kullandığınız cihazdan bağımsız olarak kullanabilirsiniz. VoIP ayrıca, başka bir ülkede telefon numarası alma olasılığı gibi, hem bireylere hem de kuruluşlara hitap edebilecek bir avantaj olan uluslararası aramaların maliyetlerini önemli ölçüde azaltabilir.
VoIP tamamen sos değildir – güvenilirlik sorunlarıyla ilgili bazı ciddi dezavantajları vardır. İnternet bağlantınızda bir sorun varsa, aramanızda da bir sorun olacaktır. Operatöre konumunuzu vermeyebileceğinden, acil servisleri ararken VoIP’nin kullanışlılığında bazı sınırlamalar olabilir. Fakat öyle olsa bile, özellikle iş kısmında, dünyayı hızla ele geçiren bir seçenek olmaya devam ediyor.
İşletmeler için En İyi 5 VoIP Sağlayıcı
İşletmenizin iletişim ihtiyaçları için VoIP’nin doğru seçim olduğunu düşünüyorsanız, aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda servis sağlayıcınız olacaktır. İdeal olarak bunları araştırmak ve geleneksel telefondan dijital telefon türüne geçişin haritasını çıkarmak için biraz zaman harcarsınız.
Pek çok farklı hizmet sağlayıcı vardır. Fakat işletmeler için bu beşli, genellikle listelerin başında yer alanlardır.
Halka Merkez
RingCentral, büyüklüğü ne olursa olsun işinize sunacak çok şeyi olan bir VoIP servis sağlayıcısıdır. Amiral gemisi ürünü RingCentral Office, telefon hizmetlerinden daha fazlasını sunar – ayrıca tüm planlarda mesajlaşma ve temel plan hariç tüm planlarda görüntülü arama hizmetleri alırsınız.
RingCentral’ı bir veya binden fazla kişi için kullanabilirsiniz. Erişebileceğiniz hizmetlerden bazıları sesli mesajdan metne, ücretsiz dakikalar, iş SMS’leri, ekip mesajlaşması ve belge paylaşımı ve telefon kiralama seçeneklerini içerir. Ve bunlar tüm planlarda bulunan şeylerdir – gelişmiş planlar arasında hizmet kalitesi raporları, arama kaydı, ortak çalışma masası ve sınırsız depolama yer alır.
Hizmetlere erişim, seçtiğiniz planlara göre belirlenir. En ucuz plan kullanıcı başına aylık 19,99 dolardan başlar ve yirmi kullanıcıya kadar kullanılabilir. Fakat fiyatların değişebileceğini unutmayın.
Ara Ünite
Paranızın tam karşılığı ve tam teşekküllü bir bulut PBX sistemi ile Intermedia’nın Unite ürünü, piyasadaki en çok arzu edilen VoIP çözümlerinden biridir. En düşük başlangıç fiyatına sahip olmayabilir. Fakat bu onu listedeki diğerlerinden daha düşük bir seçenek yapmaz. Tam tersi.
Neden? Çünkü her hesap ABD, Kanada ve Porto Riko’da sınırsız çağrı ile gelir. Çağrı alma, çağrı bekletme ve çağrı kaydının yanı sıra toplantı notları ve ekran açıklaması içeren görüntülü toplantı ve konferans hizmetleri mevcuttur. Hatta varlık algılama, bire bir anlık mesajlaşma ve kişi senkronizasyonu gibi işbirliği özellikleri de vardır. Analitik ve güvenlik ve uyumluluk özellikleri, birçok entegrasyon seçeneği gibi her iki pakette de mevcuttur.
Paketlerden bahsetmişken, Intermedia Unite’ın iki çeşidi vardır – daha ucuz Unite Pro ve daha Pahalı Unite Enterprise. Pro, şu anda kullanıcı başına aylık 27,99 ABD dolarından başlıyor.
Çekirge
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin en küçüğü için Grasshopper tam da ihtiyaç duydukları türden bir hizmet olabilir. Ve en küçük işletmeler hareket halindeyken bir mobil cihaz aracılığıyla yönetilirse, Grasshopper çok daha çekici hale gelir.
Bir ila beş kişilik işletmelere yönelik bir çözüm için Grasshopper’ın sunabileceği çok şey var. Bir mobil veya masaüstü uygulaması aracılığıyla aramaları cevaplayabileceksiniz. Ücretsiz bir numara, özel numara veya yerel numara olabilen bir iş telefonu numarası alırsınız. Aynı anda birden fazla arama yapabilmeniz için numara aracılığıyla mesaj göndermek ve aramaları yönlendirmek mümkündür. Uzantılar, raporlama, sesli posta ve sanal faks gibi özellikler de desteklenir.
En temel plan Solo’dur – yıllık olarak faturalandırıldığında şu anda aylık 26 ABD dolarından başlamaktadır ve size bir telefon numarası ve üç dahili numara verir.
Ooma
Küçükten başlayıp ihtiyaçlarınız dikte ettikçe ölçeği büyütmek mi istiyorsunuz? Ooma, özellikle işletmenizi evden çalışma türü bir yapılandırmaya geçirmeyi planlıyorsanız harika bir seçimdir. Şirket, küçük bir işletme sahibinin bile temel planıyla ihtiyaçlarını karşılayacağını ilan ediyor.
Her şeyden önce, Ooma’yı çalıştırmak için herhangi bir ek donanıma ihtiyacınız olmayacak. Hala istiyorsanız, Ooma bir IP telefon almanıza yardımcı olacaktır. Fakat istemezseniz, hizmeti bir mobil veya masaüstü uygulaması aracılığıyla kullanabileceksiniz. Sanal bir resepsiyon görevlisine, video konferansa, zil gruplarına veya çağrı kaydına ihtiyacınız varsa, onu alabilirsiniz. Bu özelliklerden bazıları gelişmiştir ve Pro planında mevcuttur, kabul edilir. Fakat genel izlenim, bunların çok yönlü bir çözüm olduğu yönündedir.
Ooma Office paketinin temel, temel özelliklerine erişim, şu anda size kullanıcı başına aylık 19,95 ABD doları kazandıracak.
Nextiva
Bir VoIP hizmeti, satış ve CRM hizmetleri ve bir işbirliği aracı alabileceğiniz tek bir yere ihtiyacınız varsa, Nextiva aradığınız tek adres olabilir. Tüm bu hizmetleri sunar ve bunları bir arada toplamayı veya bir kullanım alanı buldukça her biri için ödeme yapmayı seçebilirsiniz.
Elbette iş telefonu hizmetiyle başlayacaksınız. Bununla, ABD ve Kanada içinde sınırsız arama yapabilirsiniz. Ücretsiz ve yerel bir numara ve ücretsiz en az 1000 dakika alacaksınız. E-postaya sesli mesaj ve mobil uygulama araması gibi özellikler en uygun fiyatlı pakette bile mevcuttur. Daha büyük ve daha pahalı olanlar, daha fazla entegrasyonun yanı sıra görüntülü arama ve diğer pek çok zarif özelliği ekler.
Essential planı şu anda 19,95 $’dan başlıyor, bu çok fazla değil. Fakat sunacak çok şeyi olan Professional planından yalnızca bir dolar daha ucuz.
Haydi saralım
Her şeyin birbirine bağlı göründüğü günümüzde iş yapmak için iletişimin gerekli olduğu gerçeği, işletmeniz için uygun sabit hat altyapısını edinmek ve sürdürmek için küçük bir servet harcamanız gerektiği anlamına gelmez. VoIP çok daha iyi bir çözümdür. Yalnızca daha ucuz ve daha esnek olmakla kalmaz, aynı zamanda işinizi geliştirmek için kullanabileceğiniz diğer araçlarla da entegre olabilir.