Bir alışverişçinin sepet sayfasına girdiği an, online alışverişte en kritik andır. Sepeti güzel ürünlerle doldurmak kolaydır. Fakat alışveriş sepeti sayfası gerçek bir lokma gibidir – alışveriş mükemmel bir şekilde planlanmış olsa bile, birdenbire toplam fiyatla karşı karşıya kalırsınız ve bu genellikle biraz şaşırtıcı gelir. Kötü kullanıcı deneyiminden teknik sorunlara kadar alışveriş sepetinin terk edilmesine yol açan çok sayıda senaryo vardır. En azından kontrolümüz altındaki sorunları çözmeye çalışmak hayati önem taşır.
Sepet sayfasına ulaşan tüketici sayısından memnunsanız tüketici çekme konusunda oldukça başarılısınız demektir. Alışveriş sepetini terk etmeyle ilgili istatistikler, tüketicilerin yalnızca dörtte biri ila beşte birinin alışveriş yaptığını gösteriyor; bu, bu oranların genellikle yüksek olduğu anlamına geliyor. Fakat alışveriş sepetini terk etme oranları ortalamanın üzerindeyse, tüketicilerinizin satın alma işlemini tamamlamadan mağazanızdan ayrılma nedenlerini keşfetmeniz gerekir.
İyi haber şu ki, sepeti terk etme oranlarını iyileştirmek için çok şey yapabilirsiniz. Pek iyi olmayan haber şu ki, yapabileceğiniz hiçbir şey alışveriş sepetinin terk edilmesini tamamen önlemenizi garanti edemez. Yine de, online mağazanızın durumundan tamamen memnun olsanız bile, alışveriş sepetini terk etme oranlarınızı etkileyebilecek tüm nedenleri bilmelisiniz. Alışveriş sepetini terk etme oranında önemli bir azalmanın kârınız üzerindeki etkisini hayal edin. Ne de olsa, mevcut tüketicileri elde tutmak yenilerini edinmekten daha kolaydır, öyleyse neden Ödemeye Git düğmesini tıklatmalarını sağlamak için elinizden geleni yapmayasınız?
Bu yazıda, yüksek alışveriş sepeti terk etme oranlarının en yaygın nedenlerine daha yakından bakacağız ve ayrıca bazı olası çözümler önereceğiz. Hakkında daha fazlasını okumak için bizi takip etmeye devam edin:
-
Alışveriş Sepetini Terk Etmenin Nedenleri ve Önerilen Çözümler
-
Müşteri Türlerini Anlamanın Önemi
-
Alışveriş Sepeti Kurtarma Yöntemleri
-
Analiz Araçları, Alışveriş Sepetini Terk Etme Oranlarını Düşürmenize Nasıl Yardımcı Olabilir?
Alışveriş Sepetini Terk Etmenin Yaygın Nedenleri ve Önerilen Çözümler
Alışveriş sepetini terk etme oranlarını düşürme taktikleri, dönüşüm oranlarıyla ilgili sorun yaşıyor olsanız da olmasanız da faydalıdır. Kâr elde etmek ve işinizi ayakta tutmak için mücadele ediyorsanız, neyin ve nerede yanlış gittiğini analiz etmek çok önemlidir. İşletmenizin gelişme şeklinden memnunsanız, düzenli optimizasyon sürecinin bir parçası olarak alışveriş sepetini terk etme oranlarını kontrol etmeniz önerilir. Alışveriş sepetini terk etme oranlarında önemli bir değişiklik fark ettiğiniz her seferinde, daha fazla bozulmayı önlemek için bunu analiz etmeniz ve temeline inmeniz gerektiğini unutmayın. Şimdi, sepeti terk etmenin en yaygın nedenlerini tek tek ele alalım:
Tatsız Sürpriz – Yüksek Nakliye ve Diğer Gizli Ücretler
Online alışverişin birçok avantajı vardır ancak kargo ücreti bunlardan biri değildir. Tüketiciler genellikle, nakliye ücreti oldukça makul olsa bile, nakliye ücretinin paralarını boşa harcadığını düşünürler. Fiyatları nakliye ücretlerinden çok daha düşük olmayan ürünleri satın alan müşteriler, satın alma konusunda özellikle isteksiz hissedeceklerdir. Ödeme sırasında uygulanacak ekstra ücretler, müşterilerin çok büyük bir yüzdesi için büyük bir engeldir. Bu durum özellikle bu ücretlerin erkenden açıkça bildirilmemesi durumunda geçerlidir.
Çağdaş alışveriş yapanların çoğu fiyata duyarlı olsa da, onları uzak tutan yalnızca nakliye maliyeti değildir. Hatta toplam veya nihai fiyatın düşündüklerinden daha yüksek olduğunu gördüklerinde aldatılmış hissetme eğilimindedirler. Dolayısıyla, çok yüksek olmasa bile, ortak senaryo, alışveriş sepetini terk etmeleri, fiyat karşılaştırma sitelerine girmeleri ve daha uygun çözümler aramalarıdır.
Nakliye ücretleri kaçınılmazdır. Fakat müşterinin bu ücretlere ilişkin algısını etkilemek ve tatsız sürpriz etkisinden kaçınmak için yapabileceğiniz şeyler vardır:
-
Tüm fiyatlarınızı şeffaf hale getirin. Ödeme sayfasının nakliye ücretini ve geçerli olabilecek diğer ücretleri göstermesini beklemeyin. Bu ücretleri ürün sayfasında iletin ve mümkünse kenar çubuğunda, altbilgide veya web sitenizin başka bir uygun yerinde nakliye maliyetleri hakkında bilgi verin. Özellikle uluslararası iş yapıyorsanız, bir nakliye maliyeti hesaplayıcısı eklemek de iyi bir çözümdür.
-
Belirli durumlarda, belirli ürünler için veya belirli alışveriş sepeti fiyatları için ücretsiz gönderim sunun. Bu tür teşviklerin tıpkı indirim kuponları ve kuponlar gibi inanılmaz derecede etkili olduğu görülmüştür.
-
Gönderim sürecinin ayrıntılı bir açıklamasını paylaşın ve ürünlerin müşterilerinize mükemmel durumda ulaşması için aldığınız tüm önlemleri vurgulayın. Hatta tüm gönderi ayrıntılarını açıklayacağınız ve gönderiyle ilgili en sık sorulan soruları yanıtlayacağınız ve her bir ürün sayfasında o sayfaya bağlantı vereceğiniz özel bir sayfa bile oluşturabilirsiniz. Müşterileriniz, nakliye sürecinin ne anlama geldiğini anladıktan sonra, nakliye ücretleriyle onları soyduğunuzu düşünme eğiliminde olmayacaklardır.
Hesap Oluşturmak, Satın Alma İçin Ön Koşuldur
Kullanıcı verilerini toplamanız, e-posta listenizi oluşturmanız ve mümkün olduğunca çok sayıda kayıtlı kullanıcıya sahip olmanız sizin için önemli olsa da, müşterileriniz bunu hiç umursamaz. Şu anda satın almaya karar vermişlerse, çok adımlı bir kayıt prosedürü başlatarak kararlarını ertelerseniz, muhtemelen en kararlı olanları bile kaybedersiniz. Yapmanız gereken son şey, ödeme sürecini karmaşık hale getirmektir.
Neyse ki, bu tür sorunların çok basit çözümleri var:
-
Zorunlu kayıt olmadan satın almayı etkinleştirin ve ödeme sürecini olabildiğince basit tutun. Elbette müşterinizden istemeniz gereken bazı bilgiler var. Fakat bunu olması gerekenden daha karmaşık hale getirmeyin. Kullanıcı kaydı sizin için çok önemliyse, site genelinde kayıtlı kullanıcılar için özel indirimler ve kuponlar gibi teşvikler sunun. Fakat kesinlikle kasada değil.
-
Kullanıcınız hakkında önceden herhangi bir bilgi istemeyin, çünkü bu müşteriyi rahatsız eder.
-
Kaydı isteğe bağlı yapın, zorunlu değil. Müşterilerin, kaydın kendilerinin de yararına olduğunu anlamaları için kayıtlı kullanıcılar için kolaylaştırılmış bir ödeme prosedürü sunun.
Güven Sorunları ve Güvenlik Endişeleri
Her online satın alma, çok hassas kişisel verilerin işlenmesini gerektirir. Bu gerçeğin kendisi, özellikle çevrimdışı alışverişe daha fazla alışkın olan eski nesle aitse, pek çok hevesli müşteriyi korkutmak için yeterlidir. Web sitenizdeki güvenlikle ilgili şüphe uyandırabilecek herhangi bir şey, müşterilerin satın alma için ödeme yapma konusunda kendilerini güvensiz hissetmelerine neden olabilir. Mağazanın gayet iyi göründüğü durumlarda bile, uyguladığınız güvenlik önlemlerini öne çıkarmayarak müşterilerde güven sorunları yaratabilirsiniz. Mutlak bir güvenlik garantisi sağlamak imkansız olsa da, müşterilerinize alışverişin sizin için güvenli olduğunu hissettirmenin etkili yolları vardır:
-
Bir SSL sertifikası yüklemek, bu sorunu çözmenin en basit yoludur. Hatta bir SSL sertifikasının online ödemelerin güvenliğini nasıl sağladığına dair çok karmaşık olmayan bazı açıklamalar da sağlayabilirsiniz.
-
Müşteri referanslarını tanıtın – insanlar diğer tüketicilere satıcılardan daha fazla güvenme eğilimindedir. Dolayısıyla, bu onların açısından yapılacak en mantıklı şey olmasa bile, diğer kullanıcılardan birçok olumlu deneyim gördüklerinde kendilerini çok daha rahat hissedeceklerdir.
-
GDPR gibi ulusal ve uluslararası düzenlemelere uyumla ilgili garantileri sergilemek, güvenliklerini sağlamak için gerekli tüm adımları attığınızı ve onları önemsediğinizi gösteren, yapılması basit ve kolay bir şeydir.
-
Güvenilir ve güvenilir olduğunuzu göstermek için web sitenizdeki gerekli tüm yasal sayfalar dahil olmak üzere eksiksiz iletişim bilgilerinizi sağlayın.
Alternatif Ödeme Seçeneklerinin Olmaması
Online ödeme yapmanın tek yolunun kredi kartları olduğu günler artık geride kaldı. Giderek daha fazla kartsız online ödeme yöntemi ortaya çıkıyor ve tüketiciler bunları kolayca kullanıyor. Tüketicilerin daha basit bir seçenek mevcut olduğunda bile online ödeme yapmak için tercih ettikleri yöntemin olması nadir değildir. Bu departmandaki çeşitlilik eksikliği sadece tüketicileri uzaklaştırmakla kalmaz, aynı zamanda modası geçmiş ve zamana ayak uydurmak için mücadele ediyormuş gibi görünmenize de neden olabilir. Neyse ki, bu sorunu kolayca çözebilirsiniz:
-
Hedef grubunuzun tercih ettiği ödeme yöntemini desteklediğinizden emin olun. Bu durum hedef kitlenizi iyi tanıdığınız anlamına gelir.
-
Alternatif ödeme yöntemleri sunmak için Shop Pay, PayPal veya Stripe gibi alışveriş uygulamalarını kullanın
-
Dijital cüzdanlar Google Pay, Apple Pay, Samsung Pay ile ödemeyi etkinleştirin.
-
Şimdi satın al, sonra öde özelliğini Shop Pay Taksitleri, Klarna, Four ve AfterPay veya seçtiğiniz herhangi bir benzer araçla etkinleştirin.
Karmaşık Kontrol Prosedürü
Birçok satıcı, ödeme/sepet sayfasını özel teklifler sunmak veya tüketici hakkında ek bilgi toplamak için son şansları olarak görür. Bu noktada tamamlayıcı ürünler veya ek satışlar sunmak, düşünmeden alışveriş yapanlar için cazip gelse de, tüketicilerin çoğu, ödeme işlemlerini olması gerekenden daha karmaşık hale getiren hiçbir şeyden hoşlanmayacaktır. Ödeme süresi ne kadar uzun olursa, müşterilerinize fikirlerini değiştirmeleri ve alışveriş sepetini terk etmeleri için o kadar fazla zaman vermiş olursunuz. Doldurulması gereken çok fazla form, paylaşılması gereken çok fazla veri, hevesli bir müşteriyi kolayca geri dönmeyen bir müşteriye dönüştürebilir. Bu aynı zamanda çözülmesi kolay bir sorundur:
-
Kesinlikle gerekli olmayan tüm formları atın.
-
Shop Pay ve benzerleri gibi ödeme çözümlerini keşfedin ve hedef grubunuzun ihtiyaçlarını karşılayıp karşılayamayacaklarını görün.
Teknik sorunlar
Kullanıcı deneyimini etkileyen herhangi bir teknik sorun, dönüşüm oranlarınızı önemli ölçüde engelleyebilir. Yeterince hızlı yüklenmeyen bir sayfa, güncellenmeyen bir ürün açıklaması, kopuk linkler ve benzeri sorunlar müşterilerinizi oldukça sinir bozucu bir şekilde etkiler. Mobil yanıt verme de büyük bir sorundur. Bunun dışında, bu konular hizmet ve ürünlerinizin kalitesi hakkında birçok şüphe uyandırabilir. Bunları ele almak için şunlardan emin olun:
-
Web sitenizi düzenli olarak koruyun ve optimize edin – bu şekilde, umursadığınızı ve müşterilerinizin size güvenebileceğini göstermiş olursunuz.
-
Web sitenizin performansını ara sıra kontrol edin, böylece tüm sorunları ortaya çıktıkça tanıyabilir ve düzeltebilirsiniz.
-
Web sitenizin duyarlı olduğundan ve mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olun. Müşterilerinizin yarısından fazlası mağazanızı cep telefonlarından görüntüleyecek ve ekranlarının boyutu ne olursa olsun kullanıcı deneyiminin aynı kalitede olması gerekiyor.
İade Politikası Yeterince Cömert Değil
Pek çok kişi, ürünün nasıl görüneceğini, hissedileceğini veya onlar için nasıl çalışacağını test edemediği, dokunamadığı ve kontrol edemediği için online satın alma yapmaktan çekinir. Ürün geldiğinde hayal kırıklığına uğrayacaklarından korkuyorlar. Bu müşteriler, sepetlerine ürün eklemekten hoşlanırlar. Fakat paralarını aslında onlara uymayan bir şeye harcamadıklarından emin olmaları gerektiğinden satın alma işlemini yapmakta zorlanırlar. Bu tür bir müşterinin satın alma işlemini gerçekleştirmesini sağlamanın birçok yolu vardır:
-
Hem sizin hem de müşterinizin işine yarayacak bir iade politikası oluşturun. Belki de herhangi bir nakliye veya başka bir ücret ödemeden malları iade etmenin ve geri ödeme almanın mümkün olduğu sınırlı bir süre sunabilirsiniz. Olası iade oranlarının bir resmini elde etmek için, ürününüzle ilgili tüketici memnuniyetinizle ilgili istatistikleri alın. Bu durum müşterileriniz için yeterince çekici ve güven verici bir iade politikası hazırlamanıza yardımcı olacaktır.
-
Müşterinizin ürün/hizmetinizin boyutu, kalitesi ve kapsamı hakkında çok gerçekçi bir izlenime sahip olmasını sağlayan ürün videoları, ayrıntılı ürün açıklamaları, ürün varyasyonları ve diğer ayrıntıları ekleyin. Ücretsiz deneme süreleri, dijital ürünler için harika bir çözümdür.
Spor Olarak Alışveriş
Bazı alışveriş yapanlar için alışveriş, onları eğlendiren bir boş zaman etkinliği, onları stresten uzaklaştıran bir terapidir. Diğerleri için, sadece sıkıldıkları ve aslında hiçbir zaman satın alma niyetinde olmadıkları için uğraştıkları bir eğlencedir. Sunduğunuz ürün veya hizmete olan ihtiyaçtan motive olmayan tüm bu alışveriş yapanlar…