Formlar, bir web sitesi yöneticisi olarak yaşayabileceğiniz ağrılar ve ağrılar için her derde deva olmayabilir. Fakat kesinlikle onları çok çeşitli sorunlara atabilirsiniz. Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi iyileştirmeniz mi gerekiyor? Bir müşteri geri bildirim formu dağıtın ve insanların size ne düşündüklerini söylemelerine izin verin. Daha fazla müşteri adayı oluşturmak mı istiyorsunuz? Müşteri adayı oluşturma stratejinize formları dahil etmeyi unutmayın. İnsanların WordPress web siteniz aracılığıyla sizinle iletişim kurmasına izin vermek istiyor. Fakat canlı sohbeti kullanmak için yeterince taahhüt vermeye istekli değil misiniz? Web sitenize bir iletişim formu eklemek için birçok form eklentisinden birini kullanın. Onlardan tüm değer zerrelerini çıkarmak için form izleme gibi teknikleri kullanmasanız bile, formlar inanılmaz derecede faydalıdır.
Ve formlarınızdan en iyi şekilde yararlanmak için bu teknikleri kullanmalısınız. Özellikle, web sitenizdeki formları izlemeye karar verirseniz, örneğin gelecekte daha iyi formlar oluşturmanıza yardımcı olabilecek çok sayıda veri elde edebilirsiniz. Google Etiket Yöneticisi sayesinde, form izlemeyi çok kısa sürede veya mümkün olduğunca yakın bir zamanda kurabilirsiniz.
Bu yazıda, Google Etiket Yöneticisi ile form izlemeyi ele alacağız. Ele alacağımız konular şunlardır:
-
Formları İzlemek Neden Önemli?
-
Formları İzlemek İçin Neden Google Etiket Yöneticisini Kullanmalı?
-
Form Gönderimi Tetikleyicisini Kullanarak Form Gönderimini İzleme
-
Alternatif Form Takip Yöntemleri
Formları İzlemek Neden Önemli?
En temel düzeyde, web sitenizdeki formları takip edebilmeniz, formunuzun ne kadar iyi çalıştığını bilmenizi sağlayan şeydir. Gönderimleri takip eden çok basit form izleme, formun dönüşüm oranını, yani formu içeren sayfaya gelen kişilerden kaçının formu doldurup gönderdiğini hesaplamak için kullanılabilir.
Elbette, farklı trafik kaynakları için farklı form sayfalarınız varsa, hangi kaynağın size formu doldurmaya en istekli kitleyi getirdiğini görebilirsiniz. Gönderimler, örneğin olası satış başına maliyet gibi potansiyel müşteri metriklerini hesaplarken de kullanılabilir. Önemli olan şu ki, yalnızca kaç kişinin formu gönderdiğini takip ettiğiniz en temel izleme düzeyinde bile, her türlü performans göstergesini hesaplamak için çok değerli bir ölçüm elde ediyorsunuz.
Bu sadece temel form izleme türüdür. Belirli alanları izlemeye karar verdiğinizde işler daha da heyecan verici ve kullanışlı hale gelir. Soruları doğru bir şekilde ifade ederseniz, formlarınızı kullanan kişiler hakkında işletme büyüklükleri veya şirketteki rolleri gibi değerli bilgiler toplayabilirsiniz. İnsanların formlarınızı doldurmaktan nerede vazgeçtiklerini anlamak için form alanı izlemeyi de kullanabilir ve formlarınızı daha da etkili hale getirmenize yardımcı olabilirsiniz.
Formları İzlemek İçin Neden Google Etiket Yöneticisini Kullanmalı?
Google hakkında ne söylerseniz söyleyin. Fakat şirketin inanılmaz derecede faydalı araçlar yaptığı inkar edilemez. Google Etiket Yöneticisi bunlardan biridir. Web sitenizde üçüncü taraf yazılımları gerçekten yüklemenize gerek kalmadan kolayca kullanmanıza olanak tanır. Bunu, uygun şekilde adlandırılmış Etiket Yöneticisi aracılığıyla yönettiğiniz etiketler (kod parçacıkları) aracılığıyla web sitenize bağlarsınız.
Formları izlemek için kullanabileceğiniz tek şey Etiket Yöneticisi değildir. Bazı durumlarda, form gönderme izlemeyi kurmanın en iyi yolu, etiketleri kullanmayı tamamen atlamanızdır. Bununla birlikte Etiket Yöneticisi, oldukça popüler olduğu kanıtlanmış ve kurulumu nispeten kolay olan birkaç yönteme erişmenizi sağlar.
Google Etiket Yöneticisi ile formları nasıl takip edeceğinizi açıklamaya başlamadan önce, WordPress’te Google Etiket Yöneticisi kurulumu hakkındaki makalemize göz atmak isteyebilirsiniz. Size nasıl bir kapsayıcı oluşturacağınızı ve onu web sitenize doğru şekilde ekleyeceğinizi gösterecektir. Bunu yaptıktan sonra, form izlemeyi ayarlamaya başlayabilirsiniz.
Form Gönderimi Tetikleyicisini Kullanarak Form Gönderimini İzleme
Web sitenizde form izlemeyi kurarken karşılaşabileceğiniz birkaç senaryo vardır. En iyisi, formunuzun bir gönderme olayı oluşturması ve bunu yalnızca başarılı gönderimden sonra oluşturmasıdır. İşte o zaman, her şeyi halletmesi için Google Etiket Yöneticisi’nin önceden oluşturulmuş form gönderme tetikleyicisine güvenebilirsiniz. Formunuzdaki gönderim verilerini iletmek için hangi teknolojinin kullanıldığından emin değilseniz, önce bunu denemek her zaman güvenli bir bahistir.
Form Değişkenlerini Etkinleştir
İlk adım, form değişkenlerini etkinleştirmektir. Etiket Yöneticisi’ne gidin, Değişkenler’i seçin ve ardından Yapılandır düğmesine tıklayın. Görünen Yerleşik Değişkenler listesinde, Formlar altında listelenenleri bulun ve hepsini etkinleştirin.
Bunu yaptıktan sonra devam edip Tetikleyicilere gidebilir ve yeni bir tane oluşturmayı seçebilirsiniz.
Tetikleyiciyi Ayarlayın
Yeni bir tetikleyici oluştururken ona açıklayıcı bir ad vermek iyi bir fikirdir. Tetikleme yapılandırmasındaki ilk adım, tetikleme türünü seçmektir. İhtiyacımız olana Form Gönderimi denir ve Kullanıcı Etkileşimi altında bulunur.
Tetik yapılandırması bir sonraki adımınızdır. Karar vermeniz gereken ilk şey, Etiketleri Bekle ve Doğrulamayı Kontrol Et’i etkinleştirip etkinleştirmeyeceğinizdir. Etiketleri Bekle, daha yavaş olan etiketlere gönderim tamamlanmadan önce harekete geçmeleri için yeterli süre sağlarken Doğrulamaları Kontrol Et, geçersiz gönderimleri sayımdan çıkararak sayımın doğruluğunu artırır.
İki seçenekten herhangi birinin yanındaki kutuyu işaretlemek, tetikleyici etkinleştirildiğinde koşulu ayarlamanıza izin veren başka bir seçeneğe erişmenizi sağlar. Hatta tetikleyicinin tüm formlarda tetiklenip tetiklenmeyeceğini ve değilse hangi formlarda tetikleneceğini seçebileceksiniz.
Bu seçenekleri kullanarak, daha fazla formunuz olsa bile tetikleyiciyi yalnızca tek bir form üzerinde çalışacak şekilde kolayca ayarlayabilirsiniz. Koşulları ayarlamak için kullanabileceğiniz değişkenler, daha önce etkinleştirdiğiniz değişkenlerdir.
Tetikleyiciyi oluşturduğunuzda ve etiketi oluşturmaya geçmeden önce, tetikleyicinin formunuz için işe yarayıp yaramadığını kontrol etmelisiniz. Sağ üst köşede Önizleme düğmesini göreceksiniz. Bastığınızda, etiket yardımcısını açacaksınız.
Asistan, web sitenize bağlanacak ve onu hata ayıklama modunda açacak ve tetikleyici olayı denemenize olanak tanıyacak – bu durumda, bu form gönderimidir. Her şey yolunda giderse devam edip bir etiket oluşturabilirsiniz. Değilse, formları izlemek için alternatif bir yöntem kullanmanız gerekir.
Etiket Oluştur
Tetik amaçlandığı gibi çalıştığında, bir etiket oluşturmaya geçebilirsiniz. Etiketler > Yeni’ye gidin. Etiketi adlandırın, tetikleyicinizi hemen ekleyin ve ardından kullanmak istediğiniz etiket türünü seçmeye geçin.
Universal Analytics’i seçerek, etiket için istediğiniz izleme türünü seçmeniz gerekir. Kategori, Eylem, Etiket ve Değer kullanışlı tanımlayıcılardır; bu alanları size anlamlı gelen herhangi bir şekilde doldurabilirsiniz. Mevcut Analytics Ayarlarını kullanabilir veya yenilerini oluşturabilirsiniz – bu size kalmış.
Bununla, işin çoğunu yaptınız. Son adımınız, Google Analytics’e gidip etiketi oluştururken girdiğiniz bilgileri kullanarak yeni bir Hedef oluşturmak olacaktır.
Alternatif Form Takip Yöntemleri
Her şey yolunda giderse, Google Etiket Yöneticisi’ni kullanarak formlarınızı izlemeye başlamak için ihtiyacınız olan tek şey standart Form İzleme yöntemi olacaktır. Fakat işler her zaman iyi gitmez. Bu yöntemin sizin için çalışması gerekmez ve işe yaramazsa, onun yerine başka bir yöntem kullanmaya hazır olsanız iyi olur.
Formları izlemek için Google Etiket Yöneticisi’ni kullanmanın pek çok yolu vardır ve bunlardan bazıları teknik olarak karmaşıktır. Etiket Yöneticisine hiç güvenmek zorunda kalmadan bunu yapmanın yolları da vardır. Her birinden kısaca bahsedeceğiz.
Öğe Görünürlüğü Tetikleyicisini Kullanarak İzleme
Gönder düğmesi harekete geçmediğinde ve formunuz başarıyla gönderildiğinde bir mesaj görüntülediğinde, bu mesajı bir etiket için tetikleyici olarak kullanabilirsiniz. Kurulum, normal form gönderme tetikleyicisine benzer – her ikisi de etkileşim türüne aittir. Yine de öğenin kimliğini veya CSS seçicisini bulmanız gerekecek. Fakat sayfayı nasıl inceleyeceğinizi biliyorsanız bu çok zor olmamalıdır.
Tetikleyicinin ne zaman tetikleneceği ve öğenin ne kadarının görünür olması gerektiği gibi, doldurmanız gereken seçenekler de olacaktır. İşiniz bittiğinde, seçtiğiniz analiz aracınız bu tebrik mesajlarını başarılı gönderimler olarak sayacaktır.
Teşekkür Sayfası Kullanarak Form İzleme
Formunuzu gönderen kişileri ayrı bir teşekkür sayfasına yönlendirme seçeneğiniz varsa, Etiket Yöneticisini tamamen ortadan kaldırabilir ve o sayfaya yapılan ziyaretleri sayabilirsiniz. Yine de, insanların form göndermek dışında herhangi bir şekilde ona erişmekte zorlandıklarından emin olmalısınız.
Konunun Özeti
Formlar, web sitenizin sizin için birçok farklı hedefe ulaşmasına yardımcı olabilecek inanılmaz araçlardır. Bununla birlikte onlardan en iyi şekilde yararlanmak için, etkinliklerini ölçmek için bir yolunuz olduğundan emin olmanız gerekir. Form takibi tam olarak bunun içindir – ancak bunu yapmaya karar verirseniz, size pek çok yararlı bilgi sağlayabilir.