Bu gün ve yaşta, herhangi bir işletme için online bir varlık verilir. Fakat temel bilgilerinizi görüntüleyen bir web sayfasına sahip olmak sadece başlangıçtır ve ziyaretçileriniz için, örneğin bir poster veya broşürün yapmayacağı hiçbir şey yapmaz. Ziyaretçilerinizin takdir edeceği şey, işletmenizle etkileşime geçmenin bir yoludur.
Ziyaretçileriniz sizinle anlamlı, ticari ve faydacı bir şekilde etkileşim kurmayı bekler. Örneğin bir mesaj panosu oluşturabilir veya tıkla ve ara düğmesi sağlayabilirsiniz. Fakat ziyaretçilerinizin sizinle etkileşime geçmesini sağlamanın en yararlı yollarından biri, telefon kaygısından kaçınarak rezervasyon ve randevu yapmalarına izin vermektir. Bunu yapmanın en kolay yolu, entegre bir rezervasyon çözümüne sahip bir tema kullanmaktır. Fakat kullandığınız tema bir rezervasyon işleviyle gelmiyorsa, bazı WordPress randevu eklentilerine göz atmalısınız.
Çeşitli işlevleri nedeniyle bazı eklentiler seçtik. Fakat hepsinde pratik bir rezervasyon formu oluşturmak için ihtiyacınız olan temel seçenekler var:
-
Amelia
-
Rezervasyon Takvimi
-
WooCommerce Rezervasyonları ve Randevuları
-
Basitçe Randevu Planlayın
-
Rezervasyona Başla
-
Takım Rezervasyonu
-
Randevu Rezervasyon Takvimi
-
Kitaplı
Bir WordPress Rezervasyon Eklentisinde Nelere Bakmalı?
Dikkat etmeniz gereken ilk şey elbette bir takvimdir. Elbette, bir iletişim formunu rezervasyon formu olarak kullanmak için jüri oluşturabilirsiniz. Fakat kullanıcı deneyimi açısından çalışması çok daha kolay olan ayrıntılı bir takvime genel bakış (veya Google takvim entegrasyonu) sunan çok sayıda eklenti varken neden zahmete girelim?
Daha sonra kullanıcılarınızın personel profilleri, ziyaretçi profilleri veya her ikisi aracılığıyla rezervasyonlarını görüntülemelerine olanak tanıyan bir eklenti isteyeceksiniz.
E-posta bildirimleri de kullanışlı bir özelliktir. Çifte rezervasyondan kaçınmak için hem ziyaretçiyi hem de personelinizi yapılan rezervasyonlardan haberdar etmek için kurulabilen bir eklenti.
İdeal olarak eklentiniz aynı zamanda mobil uyumlu olmalıdır, böylece müşterileriniz telefonlarından kolayca rezervasyon yapabilir. Mobil internet erişiminin yaygınlığı arttıkça bu önemli bir husustur.
Son olarak ödeme seçeneklerini de dikkate almak isteyebilirsiniz.
Bu kullanışlı işlevleri göz önünde bulundurarak, bireysel eklentilere geçelim.
Amelia
Amelia, küçük işletmeler için mükemmel bir çözümdür: küçük bir işletmenin ihtiyaç duyabileceği rezervasyon ve randevularla ilgili tüm işleri yapar. UX’e güçlü bir şekilde odaklanan tek sayfalık bir arayüze sahiptir.
Birden çok konum ve hizmet türünün yanı sıra bireysel çalışanlar (örneğin hukuk büroları, dişçilik hizmetleri ve spa salonları için yararlıdır) ve bunların uygun tarih ve saatlerini ayarlayabilirsiniz. Müşteriler daha sonra bu seçenekler arasından seçim yapabilir ve hemen ödeme sunabilir. Eklenti, WooCommerce ile entegredir ve ödeme işleme konusunda size yardımcı olmak için yerleşik PayPal ve Stripe işlevlerine sahiptir.
Web sitenizin yöneticileri, birden fazla görüntüleme stili (aylık, haftalık, günlük) ve çalışanlar, konumlar ve hizmet kategorileri için filtrelerle yapılan tüm randevulara kolay bir genel bakışa sahip olacak. Eklenti, dört farklı kısa kod tabanlı ön uç görünümüyle çoğu web sitesi çözümüne kolayca yerleştirilebilen minimal bir tasarıma sahiptir. Eklenti, hem personelinizi hem de müşterilerinizi güncel tutan e-posta ve kısa mesaj bildirimleri için de yapılandırılabilir.
Bu eklentiyi zaten ayrıntılı olarak ele aldık, bu nedenle tüm seçeneklere derinlemesine bir genel bakış için Amelia nasıl yapılır kılavuzumuza bir göz atmak isteyebilirsiniz.
Rezervasyon Takvimi
Rezervasyon Takvimi, bir nedenden dolayı en popüler WordPress rezervasyon eklentilerinden biridir. Yeni başlayanlar için ücretsizdir – birden fazla web sitesinde kullanmak istemiyorsanız. İkincisi, hem web sitesi ziyaretçisi hem de yönetici için kullanımı çok basit olmasına rağmen, bu eklenti hala çok çeşitli seçenekler ve özellikler sunuyor. Örneğin ziyaretçileriniz gün (oteller veya benzer işletmeler için uygun) veya zaman dilimleri (kaplıcalar, kuaförler vb. için harika) için rezervasyon yapabilir. Hizmetlerinizi daha iyi hale getirmek için kendi özel alanlarınızı ekleyebilirsiniz. Ve bu randevu eklentisi, spam’den kaçınmanıza yardımcı olacak yerleşik bir captcha işlevinin yanı sıra e-posta bildirimleriyle birlikte gelir.
Takvim özelliği, rezerve edilen, müsait ve bekleyen gün veya saatlerin sayısını gösterir ve eklenti ayrıca çift rezervasyon yapmanıza ve rezervasyonları daha sonra düzenlemenize olanak tanır. Eklenti, hem arka uçta hem de ön uçta duyarlı bir arayüz sunar. Web sitenizdeki sayfalara kolayca entegre edilebilecek bir Gutenberg bloğu sağlar.
Ücretsiz sürüm ihtiyaçlarınızı tam olarak karşılamıyorsa, Booking Calendar’ın premium sürümlerine de göz atmak isteyebilirsiniz.
WooCommerce Rezervasyonları ve Randevuları
WooCommerce Booking and Randevular, işletmeler için rezervasyon ve randevu yönetimi süreçlerini kolaylaştırmak için tasarlanmış güçlü bir eklentidir. Restoranlar, güzellik salonları, oteller ve kiralama hizmetleri dahil olmak üzere, rezervasyon özelliklerine ihtiyaç duyan işletmeler için ideal hale getiren bir dizi özellik sunar. Bu eklenti ile işletmeler, rezerve edilebilir hizmetlerini veya ürünlerini doğrudan WooCommerce mağazaları aracılığıyla kolayca yöneterek hem müşteriler hem de personel için sorunsuz bir deneyim sağlayabilir.
Eklenti esnek rezervasyon seçenekleri sunarak işletmelerin müşterilerine zamana dayalı, tarihe dayalı ve yinelenen rezervasyonlar sunmasına olanak tanır. Hatta özelleştirilebilir müsaitlik ayarları sunarak işletmelerin rezerve edilebilir ürünleri için açılış saatleri ve indirim dışı tarihler gibi belirli müsaitlik durumu belirlemelerine olanak tanır. Bu düzeyde özelleştirme, işletmelerin rezervasyonlarını benzersiz gereksinimlerine göre etkin bir şekilde yönetebilmelerini sağlar.
Hatta gelmeyenleri azaltmak ve müşteri katılımını artırmak için WooCommerce Rezervasyon ve Randevular otomatik hatırlatıcılar sunar.
WooCommerce Rezervasyon ve Randevular, farklı iş ihtiyaçlarını karşılamak için üç fiyatlandırma katmanında mevcuttur. Tek site lisansının yıllık maliyeti 99$, 5 siteli lisansın yıllık maliyeti 149$ ve 25 siteli lisansın yıllık maliyeti 259$’dır. Her plan bir yıllık destek ve güncellemeleri içerir ve işletmeler, destek ve güncellemeleri almaya devam etmek için lisanslarını yıllık olarak yenileyebilir.
Basitçe Randevu Planlayın
Simply Schedule Randevuları, küçük işletmeler ve ajanslar için kullanımı kolay, temiz ve özelleştirilebilir bir randevu planlama eklentisidir. Hatta yararlı kurulum sihirbazı, aktif özellik geliştirme ve 5 yıldızlı müşteri desteği ile WordPress topluluğunda iyi bilinir.
Bu planlama eklentisi, planlama sürecini yeni web sitesi ziyaretçilerinin yanı sıra mevcut müşterilerle otomatikleştirmek için mükemmeldir. Özellikleri, sizin (ve ekip üyelerinizin) uygunluk durumunuzu görüntülemenize, Google Takvim ile senkronize etmenize ve planlanmış randevular için onay ve bildirim e-postaları ve metinleri göndermenize olanak tanır. Ek olarak Stripe ve Paypal ile entegrasyonları, ücretli danışmanlık veya strateji seansları gibi belirli randevu türleri için ödemeleri kabul etmeyi kolaylaştırır.
Simply Schedule Randevuları ayrıca Gravity Forms, Formidable Forms, LifterLMS ve daha fazlasını içeren sağlam bir entegrasyon listesine sahiptir. Bir sayfa oluşturucu kullanıyorsanız, bu eklentinin Elementor, Divi ve Beaver Builder ile sorunsuz bir şekilde çalıştığını bilmek sizi mutlu edecektir; bu, uygunluk takvimlerinizi saniyeler içinde web sitenizin herhangi bir yerine kolayca sürükleyip bırakabileceğiniz anlamına gelir. giriş yapmış WordPress kullanıcılarına yaklaşan randevularını göstermenin yanı sıra.
Sınırsız randevu ve randevu türleri ile %100 ücretsiz olan Temel Sürümlerinin yanı sıra, sizin için neyin doğru olduğunu görmek ve bugün başlamak için gelişmiş özellikleri ve entegrasyonları içeren Premium Sürümlerine göz atın.
Rezervasyona Başla
Çok yönlü bir WordPress randevu eklentisi olan StartBooking, web siteniz için hızlı bir şekilde rezervasyon formları oluşturmanıza olanak tanır. Bu premium eklenti, belirli çalışma saatleri ve günlerinin yanı sıra bireysel personel profilleri ve mevcut her hizmet için özelleştirilebilir zaman dilimleri olan birden çok konumu destekler. Özelleştirilebilir alanlara sahip çoklu hizmet rezervasyon formları için destek, kısa kodlar aracılığıyla sağlanır – sunduğunuz her hizmet için özel bir rezervasyon formunuz olabilir.
Grup rezervasyonu için müşteri sınıfları da oluşturabilirsiniz. Randevu geçmişi ve günlük işlevleri olan müşteri profilleri de sağlanır. Bu durum tıbbi muayenehanelerin veya güzellik salonlarının ilginç bulabileceği bir özelliktir çünkü personelinizin müşterilerinin ihtiyaçlarını ve kişisel geçmişini değerlendirmesine ve onlar hakkında kişiselleştirilmiş notlar almasına olanak tanır.
Takvimler söz konusu olduğunda, StartBooking, Google Takvim ile sorunsuz bir şekilde entegre olur ve bildirim sistemlerinizi platformlar ve cihazlar arasında kolaylaştırır. Kolay online ödemeler için StartBooking, Stripe ile entegredir.
StartBooking, seçtiğiniz ödeme planına bağlı olarak SMS ve e-posta bildirimleri gönderecek, kupon kullanımını destekleyecek veya Google Analytics ile entegre olacak şekilde de yapılandırılabilir. Geliştiriciler ayrıca şu anda 14 günlük ücretsiz bir deneme ve gerektiğinde özel bir yapılandırma sunuyor.
Takım Rezervasyonu
Google Takvim’i kullanmaya alışkınsanız, Team Booking dikkatinizi çekecek bir eklentidir. Team Booking üç ön uç stili sunar: bir takvim görünümü, belirli bir tarihten bağımsız hizmetler için bir görünüm ve Google Events ile entegre bir görünüm. Yönetici tarafında, Google Takvim’de bir etkinlik oluşturmanız yeterlidir. Web sitenizin ziyaretçisi için bu etkinlik uygun bir rezervasyon alanı haline gelir. Rezervasyon yapıldıktan sonra etkinlik güncellenir ve size bilgi verilir. Hatta Google entegrasyonuna yönelik ek bir adım olarak bu eklenti, müşterilerinizle konum paylaşımını ekstra kolaylaştıran Google Haritalar’ı da entegre eder.
Team Booking, tekli randevuları, biletlerin gerekli olduğu etkinlikleri ve planlanmamış hizmetleri destekler (yani müşterilerinizin kendileri bir rezervasyon talep edebilir). Ve tüm bunlar basit kısa kodlar kullanarak çalışır. Eklenti ayrıca PayPal ve Stripe ödeme işlemlerinin yanı sıra e-posta bildirimlerini de destekler.
Randevu Rezervasyon Takvimi
Halihazırda PayPal kullanıyorsanız Randevu Rezervasyon Takvimine göz atmak isteyebilirsiniz. Bu eklentinin ücretsiz sürümü PayPal ile bütünleşir. Fakat eklentiyle ilgili önemli olan tek şey bu değildir.
Randevu Rezervasyon Takvimi, ziyaretçilerinizin daha sonra gözden geçirebileceği ve rezerve edebileceği uygun zaman aralıklarını (hizmet kapasitesiyle birlikte) ayarlamak için bir takvim kullanır – hatta hizmete bağlı olarak aynı anda birden fazla zaman dilimi. Yönetici ayrıca tüm müsaitlik aralıklarını ve ayrıca daire kiralayanlar veya oteller için uygun olan minimum sayıda yuva ayarlayabilir. Ön yüzüyle ilgili ilginç olan şey, ziyaretçinizin başarılı bir rezervasyon yapmasını kolaylaştırarak yalnızca mevcut yuvalarınızı göstermesidir. Yine de, ziyaretçilerinize göz atmaları için tüm takvimi gösterebilirsiniz.
Arka uçta, bir Microsoft Excel dosyasını veya hatta virgülle ayrılmış bir dizeyi içe aktararak kullanılabilir yuvaları tanıtma olasılığını çok takdir ettik. Otomatik e-posta bildirimleri hem müşteri hem de müşteri için kullanılabilir.
Kitaplı
Bookly, ücretsiz ve ücretli bir sürümü olan bir WordPress rezervasyon eklentisidir ve ücretsiz sürümü zaten bir rezervasyon veya randevu eklentisinden beklediğiniz her şeyi sağlar. Çok kullanıcı dostudur ve herhangi bir teknik altyapı veya özel bilgi gerektirmeden görünümünü özelleştirmenize olanak tanır. Hem ön uçta hem de arkada duyarlı bir tasarıma sahiptir.
Bookly’yi diğerlerinden ayıran özellik, personelinizi bireysel, kişiselleştirilmiş randevuları kabul edecek şekilde ayarlamanıza olanak tanıyan birden fazla hizmet sağlayıcı ayarlama olasılığıdır. Arka uçta eklenti, bir ziyaretçinin randevu alabileceği aralıkları tanımlamayı çok kolaylaştırır ve randevu gelmemesi için ödeme seçenekleri mevcuttur. Eklentinin takvimi, hem ziyaretçi hem de yönetici için kolay genel bakış ve sezgisel bir arayüz sunar.
Konu Özeti
Bu durum rezervasyon ve randevu WordPress eklentileri listemizi sonlandırıyor. Müşterilerinize yaklaşmanın basit bir yolunu arıyorsanız, tüm temel özellikleri içeren ücretsiz bir eklenti deneyin – basit bir rezervasyon işlevi için yalnızca çıplak kemikler yeterli olacaktır. Fakat bir dizi hizmet ve uzman personel sunan birden fazla konumdaki rezervasyonları ve randevuları yönetmenin bir yolunu arıyorsanız, bu listedeki premium eklentiler arasında iyi bir uyum bulacağınızdan emin olabilirsiniz. Görünen seçenekler için alışveriş yapmayı unutmayın…