Anahtar kelimelerin, web sitenizin görünürlüğünü ve sıralamalarını doğrudan etkileyebileceklerinden, herhangi bir SEO stratejisinin temelini oluşturduğu bir sır değildir. Sonuçta, pazarlamacıların herhangi bir içerik türü oluşturmadan önce kapsamlı anahtar kelime araştırması yapmakta ısrar etmelerinin nedeni budur. Daha sonra gönderilerinin doğru anahtar kelimeler için sıralandığından emin olabilir ve bu süreçte doğru hedef kitlenin dikkatini çekebilirler. Fakat asıl soru şu: Ters etki yaratmadan ve SERP’lerdeki konumunuzu tehlikeye atmadan, hedefinize ulaşmak için kaç anahtar kelimenin gerekli olduğunu nasıl bilebilirsiniz? Anahtar kelime yoğunluğu konumuz tam olarak burada devreye giriyor.
Bu sefer, anahtar kelime yoğunluğunun ne anlama geldiği, neden önemli olduğu ve web sitenizin SEO’sunu ve SERP’lerdeki genel görünürlüğünü nasıl etkileyebileceği hakkında uzun uzadıya konuştuk. Hatta kullanmayı düşünmeniz gereken bazı anahtar kelime yoğunluğu formüllerinden bahsedeceğiz ve anahtar kelime oyununuzun zirvesinde kalmak için kullanabileceğiniz birkaç araçtan bahsedeceğiz. Yani, işte gidiyor:
-
Anahtar Kelime Yoğunluğu Nedir ve Formülü Nedir?
-
Anahtar Kelime Yoğunluğu Neden Önemli?
-
Doğru Anahtar Kelime Yoğunluğu Ne Olarak Kabul Edilir?
-
Anahtar Kelime Varyantlarına Ne Olur?
-
En İyi Anahtar Kelime Yoğunluğu Araçlarından Bazıları
Anahtar Kelime Yoğunluğu Nedir ve Formülü Nedir?
Basitçe ifade etmek gerekirse, anahtar kelime yoğunluğu (anahtar kelime sıklığı olarak da bilinir), belirli bir içerik türünde veya bir web sayfasında bulunabilen toplam anahtar kelime miktarını temsil eder. Fakat toplam kelime sayısına kıyasla bir oran bağlamında. Temel olarak anahtar kelime yoğunluğu yüzdesi ne kadar büyükse, söz konusu anahtar kelimenin belirli bir web sayfasında veya içerikte bulunma sıklığı o kadar yüksektir.
Bir sayfada veya gönderide anahtar kelime yoğunluğunu belirlemek için kullanılabilecek basit ve doğrudan bir formül de vardır. Bu durum kullanılan toplam anahtar kelime sayısını bir sayfadaki toplam kelime miktarına bölmektir. Daha sonra elde ettiğiniz sayıyı 100 ile çarpmalısınız – bu, anahtar kelime yoğunluk yüzdeniz olacaktır.
800 kelime uzunluğunda bir makaleniz olduğunu ve anahtar kelimelerinizin bu makalede görünme sayısının 8 olduğunu varsayalım. Bu durum anahtar kelime sıklık formülünüz olacaktır:
8/800×100= %1
Yani bu durumda makalenizin anahtar kelime yoğunluğu %1 olacaktır.
TF-IDF adı verilen daha gelişmiş başka bir formül de vardır. “Terim frekansına ters belge sıklığı” anlamına gelen bu formül, bir anahtar kelimenin belirli sayfalarda kaç kez göründüğüne karşılık, anahtar kelimenin birden çok sayfada görünme sıklığını hesaplar. Arama motorları, bazı durumlarda bir anahtar kelimenin belirli sayfalardaki önemini belirlemek için bu formülü kullanır.
Anahtar Kelime Yoğunluğu Neden Önemli?
Şimdi, başta da belirttiğimiz gibi, doğru anahtar kelimeler için sıralama yaptığınızdan emin olmanız kesinlikle rakipleriniz arasında öne çıkmanıza yardımcı olacaktır. Hatta sizi doğru kitleye ulaşmaya bir adım daha yaklaştıracak ve sonuçta trafiğinizi artırmanıza ve daha fazla satış yapmanıza yardımcı olacaktır. Tüm bunlar, anahtar kelimelerin gücü sayesinde mümkündür – kullanıcılar genellikle arama amaçlarını en iyi tanımlayan anahtar kelimeyi içeren bir arama sorgusu yazar ve Google, bu anahtar kelimeyle en alakalı sonuçları sunar.
Bununla birlikte anahtar kelimeler bir web sitesinin arama sıralamalarındaki başarısının itici faktörü olmaya devam ederken, yine de sözde anahtar kelime doldurma eylemini gerçekleştirmemek için dikkatli olunmalıdır. İçerik veya sayfada çok fazla anahtar kelimeyi sıkıştırma yöntemi olarak da bilinen anahtar kelime doldurma, arama motorlarını bu tür içeriğin bu anahtar kelimeler için en alakalı olduğuna inandırmak ve arama sonuçlarının en üstüne yerleştirmelerini sağlamak gibi nihai bir amaca sahiptir. Bu yöntem aynı zamanda, Google arama algoritmasını aldatma niyeti olan faul tekniklerinin bir listesi olan siyah şapka SEO kategorisine girer.
Zamanla Google, anahtar kelime doldurma ve diğer siyah şapka SEO taktiklerini er ya da geç gören (veya daha doğrusu algılayan) sistem tarafından desteklenen belirli bir dizi kural ve rehber oluşturdu. Bu gerçekleştiğinde, web siteniz, web sitenizin sıralaması ve sitenizin genel görünürlüğü üzerinde anında olumsuz etkisi olan bir Google cezası alır.
Tüm bunlarla birlikte, anahtar kelime yoğunluğunu neyin bu kadar önemli hale getirdiğini görmek oldukça kolaydır. İçeriğinizin arama motorları tarafından fark edilmesini ve uygun sıralamayı elde etmesini sağlamanın yanı sıra, anahtar kelime sayısını metninizdeki toplam kelime sayısına göre dengeleyerek ceza almaktan kaçınmanıza da yardımcı olur. Bu da bizi bir sonraki noktamıza getiriyor.
Doğru Anahtar Kelime Yoğunluğu Ne Olarak Kabul Edilir?
Anahtar kelime yoğunluğu konusunda Google tarafından yapılmış yazılı veya resmi yönergeler yoktur. Bununla birlikte sıralamanızı ciddi şekilde zayıflatabileceğinden, daha önce belirtilen anahtar kelime doldurma işlemine girmemeniz için genel bir tavsiye vardır.
Hatta birçok SEO uzmanı tarafından yazılı içeriğinizin 200 kelimesi başına bir veya ikiden fazla anahtar kelime kullanmamanızı öneren resmi olmayan bir tavsiye var. Bu durum toplam anahtar kelime yoğunluğunun yaklaşık yüzde 0,5 ila 1’i kadardır.
Tabii ki, bu yalnızca kabaca bir tahmindir ve genellikle metninizin doğasına ve genel amacına bağlıdır. Sonuç olarak anahtar kelimelerinizi içeriğinize sıkıştırmadan metniniz boyunca doğal bir şekilde yaymayı hedeflemelisiniz. Hatta optimum sonuçlar için diğer etkili SEO taktiklerinden bazılarını kullanmayı düşünmelisiniz.
Anahtar Kelime Varyantlarına Ne Olur?
Orijinal anahtar kelimeye varyasyonlar eklemek, sayfanıza doğru türden ziyaretçileri çekmek için de önemlidir. Sonuçta, belirli bir anahtar kelime belirli bir sorgu için en çok kullanılabilse de, her kullanıcı mutlaka aynı sorgu için gitmeyecektir. Bunun yerine, bazıları anahtar kelime varyantlarını veya söz konusu anahtar kelimeye anlam olarak yakın kelime ve kelime öbeklerini tercih edecektir.
Örneğin anahtar kelimeniz “en ucuz arabalar” olabilirken, bazı kişiler “en uygun fiyatlı arabalar”, “ucuz yeni arabalar” gibi değişkenleri arayabilirler. Bu yüzden bu anahtar kelime çeşitlerini içeriğinize dahil ederek yalnızca artırmış olursunuz. içeriğinizin arama motorları tarafından fark edilme ve alakalı olarak görülme ve sonuç olarak SERP’lerde daha yüksek puan alma şansı.
Anahtar kelime varyantını sayfanızda kaç kez kullanmanız gerektiğine gelince, kurallar genellikle ana anahtar kelimeniz için olanlarla aynıdır – 200 kelimelik metninizde birden fazla (iki) anahtar kelime varyantı kullanmayın.
En İyi Anahtar Kelime Yoğunluğu Araçlarından Bazıları
İçeriğiniz için mükemmel anahtar kelime yoğunluğunu bulma sürecini hızlandırmaya yardımcı olacak birçok araç vardır. Google tarafından doğru şekilde fark edilme yolculuğunuzda size yardımcı olabilecek, piyasadaki en iyi araçlardan bazıları şunlardır:
SEMRush tarafından Sayfada SEO Denetleyicisi
SEM Rush, anahtar kelime stratejinizde size yardımcı olmak ve sıralamanızı yükseltmek amacıyla piyasadaki en iyi ve en güçlü SEO araçlarından bazılarına sahip olan tanınmış bir SaaS platformudur. Bu araçlardan biri, alakalı hedef anahtar kelime verileri sağlayarak ve sayfanızı en alakalı 10 rakiple karşılaştırarak çalışan Sayfa İçi SEO Denetleyicisidir. Bu durum anahtar kelime yoğunluğunuzu rakiplerinizinkiyle karşılaştırmayı, teknik SEO ile ilgili olası sorunlar hakkında bilgi sağlamayı, içerik analizi sağlamayı, geri bağlantı fikirleri, içerik fikirleri (anahtar kelime doldurma hakkında bildirimler dahil) ve daha fazlasını içerir.
En ucuz planın fiyatı ayda 119,95 dolardan başlıyor.
SEO İnceleme Araçları ile Anahtar Kelime Yoğunluğu Denetleyicisi
SEO İnceleme Araçları tarafından sağlanan Anahtar Kelime Yoğunluğu Denetleyicisi, anahtar kelime yoğunluk yüzdenizi hesaplamak için tarayıcınızda kullanabileceğiniz ücretsiz bir araçtır. URL girişine, metin girişine göre arama yapabilir veya arama tabanlı bir kontrol gerçekleştirebilirsiniz. İkincisi, anahtar kelimeyi ve hedeflediğiniz dili girmenize olanak tanır. Daha sonra araç Google’dan veri çeker ve anahtar kelimeniz için en üst sıradaki siteleri görmenize ve ortalama anahtar kelime yoğunluklarını kontrol etmenize olanak tanır.
Araç, bir kelimeden üç kelimelik ifadelere kadar anahtar kelime yoğunluğunuzun yüzdesini hesaplamanın yanı sıra, yoğunluk yüzdesi yüksek bir anahtar kelime olması durumunda size renkli bir uyarı vererek onu daha kolay fark etmenizi sağlar.
CheckSERP tarafından Anahtar Kelime Yoğunluğu Denetleyicisi
Başka bir ücretsiz araç olan Anahtar Kelime Yoğunluğu Denetleyicisi, hepsi bir arada sıralama izleme platformu olan CheckSERP tarafından yapılmıştır. Bu aracı kullanmak için tek yapmanız gereken, ilgili anahtar kelime yoğunluğu kontrol sayfasına gitmek, sayfanızın URL’sini mi yoksa metninizi mi girmek istediğinizi seçmek (içeriğiniz henüz online olarak yayınlanmadıysa) ve Kontrol Et düğmesine basmak. Anahtar Kelime Yoğunluğu düğmesi. Ardından araç, içeriğinizde en sık kullanılan anahtar kelimelerin yoğunluk yüzdesini hesaplar. Raporunuzu en fazla birkaç saniye içinde alacaksınız.
Konu Özeti
Anahtar kelime yoğunluğu, web sitenizin SERP’lerdeki sıralaması ve görünürlüğü üzerinde önemli ölçüde büyük etkisi olabilecek önemli bir SEO faktörüdür. Ve bu belirli kavram söz konusu olduğunda doğrudan kurallar bulunmamakla birlikte, SEO dünyasında, anahtar kelimenizin (ve anahtar kelime varyantlarının) uzunluğuna sahip bir metinde bir veya iki defadan fazla görünmemesi gerektiğine dair genel bir anlayış vardır. 200 kelime Anahtar kelime yoğunluğunu hesaplamak için kullanılan formülün kullanımı basit olmakla birlikte, ne kadar çok içeriğe sahipseniz, bir şeyleri takip etmeniz o kadar fazla çaba gerektirebilir. Şans eseri, yukarıda sizinle paylaştığımız araçlardan bazıları işleri biraz düzene sokmaya yardımcı olacaktır, bu nedenle her birini incelemenizi ve ihtiyaçlarınıza en uygun aracı seçmenizi öneririz.